Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Forfatter
    Lars D
    127 Indlæg

Hej Søren,Claus m.fl. Jeg har nu gjort de første erfaringer med viaRETRO og her er et par bemærkninger:
    1. Det er bøvlet at man skal logge ind hver gang man besøger sitet for at kommentere. Både på IPad og MacBook huskes man ikke selvom det er afkrydset. Måske en fejl 40 men jeg har ikke fundet løsningen.
    2. På motoretro åbnede hver artikel ved automatisk at køre ned til sidste kommentar, nu åbner den med artiklen og man skal selv scrolle ned igennem 100 kommentarer til den sidste. Kan det ændres?
    3.Med den iver I skriver indlæg er der en fare for at man ikke får diskuteret et emne færdigt før næste spændende diskussion er igang. Derfor skal i overveje at have længere tid imellem jeres indlæg.
    4. Stor ros til grafikken og teknikken. Dog er det genialt på visse fora at man ved at klikke på folks avatar kommer man direkte til personens egen registrering hvor man kan læse lidt om personen, sende personlige beskeder osv. Virker fint på ARBB, jeg har forresten ikke prøvet om det virker sådan her, men dette er jo ikke et forum, men en blog – stadigvæk.
    5. Der er en fare for at ViaRETRO bliver for personligt et projekt for jer der ejer siden. Dvs. I bestemmer indhold, bestemmer hvad der skal debatteres, hvor længe osv og alle vi andre er bare tilskuere og kommentatorer. Jeg under jer gerne den rolle men tror det på længere sigt kan blive en utilsigtet spændetrøje. Jeg elsker fora hvor jeg selv kan oprette tråde jeg finder en diskussion værd og hvor jeg ikke bare er en i koret, jeg tror andre har det lige så. Det kan betyde at der en dag vil åbne et andet motor forum for klassiker elskere med mere frie former. Konkurrence er fint nok, men det kunne være rart hvis samme site kunne tilfredsstille begge typer.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Hej Lars
    Du må nok specificere, hvilken browser/OS du benytter.
    Browserne Firefox, Chrome, Opera, Maxthon kørende under Android (4.0.3), samt Ubuntu 12.10, er der ingen problemer med at autohuske login.
    Ligeledes ingen problemer på Windows 7, med ovennævnte browsere (ikke testet på Maxthon på Windows!)
    Testet på Asus Transformer TF101, samt HTC OneX og Samsung Galaxy S3.
    Samme browsere (minus Maxthon) er også fungerende på Windows7
    Safari kan jeg ikke teste før i næste uge, men den er jo kendt for egenartet opførsel.
    Windows8 kan jeg også først teste i næste uge.

Dit problem med hvordan artikler åbnes, er formentlig også browserspecifikt.
    Jeg havde ind i mellem samme problem i Firefox på Android, på “Gamle MotorRetro”, hvor kommentarlinket skulle aktiveres en ekstra gang, for browseren sprang til korrekt sted.

Oplevede problemer:
    Om viaRETRO menupunktet vil ikke folde ordentligt ud ved benyttelse af Firefox på Android-mobiltelefonerne, men det virker jo så på de andre browsere.

At siden er ok-fungerende i sin desktop version på selv mobiltelefoner, er beundringsværdigt (jeg HADER mobil-udgaver!!!).

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Uha, Ib Erik: Sikke en testning! Tak, tak.
    Lars D, til pkt. 5: Du HAR netop åbnet en tråd, hvor du selv gav overskrift, indhold og tonen op! Og det her ER nu er forum, hvor læserne kan gøre mere end blot at kommentere på det VI skriver – det er hele meningen med det forum.
    De tekniske spørgsmål vil jeg overlade til maskinmesteren Søren…
    Men sætte frekvensen ned? Mener du godt nok det?

Kai
    583 Indlæg

“New topics since your last visit”

Søren, det er som om at emnerne ikke bliver markeret som læste, ligegyldigt hvor mange gange jeg har læst dem.
    Firefox / Win7.

Lars D
    127 Indlæg

Ok Claus den havde jeg ikke lige fanget, at viaRETRO nu både er blog og forum. Den skal jeg lige reflektere lidt over før den går ind på min indre lystavle.
    Med hensyn til mine spørgsmål om log in er det nok min browser der ikke makker ret. Jeg bruger Crome på Macbook og skal desværre udfylde log in hver gang jeg åbner siden også selvom jeg har krydset husk mig . På I pad har jeg samme problem i Safari så det ligner meget at enten duer mit grej ikke eller jeres kodning.
    Fortsæt endelig kadencen, jeg er blot bange for at I går glip af udsigten med den fart. Jeg erindre på motorretro nogle indslag der druknede da de begyndte at blive til spændende diskussioner på grund af nye indlæg der kom ind fra højre og overtog scenen.
    Jeg kan godt lide ideen med faste tilbagevendende artikler såsom lummer fredag, lørdagsmartiné og lignende.

Søren Navntoft
    326 Indlæg

Jeg er ved at danne mig et overblik over de ønsker og fejl der er til og på sitet. Da jeg ikke har tænkt mig at lave rettelser og opdateringer daglig, men måske 1-2 gange ugentligt synes jeg det er vigtigt at tage disse rettelser efter prioritet og type. Det er klart at fejl der gennemgående driller vores brugere og giver dem en dårlig oplevelse har høj prioritet.
    Det er en stor hjælp at Ib Erik er gået i gang med at teste på diverse mere eksotiske platforme/browser kombinationer. Jeg håber du vil tage dig tid til at dele disse tests på forummet her. Nu er disse af teknisk art, så jeg vil henstille til at disse kommentarer sættes i den tråd jeg oprettede med navnet Teknik og Support –

Til Lars kan jeg sige at ikke kun du oplever fejl med login, bl.a genkendelse, Der ER fejl i vores kode og dette er første prioritet at få løst. JEg håber vi er færdige allerede idag med disse problemer.

Med hensyn til den foreslåede funktion med klik på brugeres avatars/navn viser brugeres profil med det formål at vi lærer hinanden at kende, er også på tegnebrættet. Det er nemlig en rigtig god ide.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Lars skrev:

…at viaRETRO nu både er blog og forum. Den skal jeg lige reflektere lidt over før den går ind på min indre lystavle.

Det skal vi jo også, kan jeg love dig. Særligt hvordan vi bruger det sammen.
    Angående frekvensen talte jeg lige med Søren, og vi kom frem til, at med sammenlægningen af vores to sites er udgivelsesfrekvensen jo gået NED – i hvert fald for de, der fulgte med begge steder!
    Og angående i hvor høj grad kommentarer og diskussioner udvikler sig til et givet indlæg, så er det ufatteligt svært at forudsige. Fremover udgiver vi på viaRETRO et indlæg hver dag kl. 9 – men vi holder selvfølgeligt skarpt øje med hvad der egentligt sker derefter, og hvad I siger og ønsker fremover.

Flemming Nielsen
    82 Indlæg

Lars D:

– Dog er det genialt på visse fora at man ved at klikke på folks avatar kommer man direkte til personens egen registrering hvor man kan læse lidt om personen, sende personlige beskeder osv .

Søren:

Med hensyn til den foreslåede funktion med klik på brugeres avatars/navn viser brugeres profil med det formål at vi lærer hinanden at kende, er også på tegnebrættet. Det er nemlig en rigtig god ide.

• I say, det har da fra 1. dag fungeret sådan her i forum, men ikke i blog – (Chrome browser på windows-pc’er)
  • – altså ved klik på navnet (enig i at det ville være fint hvis det kunne udvides til klik på avatar også)