Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Kai
    583 Indlæg

Jeg vover pelsen med dette indlæg.

Jeg har en Yamaha 4g fra 76, som er ganske morsom at køre på, et par gange om året.

Karburatoren volder mig nogen kvaler.

Thansen har en kopi af den, her: http://www.thansen.dk/products.asp?c=9096104231&n=-1861397692 den originale hedder Mikuni (SC10 måske)

Jeg kan ikke få den til at trække helt ud, det er som om at den bliver kvalt når omdrejningerne er høje, og næsten fuld gas er bedste indstilling på håndtaget.

Tænding står rigtigt, tøndrør er det foreskrevne, og nyt er monteret.

Jeg har en gammel knallertmekanik-bog, der siger at dysen skal hedde 105, jeg har prøvet med 100 og nu 110 (ingen forskel).

Strålespids kan justeres i 5 hakker, den står midt i.

Luftblandeskruen burde være der hvor der skal justeres, men som den står nu, er bedste resultat, ellers 4-takter den, eller bliver kvalt ved lave omdrejninger (frit efter hukommelsen, det var sidste sommer jeg sidst pillede ved det).

Hvad skal jeg gøre, for at den trækker mere rent gennem hele området?

Knallerten er helt lovlig, og skal fortsætte med at være det.

Leo Jensen
    154 Indlæg

Hej Kai

Kai
    583 Indlæg

Tak for det.

Nu du siger tændspole, så er der faktisk en samlemuffe på vejen op til den, som jeg ikke er videre glad for, men den skal kunne skilles ad, vejen, og den sad der da jeg købte den, så den har ikke haft fokus.

Måske skulle jeg lige kigge på den.

Hvad er alternativet til en samlemuffe, DER VIRKER?

Søren Navntoft
    326 Indlæg

L O D N I N G

Kai
    583 Indlæg

@Søren Navntoft said:
    L O D N I N G

Hvordan med at kunne skille det ad?

Kan man købe et løst sæt han/hun multistik med eks 10 cm ledning på, og lodde+krympflex på det?

4 polet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.