Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Kai
    583 Indlæg

Quote from sn på 31. January, 2013, 10:47
    Den kronologiske sortering på kommentar-trådende er nu sat op som i “gamle dage”. Selvom det ser ud til, at mange læsere nyder indlejringerne, bøjer jeg mig for argumentet om bedre overskuelighed. Her vinder den enkle tråd ganske overlegen, og derfor går vi tilbage til denne strukturering.
    Det er allerede sat i drift, så god fornøjelse.

SKØNT :-)

De fora jeg ellers kender til, kører PhPbb, det virker som at de kører næsten perfekt i default opsætningen, hvis det er et tip du kan bruge.

Er det WordPress der gør at hele siden kører så meget tungere end alle andre sider jeg benytter?
    Et klik på et link, og så en pause på et sekund eller mere, før der sker noget, opleves det som.

JEG SÆTTER VIRKELIG PRIS PÅ ALT JERES ARBEJDE, hvis i skulle være i tvivl :-)

Kai
    583 Indlæg

Det her er temmelig default: http://www.magracingforum.com/
    Keld, der driver siden, vil sikkert gerne give tips (og er vokset op mellen de 2 ikke-rustne plader, for enderne af en Simca).
    Der kan ligges skin på, så det får rette udseende.

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Kai, jeg har kigget det omtalte forum system efter i sømmene, og det er godt. Det har nogle begrænsninger i forhold til integrering med WordPress som ikke lige lade sig overvinde. Vi vil gerne have en ordentlig integration med resten af viaRETRO, så bruger konti, sammenspil med indlæg og artikler m.m. flyder nemt og giver brugere nem adgang til alt materiale. De grafiske muligheder har også indflydelse på valget. Det må gerne se ordentligt ud også, synes vi.

Jeg er glad for dine kommentarer omkring dette, og jeg har noteret mig Keld som en kontakt person i tilfælde af gode råd. Det kan hurtigt vise sig nødvendigt.

Wordpress er tungt, ikke meget mere end andre systemer, men WP benytter særligt mange database kald, og kan være et problem. ViaRETRO’s database fylder pt. over 500 mb, så den er stor, og vokser hele tiden ikke mindst på grund af de nye tiltag. ViaRETRO’s nye sprogversionering er årsagen til at siden har lidt lange svartider i disse dage. Vl vil genaktivere caching systemet der gør websiden hurtigere, når vi er helt færdige med sprogmodulerne. Jeg har sammenlignet med andre indholdstunge websites, og her performer viaRETRO ikke så ringe endda, selv med caching slået fra. Det er dog en helt klar ambition at løbende forbedre sidens hastigheder.

Som en sidebemærkning kan jeg fortælle at de næsten 1700 artikler på viaRETRO bliver indekseret for at give bedre og hurtigere søgning og relaterede poster. Disse indekseringer sløver naturligvis, men vi kan se af statistikkerne, at gamle artikler, som ellers er gemt langt væk, nu bliver flittigt læst igen.

Søren

Viser 3 indlæg - 16 til 18 (af 18 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.