Register

eighteen − thirteen =

A password will be e-mailed to you.

Sensation: MG laver en ny B!

Jamen, MG døde jo i 2006?!? Njaaaah – både og. I hvert fald blev det købt af kinesere, og de begyndte så efter en lang pause uden bilproduktion af lave nye elbiler under navnet MG. Det er der ikke mange kalorier i, men det er der måske med deres nye bil: Den er nemlig åben, og MG siger selv den er inspireret af den gode gamle MGB, verdens mest succesrige åbne sportsvogn i den gode gamle tidsregning. Dét giver store forventninger, ikke?

Denne reklame er fra 1972, hvor MGB’en allerede var ti år gammel – en EVIGHED i bilverdenen af i dag: men den var STADIG køn, sporty, slank og underholdende at køre. Og den levede otte år længere endnu – for slet ikke at tale om, at den derefter nærmest gnidningsløst gled over i en tilsvarende populær rolle som klassiker.

Der er også noget andet, der er værd at tænke over – at det ikke er Tesla, der lancerer den eller noget lignende. Det var jo immervæk dem, der sparkede elbilsudviklingen i gang med den åbne Tesla Roadster – og utroligt nok (læste jeg ved frisøren…) har der ikke været en åben serieproduceret elektrisk bil siden Tesla Roadster udgik af produktion for godt ti år siden. Hmmm? Det er da VIRKELIG værd at tænke over!

Den gamle og den nye sammen. 

Den gamle MGB har i dag fået en slags eftermæle som at dens succes skyldes, at den var billig. Men alt er jo relativt, og en MGB i eksempelvis 1968 kostede godt og vel som en veludstyret Ford Escort eller Opel Kadett. En Volvo Amazon eller den spritnye SAAB 99 var dyrere og en Boble var billigere. Jeg vil holde på, at den første og fremmest blev (og forblev længe) en succes, fordi det bare var en ret god bil til det formål, som den var tænkt til. Plus at den var køn, charmerende og velkørende også, selvfølgelig – ikke uvæsentlige ting for en sportsvogn. 

Det kommer vel ikke bag på nogen, at en elektrisk sportsvogn i 2023 har en elektrisk kaleche også, vel?

Den nye hedder godt nok ikke B men “Cyberster”, men lader faktisk til at være prissat på nogenlunde samme måde som den originale. Udenlandske røster siger endda, at den ER decideret billig – med en pris, der i eksempelvis England ligger omkring en Tesla Model Y. Jeg måtte lige slå op hvor det så er, men de starter åbenbart lige under 400.000 danske kroner. Er det godt nok en billig bil nu om stunder? Jeg er absolut ude af trit med hvad nye biler koster, så jeg aner det faktisk ikke. 

Det kan også være at samme røster bare har ladet sig forblænde af præstationerne. Den mindste model får åbenbart godt 300 hestekræfter til at slæbe de omkring 1800 kilo, mens den stærkeste med knap 600 heste har mere end rigeligt til at rykke de fedladne 1900 kilo, så føreren må gispe efter vejret. 0-100 km/t på tre sekunder eller sådan noget, hørte jeg?!? Dermed er den så også noget helt andet end den gamle MGB, der aldrig var verdensførende på noget-som-helst, hvis man bare læste dens tørre specifikationer.

Utroligt nok har ingen åbenbart (ja, det er jo heller ikke noget jeg har gået og manglet…) lavet en åben ellerst siden Tesla Roadster.

Det er den her åbenbart: Størrelsesmæssigt ligger den lidt over en BMW Z4 Roadster, men den er altså både billigere og hurtigere. Saksedørene er jeg overbevist om er en fjollet fodfejl, men jeg er selvfølgelig heller ikke i målgruppen, og for mig som nostalgiker om en hals har MG Cyberster intet at byde på: Det er et godt initiativ og en fint set niche, men selve bilen er et hundrede procent overdesignet kinesisk konsumvare og formentligt tænkt til at ende i havet om femten år. Er den sjov at køre? Det ved jeg ikke, men det ved jeg originalen er.

Så jeg vil helt ærligt meget hellere have en MGB.

Og så ved jeg da godt, at der er mange andre, der er mere moderne og fremme i skoene end jeg –  og de skal da være mere end velkomne til at gå efter det moderne bæredygtige initiativ indenfor åben sportsvognskørsel:

De ældste MX5 er over 30 år gamle og den 900 kilo lette sportsvogn nærmer sig hastigt veteranstatus. 

God weekend

Claus Ebberfeld

klub_viaretro_sticker1

ViaRETRO handler om Alt om Klassiske Biler og det gør Klub ViaRETRO også.

Som medlem får du:

  • NYT til de første hundrede: En Klub ViaRETRO-reversnål i ægte emalje
  • det kendte og eftertragtede Klub ViaRETRO-klistermærke til bilen
  • adgang til alt på ViaRETRO
  • rabat på udvalgte varer
  • garanteret godt selskab på nettet og i virkeligheden fem årlige arrangementer
  • samt ikke mindst dybfølt tak fra redaktionen for din støtte til ViaRETRO – for dét er et medlemskab naturligvis også.

devider2

ViaRETRO Bølle- og Løvspringstur 2023

Af Michael S. Lund

Sidste weekend var vi på Bølle- og Løvspringstur på Langeland. “Bølle”, fordi der netop på Langeland er adskillige landsbyer, hvor “Bølle” indgår i navnet: Ennebølle, Skattebølle, Tullebølle og sådan kan man blive ved.

Turen var tilrettelagt af langelænderen Henning Hjorth og Martin Lindø Westergaard og er en del af diversiteten i ViaRETRO, hvor diversiteten viser sig i forhold til bilerne, men sandelig også i vidt omfang på arrangører og steder. Således stifter vi – gennem ViaRETROs medlemsklubture rundt i landet – bekendtskab med forskellige mennesker, deres hjemegne og ikke mindst … deres biler.

Det betyder så også, at vi fra andre egne af landet får mulighed for at holde en forlænget weekend og ikke mindst, at den klassiske bil får nogle kilometre på klokken i godt selskab. Selv endte vi med 600 km på tælleren med det sydfynske øhav som ramme. Vi endte denne gang med at bo i Svendborg, som jo ligger “bekvemt” i fht. turen på Langeland og i det hele taget bare er i smørhullet af smukke sydfyn. Vi havde denne gang fundet et sted med de mest fantastiske rammer for en forlænget weekend med klassisk bil: “Rosenhøj Bed & Breakfast”. Stedet appellerer på mange punkter til klassiker-entusiaster “på tur” og er en virkelig en sydfynsk perle, der varmt kan anbefales … men meget mere om det i et senere indlæg her på ViaRETRO, hvor vi præsenterer stedet, da det fremover vil komme til at indgå blandt de medlemsfordele, du får i Klub ViaRETRO.

Det passer jo netop også fint med det, som en læser skrev fornyelig i en kommentar … noget, der kan sammenfattes til: at køre er at leve, hvad enten det er i udlandet eller i “egen baghave” – enkelt og ligetil.

Turen “kickstartede” bogstavelig talt med, at vi mødtes på havnen i Rudkøbing til lidt dækspark, inden ruten derefter gik mod nord, til Bøllerne (som tillægsinformation kan oplyses, at ”Bølle” er en gammel betegnelse for bosættelse) og gennem nyudsprungen bøgeskov.

Ellers er det jo sådan med Langeland, at der ikke går mange minutter, før det er muligt at se vand til en af siderne. Vi var oppe at vende ved Lohals og kørte dernæst mod syd, passerede slottet Tranekær og restaurant Generalen, hvor der senere blev rundet af med middag.

Apropos middag, så var det jo – som altid – en madpakketur, og efter et par timer på vejen var det tid til frokost ved Naturdestination Skovsgård.

Efter frokosten gik turen videre gennem det langelandske landskab, der også er kendetegnet ved de “hatformede” bakker (dannet i istiden), som findes over hele øen. Men ruten ledte os også gennem andre landsbyer, som ikke hed noget med ”Bølle”, hvor vi blev filmet flere gange undervejs, ligesom der blev vinket til os flere steder fra – en kortege af klassiske biler vækker tit begejstring.

På den sidste etape byttede vi bil med Peter og Aase, som overvejer en 911 Targa til langture i stedet for deres Porsche 944. Fordelen ved en Targa er jo, at man snildt kan køre en hel dag, med taget af, uden at gå til i træk, for selvom en deflektor kan gøre meget, giver det ikke helt samme “læ-effekt” som med Targaen og har man f.eks. bil med soltag, så giver det for lidt fornemmelse af at køre i åben bil.

Jeg kom derfor bag rattet i en 1967 Alfa Romeo Duetto, som jo er en ikonisk bil. Dog gjorde jeg mig den ulejlighed at åbne døren, da jeg skulle ind i bilen … i stedet for bare at hoppe ind i den, som Dustin Hofman gjorde i “The Graduate”.
Alfa Nord 1600-motoren er smidig over et bredt område, så der er ingen grund til at røre specielt meget i gryden, selvom både kobling og gearskifte er lette og behagelige at betjene.

Men en af de nok mest interessante biler (hvis ikke den mest interessante …) på turen, var den blåmetallic Taunus TC GT med “Knudsennæse”.
Betegnelsen “Knudsennæse” stammer fra Semon ”Bunkie” Knudsen (søn af vores landsmand William S. Knudsen), som en kort overgang var i spidsen for Ford. ”Knudsennæsen” blev et af hans få fingeraftryk hos Ford, inden han blev fyret. Prøv også at tjekke en 1970 Ford LTD, for at se, hvad jeg mener.

Ejeren Leif fortalte, at bilen i virkeligheden var et genkøb af en magen til den, han købte som sin første bil, da han var 17 år. Bilen er med Kölner-V6’eren på 2 liter. Jeg forstår ham godt, der har altid været et eller andet over Taunus GT, synes jeg. Flere vil sikkert sige: “Køb dog en Capri i stedet”! Men nej, det skal være denne her, om det så er en Capri 3000GT, den er oppe imod!

Vi sluttede årets første Klub ViaRETRO arrangement, Bølle- og Løvspringstur 2023, af ved Langelandsfortet i syd, der fortæller historien om overvågningen af skibstrafikken i Langelandsbæltet under den kolde krig. En tilstand vi troede at have lagt bag os, men som på det seneste jo er blevet sørgeligt aktuelt igen.

En stor tak til Henning og Martin for en veltilrettelagt tur, hvor vi også var godt hjulpet af et dejligt solskinsvejr.

Heldigvis er sommeren ung endnu og flere gode ture venter forude …

Fotos: Gitte Sehested Lund
PS: Det er naturligvis kun et lille udvalg af fotos fra turen, der er med i dagens reportage, men hvis du evt. er interesseret i at se flere af Gittes bil-fotos fra turen, så skriv til hende her i forum (med angivelse af dit navn + mail + hvilken bil, du deltog med), så får du tilsendt link til Dropbox-fotomappe.

devider2

Ugens citat: Efter sigende fra Carroll Shelby

Det er et fremragende citat, det må jeg sige. Hør selv:

Thank god there’s no 48-hour race anywhere in the world, because chances are nobody could beat Porsche in a 48-hour race. They’re probably the only cars in the world that would stand-up for something like that.

Meeeen, det stammer fra en Porschebrochure fra 1972, og Shelby har fået penge for at lægge ryg til. Så hvor meget sandhed er der egentlig i det? Well, når Shelby i 1972 siger, at der ikke findes 48-timers løb og at det er godt, fordi Porsche ville vinde dem, så er det selvfølgelig lidt kålhøgent på basis af deres to dengang nylige sejre i Le Mans med 917’eren: Verdens dermed per definition bedste langdistanceracer. Ligesom også Porsches mindre sportsprototyper og sågar gadebilen 911 iver årene havde bevist, at de VAR gjort ud af noget sejere stof end konkurrenterne. 

Og det kan faktisk godt være, at det ikke fandtes 48-timers løb. Men der fandtes noget der var værre: 82-timers løb! 

I perioden 1965 til 1971 fandt der nemlig en række løb sted, der strakte sig over denne umenneskelige periode – og det var ovenikøbet på Nürburgring. Løbene udsprang af de gamle langdistancerallies Marathon de la Route (der blandt andet havde omfattet Liege-Rom-Liege og flere andre af de store berømte hårde landevejsrallies), men blev i en årrække kørt som et enkelt løb på Nürburgring, der jo var noget nemmere at organisere og få tilladelser til end et løb igennem det have Europa. Uden at det blev nemmere af det! Og det allersidste løb i 1971 blev endda forlænget til 96 timer – fire fulde dages racerløb dag og nat. Dræbende. 

Syv gange blev det altså kørt. Vinderne i 1965 var Ford, 1966 var det MG, 1969 Lancia og i 1971 Alpine. Fire forskellige vindere, altså. Kun éet mærke har vundet mere end een gang, og I kan jo selv prøve om I kan gætte det. Et lille tip er at genlæse Shelbys citat. 

devider2

Ugens Fund: 1952 Lancia Ardea til 89.500 kroner

Det her er for feinschmeckere! Det er sjældent at vi har Ugens Fund, der er helt tilbage fra halvtredserne, og det hænger selvfølgelig sammen med pris/værdi-forholdet – og sikkert også lidt med det faktum, at (alt andet lige) jo ældre en bil er, desto mere enkel/primitiv/gammeldags er den også. Vælgs selv dit tillægsord.

“Berlina di Lusso”, jatak!

Men Lancia Ardea var noget lidt andet, og i virkeligheden et efter min mening overset segment i markedet i dag – en lille luksusbil med samme grad af kvalitet og sofistikeret teknik som man kunne finde en meget større og dyrere biler. Bevares, den var ikke billig – men til gengæld var den som sagt avanceret. Fem gear, den lille juvel af en V4-motor og så tæller det altså også i min bog at designet er ligeså fint. 

Ugens Fund af en Ardea får man til 89.500 kroner, og det er dengang som nu svært at pege på hvad konkurrenterne lige er til bilen. Den har mere til fælles med en Mercedes 190 end med en Fiat 500 – men er på en eller anden meget fin måde en cocktail af de to og ligger midt imellem. Tilsat noget avanceret teknik, som ingen af de to havde. 

Sælger skriver, at dette eksemplar er en “Velholdt og velkørende bil m. naturlig patina”, så den skal selvfølgelig både ses og prøves. Plus at man skal kunne lide rigtige klassiske biler: Det her er ingen Integrale, og det er heller ikke en Fulvia. Meeeen der er nu alligevel noget Aurelia over den, og det er dén fornemmelse man skal kunne lide. Så tror jeg til gengæld man vil glæde sig over hver eneste udflugt i bilen.

Tak for tip til Niels Vegger. Find annoncen her: Lancia Ardea

Med lørdagsserien “Ugens Fund” vil vi hjælpe potentielle klassikerejere godt på vej: Vi udvælger ganske enkelt vores favoritbil til salg fra ugen der gik. Og inviterer læserne til at dele deres synspunkter, erfaringer, gode råd eller slet og ret og røverhistorier om den konkrete bil og model. Indsend forslag til kommende “Ugens Fund” på ugensfund@viaretro.com med link til annoncen, så indgår den i næste uges pulje.

devider2

Ugens Grafik

 

devider2

ViaRETROs Weekend Matiné redaktion: Claus Ebberfeld og Michael S Lund.

God weekend

 

31 kommentarer

  1. Kai

    Den Taunus er bare lækker. Jeg er også tosset med fælgene, tænk engang at der faktisk blev lavet nydelige stålfælge.
    PS. Mini fåes også topløs og som el, så det er ikke helt rigtigt, dit oplæg.

    Svar
  2. Lars D

    Simplify, then add lightness sagde gode gamle geniale Colin Chapman. En roadster skal da højest veje i omegnen af 650 kg som min Elan. Alt andet er dødvægt…. Og ikke særligt bæredygtigt. Jeg bliver ret udskammet i øjeblikket med mine benzinbiler hvor en kører med blyerstatning når man tænker på jeg arbejder med bæredygtighed til dagligt, men det er jo altid en god diskussion hvilken bil der er mest bæredygtig, hvis man overhovedet kan bruge det ord sammen med biltransport.

    Svar
  3. Sorensen

    Flot model, dén MG Roadster og fremtiden indbefatter jo alligevel at vi skal sidde med øjnene i nakken og lave brummelyde, mens vi accelererer fra 0 – 100 på 3 sek. i vores ellerter..🤷‍♂️
    Men hvorfor de dér latterlige saksedøre?!?

    Svar
  4. Sorensen

    – og den lille Lancia, hvis man vil stå til træffet med noget, som de andre med garanti ikke har…

    Svar
  5. Ole JAGmann

    Bullshit! MG laver ikke en ny B. De originale rester af British Leyland, Rover MG (Phoenix) gik konkurs i 2005. En kinesisk bilfabrik købte så retten til navnet og sælger i dag kinesiske elbiler under MG navnet.
    Kineserne har overtaget det hæderkronede britiske princip “badge engineering” eller skulle man kalde det “badge marketing”.
    Alting var bedre i gamle dage.
    Ugens fund er fantastisk, jeg måbede da jeg så den til salg. Den er for gammel til mig, men der er også en nyere Lancia til salg som jeg er helt syg efter.
    I ser ud til at have haft en helt fantastisk tur til Langeland. Jeg ville gerne have været med, men valgte et hillclimb i Nordjylland dagen før i stedet.

    Svar
  6. Petrol Head

    Tusind tak for de pæne ord om min “nye” Taunus GT. Og tak til arrangørerne for en dejlig dag på Langeland, hvor vi kom godt rundt på øen og fik nogle kilometer i dækkene. Jeg lavede lige en lille collage af min oprindelige Taunus, som jeg købte lidt inden, jeg fik kørekortet. Den første sommer som bilist gik selvfølgelig til Danmarks Ibiza i 80’erne, Løkken.

    mvh
    Leif

    Svar
  7. Henning Hjorth

    Ak, ja endnu en tonstung elbil! Det bliver jo ikke bedre af at man misbruger det gode MG navn! Det kommer der jo ikke en sportsvogn ud af, selvom elbiler bliver solgt næsten uden afgift! Er der mon nogen der har beregnet hvad alle disse tonstunge ” miljørigtige” biler forbruger og forurener mere i forøget slid på dæk og veje!
    Sjovt nok undlader man ved prøvekørsler af nye elbiler at undlade at oplyse bilens egenvægt???Hvorfor mon?

    En MGB Roadster vejede 870 kg og kostede kr 35.376 på gaden i 1967! En Morris 1000 kr 16994,-, en Austin Mini 850 kr.14725,- en Cooper S 1275 kr. 30.515,- en VW 1200 kr 15249,-Opel Kadett 1100, kr19.409,- Volvo 144S kr.33.229,- Alle priser fra bilrevyen 1967!

    Tak til alle motorbøllerne der besøgte os på Langeland i sidste weekend!

    Hilsen Henning Hjorth

    Svar
  8. Claus Ebberfeld

    @kai, Minien er en indkøbsvogn, ikke en roadster, så den tæller ikke.

    @sorensen, helt enig: Saksedørene er en stor fejl. Lidt som at putte en sok i bukserne, selvom man egentlig er veludrustet i forvejen.

    Og sådan var det IKKE med Leif’s Taunus GT: Nøj, den var fin! Ikke noget med at udgive sig for noget den ikke var – bare totalt i orden. Også en af mine favoritter på turen, og jeg lagde mig flere gange lige bagved, for den lille 2-liters V6’er lød altså bare godt.

    @lars-d, du har ret. Og jeg forstår ikke, hvorfor der ikke er flere der forstår det…

    Svar
  9. Michael Sehested Lund

    Du har altså et vist tag på at løbe de her særlige tyske biler op @PetrolHead ! Flere af læserne er mere anglo-, franko-, og italofile. Fint nok, men hvem kan lige få fat i en bil, der står så skarpt med pasninger, stænklapper mm. … Og så er det en af de få biler, der kan stille op med stålfælge, som ser ud af noget, som @Kai skriver.

    Svar
  10. Claus Ebberfeld

    @henning-hjorth, det fænomen har jeg også bemærket! Det er blevet meget svært at finde data på hvad nye elbiler vejer. Men generelt kan man bare gå ud fra, at de er svært overvægtige, og så rammer man ikke helt forkert. 1900 kilo for den nye MG i dens stærkeste udgave er simpelthen latterligt. Det værste er dog, at ingen andre end os retrofolk, der ved hvor lidt en bil egentlig BEHØVER at veje, forstår at det er et problem. Heller ikke journalister, politikere eller bilkøberne.

    @ole-wichmann, du har fat i noget. Men hænger det ikke meget godt sammen med artiklen fra i onsdags om fortiden, der ikke fandtes? Eller omvendt?

    Svar
  11. Thuing

    En 2 ton el-bil der kan accelelerere til 100 km/t på 3 sec. er det rene vanvid. Er der ingen fabrikanter, der kan tænke sig om? Der er tale om voldsom energifrås, og det forklarer jeg el-bilejere, hvis de fremfører sig som lidt “frelste”. Så forsvarer de sig med, at de accelererer aldrig, men det gør de, for de er altid hurtig væk, når lyset skifter til grønt.

    Svar
  12. Tony Wawryk

    There was a 1950 Lancia Ardea at the Prescott Italia Day a week ago, very pretty car and the only one I have seen in the UK.
    Love the Taunus GT – both it and the Opel Rekord/Commodore coupes are favourites of mine. Seeing it and the Lancia Zagato side by side you could say is an excellent contrast of the German and Italian approach to styling…

    Svar
  13. Gitte S. Lund

    Kære Peter/Aase og Martin … og alle jer andre 😁

    I (de 3 nævnte) har forhåbentlig nu modtaget invitationslink til en store online fotomappe (via Dropbox) med mine billeder fra Klub ViaRETROs Løvsprings/Bølletur 2023 på Langeland … vil I være søde at bekræfte modtagelsen her i forum, så jeg ved, at de er gået igennem til jer?? 🙏😊🙏

    PS: Er der evt. andre, der ønsker at modtage link til fotomappen, så giv et praj til mig her i forum (med navn + mail + gerne den bil, du kørte i på turen, hvis du deltog i den … men alle medlemmer kan få link til billederne – også selvom de ikke deltog i denne omgang) 😊

    Kh Gitte (aka EB) 👩‍🦰

    Svar
  14. Peter

    Gitte: Tak for det flotte billeder, som du sendte via Dropbox. Som sædvanlig en række pletskud af fremragende teknisk og kompositorisk kvalitet :-)

    Svar
  15. Carsten Goth

    Herfra skal lyde et stort tak for turen til Langeland og besigtigelse af de mange bøller. Det var vor første Viaretro tur – og vi blev overhovedet ikke skuffede. Det er årets hidtil flotteste tur – godt arrangeret på masser af små snævre veje, som min hustru og jeg holder så meget af at køre på. Vejret var også godt tilrettelagt – ligesom de mange Viaretro nørder var præcis så nørdede, hyggelige, spændende og sjove, som jeg havde håbet på. Tak til Henning og Martin for jeres indsats – vi springer på en anden gang. Og den gamle bil klarede turen hjem i fint, raskt tempo uden problemer :-)

    Svar
  16. Gitte S. Lund

    Kære Carsten
    Det er dejligt at høre, I fik en god oplevelse på/med jeres første Klub ViaRETRO-tur, og vi håber da helt sikkert, at det ikke bliver det sidste Klub ViaRETRO-arrangement, I deltager i … måske ser vi jer allerede nu i juni, hvor vi jo både har Gavnø (11/6) og Midsommerturen (24/6) i Odsherred? 😊
    Også tak for din “private besked” om at modtage link til mine fotos fra Løvsprings/Bølleturen på Langeland … jeg håber, at det fremsendte “foto-link” virker for jer (og I kan li’ billederne)?? 😚
    Kh Gitte (aka EB – mit “fotograf-kaldenavn”) 👩‍🦰

    Svar
  17. Gitte S. Lund

    Kære Peter og Aase
    Perfekt at foto-linket virker hos jer … og af hjertet tak for de fantastisk pæne ord om mine fotos ♥️
    Kh Gitte 👩‍🦰

    Svar
  18. Gitte S. Lund

    Kære @Petrolhead / Leif
    Også tak for din “private besked” om at modtage link til mine fotos fra Løvsprings/Bølleturen på Langeland … jeg håber, at det fremsendte “foto-link” virker for jer (og I kan li’ billederne) … du må meget gerne lige bekræfte her i forum??😚
    Mon du deltager med din flotte blå Taunus igen til vores Klub ViaRETRO medlemsarrangement på Gavnø 11/6?💙
    Kh Gitte (aka EB – mit “fotograf-kaldenavn”)👩‍🦰

    Svar
  19. Carsten Goth

    Kære Gitte,

    Tusind tak for linket til de mange fotos. De er nu downloadet fra dropbox’en. Jeg glæder mig allerede til at se dem i aften :-)

    Svar
  20. Petrol Head

    Tak for linket til de mange velkomponerede pletskud, Gitte. En stor fornøjelse lige at genopleve turen.

    Mvh Leif

    Svar
  21. Carsten Goth

    Kære Gitte,
    Jeg har nu set og nydt billederne. De er supergode, skarpe og taget med sans for spændende vinkler og motiver. Tak ! Og så hjælper de flotte solskinsfarver til at trække de flotte lakfarver og former frem på de flotte ViaRetro biler. De er alle gemt på drevet og vil blive beskuet jævnligt – og ikke mindst til vinter, når mørket atter sætter ind. I mellemtiden skal der køres ! Turen til Langeland ledte mig til at konstatere, at sådan en boxer kan køre 9,5 km pr liter V-Power selv med 130-140 km/t ud og hjem. Det er jo slet ikke så ringe, og bedre end jeg havde forventet. En boxer slår dog ikke en tolv år yngre BMW 2.8 på benzinøkonomien – men muligvis på temperamentet.

    Svar
  22. Gitte S. Lund

    Kære Leif/Petrolhead
    Tusind tak for tilbagemelding – jeg er glad for, at linket virker, og billederne falder i din smag 😊
    Kh Gitte aka EB 👩‍🦰

    Svar
  23. Gitte S. Lund

    Kære Carsten
    Rigtig mange gange tak for de rosende ord – jeg er oprigtig glad for at høre, at du kan li’ billederne – og sågar vil kunne finde på at gense dem i løbet af den mørke vinter … det er just præcis sådan noget som det, jeg ønsker/håber at kunne give jer med mine fotos) 😊
    Kh Gitte aka EB 👩‍🦰

    Svar
  24. Claus Ebberfeld

    Den findes jo stadigvæk, @HP Thygesen: Det mærker man da med en klassisk bil – omend heldigvis ikke så tungt, hvis du vil undskylde mig udtrykket…

    Svar
  25. Peter Bødker

    Også tak herfra, for en fantastisk Løvspringstur.
    Henning og Martin havde lavet en dejlig rute rundt på det meste af Langeland. Vi var kun en lille smule nervøse, da vi på et tidspunkt kom til at køre BAGVED Martin, hvilket – ifølge aftale og belært af tidligere erfaringer – absolut er et dårligt tegn. ;-)
    Nå, men vi fandt vist rundt alle sammen alligevel.
    Det var et par trætte vestjyder, der efter en underholdende dag nåede hjem, sådan ret sent på søndagen.

    Og Gitte, stor tak forarbejdet med at forevige karavanen, det er ikke noget helt lille job, men resultatet er bare tip-top.
    Du må meget gerne sende mig et link til download af alle billederne.

    Svar
  26. Gitte S. Lund

    Kære Martin
    Tusind tak for tilbagemelding, så jeg ved at det virker i “den anden ende” – og mange tak for de rosende ord 😊
    Kh Gitte aka EB 👩‍🦰

    Svar
  27. Gitte S. Lund

    Kære Peter og Kristine
    Og tusind tak for den flotte omtale af mine fotos, der er med i reportagen 😊
    Jeg håber, at I også kan li’ alle de mange andre fotos, jeg tog på turen, som jeg netop nu har sendt jer (Dropbox) invitationslink til … I må meget gerne lige melde tilbage om det kommer “helskindet” frem og fungerer hos jer 😊
    Kh Gitte aka EB 👩‍🦰

    Svar

Skriv en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.