-
ForfatterIndlæg
-
14. maj 2016 kl. 14:43 #119306
Leo Jensen
154 IndlægHej
Ja, jeg ved godt der er længe til vinter, men en vedligeholdelseslader ville være oplagt at skrive på ønskesedlen når jeg nu har fået noget bil, der skal opstaldes for vinteren, og så er det nu der skal spørges.
Hvad bruger I ? Hvad er bedst, hvad er godt nok og hvad skal man undgå ?
Instruktionsbogen til XJ-S’en fortæller, at man kan bruge cigartænderstikket til at tilslutte ‘trickle charger’ og at der endda fulgte en adapter med. Den har jeg nu ikke fundet endnu, men jeg har heller ikke været i alle hjørner.
Er det fornuftigt at gå den vej ind med ladestrøm ? Jeg tænker spændingsfald i gamle sikringsholdere, stik osv…14. maj 2016 kl. 20:04 #119307westmus
122 IndlægEn CTEK er kram, også selv om de kan købes hos Thansen. Hvis det bare er til ren vedligeholdelsesladning kan selv deres mindste på 0.8A klare opgaven, uanset bilens størrelse. Den burde også problemløst kunne lade gennem cigarstikket.
14. maj 2016 kl. 23:41 #119310
Thunderbird
16 IndlægEn impulslader er absolut en god investering til vinteropbevaring.
Den holder batteriet “frisk” og kan sågar “reparere” på et ældre batteri ved at fjerne evt. sulfat fra blypladerne.
Og jeg tror også den kan forlænge levetiden på batteriet, men naturligvis ikke evigt :-)
Jeg bruger også CTEK til mine biler15. maj 2016 kl. 07:45 #119311
Leo Jensen
154 IndlægTak for tilbagemeldingerne.
CTEK er det eneste brand jeg kender blandt vedligeholdelsesladere, så jeg ville bare være sikker på at jeg var opdateret.
Ikke at det nødvendigvis er en kvalitet på et retrosite….15. maj 2016 kl. 20:30 #119321jakob356
170 IndlægDer kommer af og til kinakopier af CTEK vedligeholdelsesladeren som sæsonvare i Lidl og Aldi og sådanne steder til småpenge. Dem har jeg haft et bundt af kørende i tre-fire år, uden problemer. Det er dog smartest at vælge dem, der selv kan starte igen på det rette program efter en eventuel strømafbrydelse.
15. maj 2016 kl. 23:12 #119327
Leo Jensen
154 IndlægTak for det, Jakob. Så må vi se om det når at blive sæson før jeg har fødselsdag.
Jeg har så her til aften fundet ud af at jeg også ønsker mig en lavere donkraft…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.