-
ForfatterIndlæg
-
8. november 2013 kl. 13:19 #57018
Ib Erik Söderblom
423 Indlæg@Søren Navntoft said:
Flocking har jeg arbejdet med på indersiden af dørlommerne til Porsche. Det er en sjov proces at lægge det på. Men er det ikke for skrøbeligt til oversiden af dit instrumentbord?
Det med flocking inspirerede til nogle ting, jeg skal ha’ afprøvet i bl.a. netop dørlommer og handskerum.
Ledte på nettet efter flock-materialet og snublede over denne kiksede tekst (minder mest om en dårlig Google-translate) :-) :
“Flocking har udseende og fornemmelsen af filt og er en fantastisk måde at afslutte handske
kasser, center konsoller, eller subwoofer havne.”Handske kasser er da muligvis en reel ting…, og visse subwoofere er da så store, at man mistænker de er fremstillet på et skibsværft…
Der er masser af instrumentpaneler på Youtube, så tror egentlig ikke at slidstyrke er et problem dér.
Men hvad med dørlommer, som udsættes for knægtens småsten, sodavandsdåser, solbriller, papirer m.v.?8. november 2013 kl. 22:58 #57032
Kristian.F.J
42 Indlæg@Søren Navntoft said:
Flocking har jeg arbejdet med på indersiden af dørlommerne til Porsche. Det er en sjov proces at lægge det på. Men er det ikke for skrøbeligt til oversiden af dit instrumentbord?
Flocking skulle eftersigende være en både meget slidstærkt og fleksibel coating. Stort set alle moderne rally- og banebiler har flocket instrumentbord, så helt galt kan det vidst ikke være ;-)
16. november 2013 kl. 00:07 #57736
Kristian.F.J
42 IndlægProjektet er ved at se lyset for enden af tunnelen, med mindre jeg kommer på et eller andet.
Hvis ikke så skulle det gerne være klart til flocking når weekenden er ovre… :-)

27. november 2013 kl. 23:19 #63353
Kristian.F.J
42 IndlægInstrumentbordet blev i mandags afleveret ved Haarby Karrosserifabrik på Fyn, og jeg har i dag fået at vide at det er færdigt. Så i morgen når jeg har fri afhenter jeg det og forhåbentligt ser resultatet tilfredsstillende ud. Billeder skal der nok også komme!
28. november 2013 kl. 10:58 #63387
Jacob B
216 IndlægSpændende Kristian og tillykke med den officielle placering på deltagerlisten… Jeg er lidt spændt på den danske Giulia, der også skal med, for det er ikke en bil jeg umiddelbart kender?
Jeg glæder mig til at se billeder af flockingen… og hvad skulle du give for det?
28. november 2013 kl. 18:01 #63409
Kristian.F.J
42 IndlægDen danske Giulia der er på deltagerlisten bliver kørt af brødrene Hellmers som har kørt DASU-Classic i et par år. Bilen og de 2 brødre er afbilledet her: http://www.dhmc.dk/CCCweb/CCC2013/Foto/foto_kirketerp/Pages/754.html
Flockingresultatet er blevet bedre end jeg havde turde håbe!
28. november 2013 kl. 18:32 #63411
Kristian.F.J
42 IndlægPrisen for Flocking’en var 1250kr inkl. Moms. Kvaliteten på arbejdet fejler bestemt heller ikke noget, så jeg kan roligt anbefale Haarby Karrosserifabrik!, faktisk blev det lavet af http://danflocking.dk, som hører under Haarby Karrosserifabrik.
Da jeg nu havde et afmonteret instrumentbord tænkte jeg, at jeg ligeså godt kunne lave så mange forbedringer som muligt da det er mindst 10 gange lettere at arbejde med nu, i stedet for når det er afmonteret…
Derfor valgte jeg at montere 5 gevindnitter i førersiden.
De skulle gerne gøre det mere enkelt at montere fremtidige beslag, f.eks. et beslag til en iPhone eller en GPS. På den måde er det også meget enkelt at afmontere igen, så Original Polizei ikke opdager at man køre med nymodens elektronik i bilen…Apropos nymodens elektronik, så fik vi vores nye “våben” imod sekunderne i alperne, i går.
28. november 2013 kl. 18:35 #63412
Kristian.F.J
42 IndlægJeg undskylder billedkvaliteten, men billederne er taget med en iPhone m. blitz. Det er også derfor at Flocking-overfladen får en nærmest glimmeragtig effekt. Det er heldigvis misvisende, og resultatet er simpelthen nødt til at blive set i virkeligheden… ;-)
28. november 2013 kl. 21:25 #63439Ib Erik Söderblom
423 IndlægJeg er blevet helt bidt af det flocking.
Du skal nok ikke undre dig, hvis alle stikker en hånd ind og føler på det :-)Jeg har et kommende lille sommerbil-projekt, som da helt 100 skal udsættes for det samme.
28. november 2013 kl. 22:24 #63445
Kristian.F.J
42 IndlægFolk skal være noget så velkomne til at føle, Flockingfibrene kan fås i en del forskellige længder. Den der er brugt i mit tilfælde er en mellemting på 1mm. Der kan man mærke fibrene bevæge sig, når man stryger hånden henover instrumentbrættet :-)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.