-
ForfatterIndlæg
-
13. februar 2020 kl. 08:49 #163496
stefan
147 IndlægTja så er jeg kommet lidt videre. Som altid, når man er en stakkels fattig skolelærer er der en faktor, som bestemmer en del – prisen.. Det starter med “ønsket” Jeg ville gerne have SPC arme med høje bærekugler. Disse arme gør, at Camber og Caster kan justeres direkte på armene (i dag er det med shims) – tilmed hen imod mere “moderne indstillinger” kombineret med de højere bærekugler kommer man så langt, man nu kan med de øverste bærearme (de nederste kan der også pilles ved) Det var drømmen.
Hvorfor gør jeg så ikke det? Der er flere grunde :Prisen (noget der ligner 5000-6000kr), Lovgivningen: man må ikke, hverken motorstyrelsen eller SKAT synes det er en specielt god ide – det gælder også originalpolizei. To rigtig gode grunde.
Nu er vores hobby jo fantastisk, da den giver også masser og masser af muligheder (ihvertfald hvis man kører US bil)
Mit valg blev udskiftning af bøsningerne kun. Helst ville jeg have Del-A-Lum bøsninger. De er vel de bedste, man kan få indenfor bøsninger mht til deflektion, binding mm. Men de er også dyre. Derudover skal der skiftes aksler til de nye bøsninger. Omstændigt (læs dyrt). Så de er sparket til hjørne. Så kunne man køre gummi som de er helt originalt. De virker (i noget tid), men mit valg er faldet på polyurethanbøsninger. Mest fordi de er billige, sidder i de andre arme og gør bilen “original”, man kan ikke se forskel med det blotte øje. Alle må altså være glade. Jeg fandt dem hos Tom og Liza fra Camarohobby i tårnby. De har lukket forretningen, men sælger ud af resterne. 700kr for bøsninger til fire arme. Bærekuglerne beholder jer til at starte med, der var lidt slør i dem, men det må der godt være (fandt jeg ud af), så de får med fedtsprøjten.
Jeg har pillet armene af og skal nu bare lige have bøsningerne, så de kan blive monteret. Nu kommer det gode vejr vel snart :)21. februar 2020 kl. 19:39 #163724
Soren W
390 IndlægJa det er på tide at komme i gang Stefan, sæsonen starter om 3 uger. Men jeg kender det åh så godt. Må se at komme i garagen i weekenden. Jaguaren starter som den skal, men batteriet på Porschen er klappet, så der skal et nyt til… god arbejdslyst…
24. februar 2020 kl. 17:02 #163806
stefan
147 IndlægDet er klaret Søren! Nu skal regnvejret bare gå væk. Bilen er klar (der er altid noget at lave,,) Nu er det tid til at få gang i den gamle MC. Den er jo italiensk og skal kæles, nuses osv. Tror batteriet er blevet lidt træt. Kones japanske den kører bare – som sædvanligt.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.