Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Forfatter
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

Se nu hvad jeg lige faldt over!!! :-O
    Jeg saa foerste gang en Rochdale Olympic i levende live paa NEC Classic Car Show i Birmingham i 2001. Det var kaerlighed ved foerste blik!!
    Paa en gang vildt cute, men ogsaa rigtig fraek. Der er ikke saa lidt mini E-type over linjerne, men fra visse vinkler ogsaa lidt tidlig 911’er. Man kan vel ogsaa sige at det bare er en koennere udgave af de tidlige Alpine A106…
    Uanset, jeg er ganske pjattet med den!

Og se saa hvad der staar til salg i Frankrig:

http://www.leboncoin.fr/voitures/534028623.htm?ca=21_s

Den ser daelme fin ud!!
    Og denne har endda en ganske tidstypisk motor fra en pre-crossflow Cortina 1500GT. Det er simpelthen lige som det skal vaere. :-D
    Havde man dog bare “tiden”…

Oktan
    644 Indlæg

Gul læbestift ?!! WTF

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Naaja… gul laebestift – smag og behag… ;-)
    Jeg havde maaske ikke selv valgt gul, men jeg synes egentlig det ser okay ud.
    Indroemmet saa bliver det nok svaert at matche farven perfekt saa hele fronten er lyseblaa. Men kunne man forstille sig at nogle var mere til roed laebestift? For det ville jo vaere en nem operation. Ellers kunne man male snuden hvid, og saa give den lille Rochdale hvide rundeller på doerene. Eller en mere sober og voksen version ville maaske vaere at male snuden en moerkere blaa en resten af bilen…
    Den gule laebestift skulle i hvert fald ikke holde mig fra denne lille godte, hvis jeg blot havde pengene paa kontoen og tilstraekelig garageplads i DK!
    Min foerste operation ville naermere vaere at skifte de moderne og lidt for store Minilite replica’er ud med et par mere tidstypiske brede staalfaelge fra en tidlig Cortina eller lignende. Gik jeg efter hvid naese og rundeller paa doerene, saa skulle staalfaelgene bare staa raa med blottede hjulbolte. Valgte jeg det sobre look med moerkeblaa naese, saa fandt jeg et saet smaa halvdaekkende hjulkapsler i poleret alu.
    Ihhhh…. den kunne blive SAA fin…!! :-)

Niels Abild
    218 Indlæg

hvis du er intereseret kan jeg skaffe en billig rochdale,den klub jeg er medlem af i England er klub for turner-rochddale-tornado-Ashley,og faiorthorpe,da jeg besøgte dem i sommers, til træf,prøvekørte jeg en tilsalg rochdale Olympic fra 68,bilen så fin ud både ude og inde,og den kørte også ok,men det larmede som en i helvede og den stjank af bensin,da jeg fremhævede det for folkene i klubben fik jeg at vide at det var generelle problemer,den kostede 1450£,jeg var faktisk skuffet,både lukt og støj problemer er der ofte ved mindre glasfiber biler,forstod jeg på klubmedlemerne,de havde flere rochdale til salg,en anden ting jeg ville have brugt den til historik race,men fand ud af at rochdale aldrig har været homoligeret,fairthorpen er homoligeret
    kapelmesteren

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Interessant at hoere fra en som trods alt har koert en Rochdale Olympic! For det maa jeg jo erkende at jeg trods alt ikke har. Jeg elsker bare designet og for den sags skyld konceptet og ikke mindst historien.
    Og mange tak for tilbuddet om den i England Niels. Men jeg maa nok heller melde pas! Jeg har lovet mig selv at jeg skal bevare fokus. En af mine helt store bildroemme skal udleves nu. For goer jeg det ikke nu, saa sker det sgu aldrig. Men for at opnaa det, saa skal der saelges lidt ud blandt mine klassikere hjemme i DK. Samlingen skal trimmes lidt, og saa nytter det jo ikke at jeg bare gaar ud og koeber en mere – fristende som saadan en Rochdale alt andet lige er…
    Saa nej tak.

FOKUS…!! ;-)

Jacob B
    216 Indlæg

Montreal Anders?

I så fald velkommen i klubben ;-)

Niels Abild
    218 Indlæg

jeg havde tilbage i slut 80 en montreal,fin bil,jeg solgte den til en fra usa bil klubben på amager,han åbnede senere et værksted for fine biler i Dragør,bla a Ferrari han var rød håret ,nu kan jeg ikke huske hans navn,men her er spørgsmålet til alfa freaks,er der nogen der ved hvor den er nu,da jeg havde den var den bordorød
    kapelmesteren

Jeg har også et godt øje til Rochdale Olympic, som jeg mener er en af de mere vellykkede engelske specials. Det er dog en skam, at de aldrig fik homologeret den.

Niels £1450 lyder godt nok billigt! Se blot hvad et ret tarveligt vrag koster i Sverige:
    http://www.blocket.se/ystad/Rochdale_Olympic_1962_52555374.htm?ca=23_11&w=3&last=1
    Med de Saab fælge kunne man frygte, at den har været udsat for noget unævneligt…

Attachments:
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

HeHe… Ja. Jooo… altsaa Jacob, du gaettede rigtigt. Det er en Montreal jeg gaar efter.

Der er tre specifikke klassikere droemme, som jeg bare ikke har kunne slippe over de sidste 15 – 20 aar. Jeg lider under at droemme om en ny klassiker naermest dagligt – tjaa… til tider naar jeg endda igennem flere paa en dag som jeg er helt overbevist om, at det skal da vaere den naeste jeg koeber. Men alligevel er det de samme tre jeg altid vaender tilbage til. En long-hood 911, en Montreal og en Tiger. 911’erne er desvaerre blevet ubetalelige da selv en almindelig 911T hurtigt loeber op i Euro 50k, hvis den skal vare rigtig god. Montreal og Tiger er derimod stadig til at komme i naerheden af selvom de nu ogsaa er steget en slat i vaerdi over de sidste 5 aar.

Men det er desvaerre nok liiiige tidligt nok at oenske mig velkommen i klubben Jacob.
    Jeg har jo ikke koebt endnu, og kommer nok heller ikke til det lige forloebig. Men jeg har taget beslutningen at jeg skal holde op med at rode rundt med alverdens skaege smaa billige klassikere. For selv om de maaske kun koster smaapenge, saa er det dem som holder mig fra at kunne udleve den for mig ultimative droem. FOKUS!! ;-)
    Saa nu bliver der solgt lidt ud blandt mine BMW’er, som jeg agter at reducere fra de nuvaerende 5 stk til kun 3 stk. Dertil skal der saelges ud blandt alle min BMW dele. Og saa maa vi se hvor mange penge jeg kan skrabe sammen paa det. Forhaabentlig nok til at blive Montreal ejer…

Jacob B
    216 Indlæg

Måske dumt når nu du er på vej mod en Montreal, men da jeg så dagens indlæg på Petrolicious, så kunne jeg ikke lade være med at tænke på dig… Fuldstændig uoriginal hele vejen igennem, men hvor ser den bare fræk og indbydende ud: http://www.petrolicious.com/bmw-2002-is-a-dream-come-true-in-the-pursuit-of-automotive-happiness

Jeg glæder mig til en tur i Montreal på et tidspunkt… for den skal vel stå i Danmark ik’? ;-)

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Var der ikke en på Bornholm, som gik død i sit projekt med en Montreal ?

Når det bli’r tid til en Montreal Anders, så vil jeg også ha’en tur :-D

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hmmm… lige netop den 2002 er saa ikke lige min kop te…
    I mine oejne ser den dybt taabelig ud helt deroppe paa de kolosale 16″ faelge. En 02 ruller altsaa bedst paa 13″.
    GS tuning skaermforoegere som aldrig ville have siddet paa en firkant-baglygte 02, og dertil sammensat med en Alpina frontspoiler. Daarlig kombo hvis du spoerger mig. GS Tuning og Alpina var aerkefjender paa Europas racerbaner, saa at bruge dele fra begge paa samme bil er altsaa daarlig stil, og total mangel paa respekt for historien bag de to stolte tuningsfirmaer.
    Og frem for alt, saa har en 02 altsaa 4 cylinder!! Sgu da ikke en eller anden moderne 6-benet sag.
    Naa ja, smag og behag…

Jacob, lykkes det mig rent faktisk at faa en Montreal, saa har du ganske ret i at den skal staa hjemme i DK.

Ib Erik, mens jeg normalt ikke er bleg for at kaste mig ud i et projekt, saa ville det naeppe vaere en god ide denne gang.
    Jeg vil ganske enkelt – grundet distancen mellem hvor jeg bor og hvor Montreal’en skulle bo – aldrig blive faerdig! Jeg kan jo ikke liiige smutte ud i garagen og arbejde paa den et par timer hist og her. Jeg kan sagtens se mig selv koebe en Montreal som skal have rettet op paa lidt smaating, men bilen skal vaere synet og koerende uden behov for rustarbejde, lak eller motor renovation. Lidt traette boesninger i undervognen eller en kofanger som har mistet glansen ville derimod ikke fremstaa som et problem…
    Men nu skal jeg lige have skrabet lidt moent sammen foerst!!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.