Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Jeg faldt over denne dims på internettet.
    Annoncen påstår at et enkelt snit, skulle kunne vække liv i bilens gamle viskerblade igen..?
    Jeg tro nu at det ville være fornuftigt at spænde viskerbladet fast imellem to stykker trælister o.lign i skruestikken imens skæringen forgår!

http://www.auto.de/magazin/auto-de-testet-ecocut-pro-abschneiden-statt-neu-kaufen/

https://ecocut-pro.de/en/produkt/ecocut-pro/

Attachments:
    DW
    378 Indlæg

Jeg tror du er bedre tjent med at få muldvarpen op af baglommen og få købt nogle nye viskerblade i stedet for det fis dér…?

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Det er en gimmick til at lænse folk unødigt for penge.

Når viskerbladene er så slidte at de trækker striber, er gummiet så ældet af sollys og vejr, at det alligevel skal skiftes.
    At rette kantennpå gammel mørnet gummi, nytter ikke ret længe.
    Desudennnedsættes smidigheden i hele viskerbladet, når der skæres gummi af.

Har et nyt blad fået en skade, så måske …
    Men der er jo ingen garanti for, hvordan anlæget mod ruden bliver bagefter.

Peter Bødker
    50 Indlæg

Apropos… Vi må altså se at få samlet sammen til et sæt nye viskerblade til klub-Scimitar’en. Jeg så den på Munkebjerg, og de blade kunne ikke engang reddes af sådan en gadget her…
    ;-)

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Der er bonuspoint for navnet, der lyder som noget der kan omsættes til en TV-serie med David Hasselhoff i hovedrollen.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Haha, Peter Bødker – det er ikke engang løgn. Men de nye ligger i bagagerummet – jeg kan bare ikke finde ud af at montere dem!

westmus
    122 Indlæg

Tit kan noget så simpelt som at tørre dem af med en klud og noget fortyder (eller lignende kraftigt fedtopløsende) have en overraskende positiv virkning på deres funktion. Gummi er jo ikke ligefrem smudsafvisende, så de bliver også langsomt belagt med fedtet snask.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

@danhansen Jeg ville også hellere købe nye visker til min bil. Men det kunne nu være sjovt afprøve om den faktisk ville kunne redde en evt ferietur i bilen, hvis det af en eller anden grund ikke er til at finde de rigtige visker.. Men det udelukker selvfølgelig skruestikker metoden m. trælisterne o.lign..

@ib-erik
    Der var engang i gamle dage hvor tvshop var nyt og moderne. Der ville gimmicken nok sælge. I dag er det internettet! Men jeg fornemmer alligevel at du godt ville kunne godkende et forsøg i nødstilfældet. Sejt… ;-)

@pboedker
    Den ide var jeg også med på.- Men nu Claus skriver at de ligger i bagagerummet skulle vi så ikke hjælpe ham med at få dem monteret?

@westmus
    Du har helt ret og vi er nok ikke gode til at huske at rengøre viskerbladene jævnligt.. Det burde vi huske at gøre oftere og hver gang vi vasker bilen. :-)

@clausebberfelt Mange tak for de ekstra point. Men en serie med “Hassel”er nok udelukket i mit budget… :-)

Her kommer altså et sammendrag fra dansk tv i stedet.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.