-
ForfatterIndlæg
-
15. oktober 2016 kl. 19:51 #124882
stefan
147 IndlægTja min motor begyndte med udsættere og lidt skud i udstødningen på vej til Spa her for en måneds tid siden. Nu min mellemste søn var med (han er 8) tænkte jeg, at det vigtigste var, at vi nåede frem. Hamborg omegn er nok fin, men ikke når Spa var planen. Så den stakkels vogn blev pisket små 600 km – og gjorde det fint. Ved den lejede lejlighed fandt jeg ud af, at knastakslen desværre havde givet op. Indsugningsventilen på cyl. 8 bevægede sig ikke ud af flækken. Så i gang med SOS, hvilket viste sig at være særdeles effektivt og behageligt, men det er en anden historie.
Bilen blev efter en god uge leveret på adresse af en særdeles venlig og kvik (jeg er skolelærer det kan jeg lure) hollandsk chauffør. Men først i går fik jeg mod på at hive tikkeværket ud af min gamle trofaste ven. I dag fik jeg skilt motoren ad (sådan lidt i hvert fald) og fandt et par små syndere. To ventilløftere har givet op. Det samme har knastakslen.
Nu vil jeg finde tid til at skille den helt ad og så begynde at spare sammen til nye dele (har kone, 3 børn, en ducati under renovering og er som sagt skolelærer) Knasten er allerede bestilt ! En RA IV knast fra tredserne. En gadeknast, der nærmest ville betegnes som en racerknast i dag – gamle dage var bare bedre! Pris 1057kr med fragt/told osv. Nu skal jeg så bare overveje hvilke løftere og taktkæde jeg vil bruge, Så går resten af vinteren med at samle håber jeg. Målet er små 500 heste og en 800-900nm. Jeg er så heldig, at jeg har adgang til et rullefelt, så jeg glæder mig til at nørde med CO/lambda osv videre, når en gang min gamle ven kan køre igen.
Attachments:
20. oktober 2016 kl. 07:07 #125064
jensen
46 Indlægsådan et motorprojekt er altid sjovt – og bliver som regel dyrere end man først tror ….
jeg skal ikke kloge mig – alt for meget, men jeg ville :