Register

5 × one =

A password will be e-mailed to you.

Tak, CHGP!

Efter en skøn weekend i speakerboksen og med Klub ViaRETRO på CHGP kan man jo godt allerede begynde at tænke på hvad man kunne finde på til næste år.

Jeg hyggede mig i weekenden: Omgivet af biler, med godt race, gode mennesker og selv kørende i en dejlig een må jeg bare sige, at jeg har det som en fisk i vandet til sådan noget som Copenhagen Historic Grand Prix. For en gang skyld var jeg med til Klub ViaRETROs middag om aftenen, og der blev også tid til lidt bredere snakke om biler og især motorsportsarrangementer. Det tænker jeg også I andre fik, og i forhold til sidstnævnte kunne vi jo i samfundets tjeneste måske prøve at samle op på nogle af de utvivlsomt gode tanker der er gjort i den forbindelse. 

Klub ViaRETROs lørdagsmiddag er en tradition, der rækker langt udover tusmørket…

Eet af tidligere års kritikpunkter fra de hårdføre klassikerentusiaster havde arrangementet selv taget hånd om, men jeg hørte alligevel den gamle melodi om, at der er for lidt historisk. Men på banen var der i år faktisk kun een eneste klasse med helt nye biler, TCR – resten af alt det der foregik på banen var faktisk historiske klasser. Er det godt nok?

For mig var et af de store hit den tyske gæsteklasse Tourenwagen Legenden, og jeg var virkelig ærgerlig, da vores egen legende Kurt Thiim udgik i sin Mercedes 190. Men der var faktisk masser af godt race imellem BMW M3’ere, og dé biler lyder altså bare godt og er efter min mening også særdeles spændende at se på. 

Den her gav lyst til mere end en tic tac.

Det er det ikke at se biler køre ind i barriererne eller hinanden – og det var der en del af. Var der mere eller mindre end tidligere år? Det har jeg aldrig ført statistik over, men min fornemmelse er at afviklingen af oprydningen var mere problematisk end normalt, og det førte især om lørdagen til lange pauser undervejs i det der skulle have været racerløb. Pudsigt nok gjorde søndag eftermiddags regnvejr imod manges forventning kun godt for løbene: 65-klassens katastrofale første heat med et bunkebryllup af buler på anden omgang blev revancheret med en sensationel sejr til Hans Beckerts Austin Mini foran Lotus Elan og Ford GT40. Men før det havde der godt nok været en noget hakkende rytme i afviklingen. 

Mens man sidder under en orange overdækning kan man filosofere over, hvad CHGP kunne gøre bedre til næste år. Lige på dette billede virker Klub ViaRETRO-standen lidt italiensk domineret, men der var faktisk den traditionelt gode spredning blandt bilerne. 

Til gengæld blev der med trekvart millioner kroner sat ny indsamlingsrekord i velgørenhedskørslen Race for Riget ligesom opvisningsklasserne af historiske og klassiske biler var godt sammensat at blåt blod fra Bugatti til hverdagsbiler fra Ford, Citroën og med lidt godt fra Alfa, Jaguar og Aston smidt ind i mellem. Det syntes jeg selv var interessant at se på og snakke om – men syntes publikum mon også det? Det er jeg faktisk mere i tvivl om, så det er et åbent spørgsmål fra min side. 

Ligesom det om, hvad I kære ViaRETRO-læsere egentligt gerne vil se næste år: En ny racergæsteklasse og i så fald hvilken? Noget mere opvisning – måske med mere dynamik i? Noget mere på inderområdet af banen – eller noget andet? Måske kan man tænke med ind i det, at det nyeste rygte jeg hørte er at det kommende klassiske racearrangement i Viborg er godt på vej – og så lige aflevere nogle idéer til dem også. For bør man ikke tænke det sammen, når Danmark igen får to historiske byløb? 

Jeg siger tak for denne gang og er spændt på at høre hvad I derude tænker – kommentarfeltet er frit:

23 kommentarer

  1. audifirs

    løbsmæssigt ville det bedste nok være hvis løbet flyttede til en eksisterende bane. men jeg er ikke blind for problematikker vedr. publikumsantal og sponsorater. heldigvis køres den slags løb jo også, endda med stor kvalitet, på baner i både sverige, tyskland, england og belgien.

    Svar
  2. AlfaHahn

    Tror CHGP’s overlevelse og fortsættelse hænger i en tynd tråd. Mindretalsdiktaturet sætter dagsordenen med klima, forurening og støj som argumenter for at lukke arrangementet i 2024/25. Politikere lytter til de få kritiske ryster. Det bedste forsvar ser desværre ud til at være brokkeri over alle de andre arrangementer der tillades i byen, – som cykelløb, marathon, ironman etc. som også forstyrrer og generer. Tror vi mangler foreningen for CHGP overlevelse, der fokuserer på det positive ved arrangementet. Vedr. kritikken kan jeg dig godt forstå, hvis nogen klager over støj fra TCR bilerne, det er godt nok voldsomt.
    I år var afviklingen ikke optimal. Jeg brugte megen tid i kø. Lørdag 1 time til show kørsel og 1,5 time til bilklub præsentation, som blev aflyst uden kørsel. Søndag det samme plus 1 time for at kunne ud – med 3 timers forsinkelse. Logistikken og afviklingen er udfordret.
    Bortset fra det, var det en dejlig weekend i godt selskab og positiv stemning hele vejen rundt. De frivillige var fantastiske og havde feks overskud med venlige hilsener som “tak fordi I kom, og kom godt hjem” medens de dirigerede os ud fra området i silende regn.
    Jeg fik ikke set så meget race. Banen er ikke tilskuervenlig. De suser jo bare forbi på 2-3 sekunder. Man kan kun få overblikket ved at se storskærm eller TV i klubteltet, men det er også godt.
    Det var hyggeligt med “carclub-crowling”. Jeg fandt gode venner hos ViaRetro, DASU cup, Citröen, Lancia og Ford. Gamle kollegaer fandt mig i Alfa-klubben – efter præsentation af bilen på banen. En rigtig god weekend.

    Men, som sagt, tror jeg, at vi behøver en positiv dialog og forsvar for CHGP’s fortsættelse.

    Svar
  3. TOCOMAN

    Uha….det er en svær opgave at være ”mandagstræner” for CHGP, og gøre sig klog på ting man ikke har forstand på. Jeg oplevede CHGP lørdag med alle de afbrydelser, der var i klasserne med stor forsinkelse for afviklingen.
    Jeg tænker altid på Monacos Grand Prix, og deres evne til at få fjernet strandede biler hurtigt væk fra banen. Det er nok for høj en målestok for CHGP, men det virker ikke som om, at oprydningsarbejdet helt er koordineret. Selvfølgelig skal man først og fremmest sikre sig at få kørerne i sikkerhed og til behandling om nødvendigt. Men herefter kan man godt køre oprydningskøretøjer ud samtidig, fejeblade, fejemaskiner og trucks til opretning af betonbarrierer. Det opleves som om, at beslutningerne om assistance tages gradvist i stedet for at hele beredskabet aktiveres samtidig. Jeg overser helt sikkert en masse regler og retningslinjer, og mit indlæg skal derfor kun betragtes som tilskuer til løbsafviklingen.

    Race for Riget tager for meget tid af programmet, og jeg er helt klar over at det nok er hele forudsætningen for, at der kan godkendes et racerløb i Københavns gader, men det afbryder lidt af rytmen i løbsafviklingen.
    Opvisningen af historiske biler og Show on Wheels er måske også lidt overflødig. Sikkert spændende for dem, der kører i deres gamle biler på banen, men det giver ikke ret meget til publikum.

    Til gengæld var klasserne fine i år, særligt DTM-klassen var en skøn oplevelse. TCR-klassen var fin nok, og giver publikum fornemmelse af et rigtig moderne racerløb, hvor der for alvor er noget i spil ift. point, sponsorpleje mv. De nye TCR-biler passer bedre til banen end de gamle TCR-amerikanerbiler de kørte med for år tilbage. Men lad os endelig slippe for race med EL-biler. Det er slemt nok med de officielle KIA-elbiler, der drøner rund på banen.

    Her et billede af DTM Mercedes. Da reklamer for cigaretter blev forbudt på racerbiler skiftede cigaretmærket West navn til East på bilerne. I den klassiske serie hedder West nu Wüst. Tysk humor, når det er bedst.

    Svar
  4. Troels

    Jeg deltog i løbsledelsen/afviklingen på CHGP, som så ofte før.

    Grunden til at “oprydningen” tog lang tid skyldtes især et masse crash lørdag hos SixtyFivers, hvor der var personskade, og der skulle tilskadekomne på hospitalet. Det blev “toppet op” af et sygdomstilfælde på tilskuerpladserne, der også krævede ambulance, og da vi ikke må køre uden at der er ambulance til stede, måtte vi afvente dette. Der var i øvrigt 2 ambulancer på pladsen.

    Da der også var crash i Formel Junior, 71, 90 og TCR skred tidsplanen, og historisk opvisning måtte vige lørdag, da vi har et begrænset tidsrum at afvikle arrangementet i.

    Svar
  5. Claus N

    Nu var jeg ikke selv til stede ved arrangementet men så da lidt i fjernsynet søndag. Det var så med nye vogne. Og det virkede noget dødt at se på. Synes ikke det så ud til, at de kørte særligt hurtigt på den smalle bybane men svært at bedømme.

    Måske man kan benytte en lufthavn fremover. Det gør/gjorde man jo ved DTM.

    Svar
  6. Michael Sehested Lund

    Jeg var ikke selv tilstede i år, men negative udladninger om de politiske realiteter i København, er i hvert fald ikke vejen til at sikre arrangementet fremadrettet. Det gælder om at komme med en god fortælling, der skaber en positiv dialog, som @alfahahn er inde på.
    Præmissen er, at København ser sig selv som en grøn by, og hvordan kan arrangørerne imødekomme den del bedst muligt og samtidig sikre, at det stadig er et løb for gamle biler!?

    Der findes allerede et GreenCity område, og en sponsor (KIA) stiller op med en elektrisk safety car (lige den del kan jeg ikke se problemet i).

    I Danmark er der meget stor fokus på Power-to-X, som igen kan blive til e-fuel. Flere steder i Europa har der kørt forsøg med e-fuel på klassiske biler. e-fuel var også det, der bar tyskerne igennem i EU, i forhold til at fortsætte produktionen af nye biler med forbrændingsmotor efter 2035. Det kunne være en oplagt tråd at følge. Klarlægge status og afhængig heraf, finde sponsorer til at stille en e-fuel tank op og lade nogle af bilerne køre på det. Det kunne der være noget pionerånd i, som ville passe godt til Københavns billede af sig selv.

    Svar
  7. Thuing

    Nemlig Michael S. Lund. E-fuel er vejen frem med hensyn til den ene forurening. Angående den anden forurening støjen kunne arrangørerne hjælpe sig selv, ved at undlade at lade de mest støjende biler køre på banen. (I Århus fremprovokerede man vist selv lukningen ved at lade gamle Formel 1 biler deltage et år.) Man kan også opstille støjgrænser, og dermed opnå, at bilerne forsynes med glasuldslyddæmpere som både fjerner den skarpe lyd og samtidig forbedrer lydkvaliteten.

    Svar
  8. Claus Ebberfeld

    Godt set, @soren-w: Dét skilt er lidt ligesom at høre fulde grønlændere råbe til hinanden nede på torvet. Det er noget med følelser og uenighed, men resten er uklart.

    Rigtig god idé, @mslund. Man skal jo ikke være blind for at den debat nu om dage handler mere om markedsføring end om alt muligt andet, og der er “først” jo altid et godt es at sidde med. Når det er sagt, så giver det bestemt også på det praktiske plan god mening. Og ikke mindst: Det er meget, meget nemt at forstå: “Så, nu er vi CO2-neutrale – var der mere du ville?”

    @thuing, denne kommentar falder mig noget for brystet: “I Århus fremprovokerede man vist selv lukningen ved at lade gamle Formel 1 biler deltage et år.”. Formel 1 er og har altid været toppen af motorsportshierakiet, og intet er mere spektakulært, smukt og vigtigt end det, og som sådan ISÆR i historisk sammenhæng. Det var en af de største succeser i Classic Race Aarhus at det lykkedes at samle et felt på (frit efter hukommelsen) 16 Formel 1-racere på tværs af perioderne, og det var også et af de mest populære indslag jeg kan huske at have set på banen rundt om Mindeparken. Et historisk motorsportsarrangement med format skal kunne have Formel 1-biler med. Basta.

    Så jeg vil hellere vende din historie om: Det er en fejl IKKE at have Formel 1-biler med. Lidt Som hvis museer pludselig opdager, at malerier ikke er politisk kosher og beslutter ikke at udstille dem…

    Svar
  9. Claus Ebberfeld

    Jamen, du har ikke uret, @audifirs: Løbsmæssigt ville det være bedre at flytte løbet til en permanent racerbane. Men det er lidt som at sige, at en 100 meter hækkeløber ville være bedre stillet på en almindelig 100 meter-bane.

    Byløb er en historisk racerløbsform, og passer som sådan godt i ånden til den slags arrangementer. Desuden er der andre sportslige fordele, og Christian Danner i den hurtigste bil i Tourenwagen Legenden sagde det vel bedst: “Det er en meget svær bane – og derfor kan jeg godt lide den”.

    Svar
  10. Claus Ebberfeld

    @claus-n, hvis du ikke var der, så har du ikke fået mere end 5% med af, hvad CHGP egentlig er, for jeg kan love dig for, at du ikke kan bedømme 2023-udgaven ud fra hvad du har set i fjerneren i forbindelse med noget TCR-transmission.

    Apropos TCR og @alfahahns kommentar om “Vedr. kritikken kan jeg dig godt forstå, hvis nogen klager over støj fra TCR bilerne, det er godt nok voldsomt.”. Jeg er faktisk helt sikker på, at TCR-bilerne ikke var dagens mest støjende. Men de var fuldkomment atonale og havde ikke alene NUL melodi over deres motorlyd, men lød også alle fuldstændigt ens. Hvilket er et særligt stort problem, når lyden i sig selv bare er træls. SÅ! Dér fik jeg det fra brystet – men jeg er også helt usædvanligt følsom overfor en god motorlyd…

    Omtrent ligeså følsom som du skriver politikere er overfor kritiske røster, faktisk.

    Og den kommentar med at du “Tror vi mangler foreningen for CHGP overlevelse, der fokuserer på det positive ved arrangementet.” – jamen, det er da blandt andet ViaRETRO! Jeg har for eksempel selv brugt hele weekenden på at tale om de postive aspekter af arrangementet! Og ja, JEg er helt med på, at der er diverse praktiske udfordringer ved at afvikle sådan et stort arrangement. Men både udfordringerne og de positive afkast er sammenlignelige med dem fra Distortion, Copenhagen Marathon, Gay Parade og Melodi Grand Prix, der alle ligger ovre i samme gryde af blandet kultur, og de deler også alle det paradoks, at livet var meget nemmere uden.

    Men hvis man tror livet handler om at komme nemmest muligt igennem det, så kan man vel ligesågodt finde Randers Rebet frem med det samme…og dén pointe er vel at mærke OGSÅ en ting, der skal formidles til verdens mest lykkelige samfundsborgere. Hvis de har glemt det.

    Svar
  11. Claus Ebberfeld

    @tocoman, alene det at du sammenligner Monaco og Bellahøj Park bør sidstnævnte være stolte over!

    Jeg har tænkt over din kommentar med “Opvisningen af historiske biler og Show on Wheels er måske også lidt overflødig. “, og det var jo også noget af det jeg decideret spurgte efter holdninger til. Da jeg selv er lidt af den holdning, at alle de gamle sawer er interessante er jeg ikke den rigtige til at vurdere det. Men jeg må indrømme at jeg ikke kan huske, hvorfor der nogensinde før i Danmarkshistorien skulle have kørt fire Bugattiracere rundt på en bane for øjenene af tusindvis af kulturelt interesserede (?!?!) publikummer? Dét syntes jeg var grund nok til at køre klassen.

    Ligesåvel som i den modsatte retning: Hvornår har familien Danmark sidst set den SAAB, Sunbeam, Austin eller Ford, som deres bedsteforældre kørte til Harzen og Norge i? Min egen tese er, at det er VÆLDIGT gavnligt for samfundet lige at blive mindet på, at det engang var muligt at køre en bil uden storskærm og navigation. Og uden kræfter!

    “Wüst”-fænomenet har jeg ikke engang lyst til at kommentere på. Udover at det er faretruende nær på “Wurst”, som i dén tankegang vel også snart er forkert. Den indre (pæne) rebel i mig har lyst til at grille en pølse og ryge en West til, mens jeg tænker over hvor verden er på vej hen.

    Svar
  12. Michael Madirazza

    Helt enig @Michael S. Lund, e-fuel har vi arbejdet på allerede i år. Er ansat i CHGP som sponsor ansvarlig (læs sælger :-)) og vi havde en god dialog med flere producenter.

    Ret sikker på at vi finder en løsning til næste år. Vi arbejder på at skaffe en klasse-sonsor af e-fuel, så en klasse kører på e-fuel hele weekenden. Hvis klassiske biler kan kører på e-fuel, så kan alle, så der burde også være noget værdi for e-fuel producenterne…

    Mener det er vejen frem, og forhåbentlig er én klasse bare starten.

    Noget af det der plejer at være udskældt er Race for Riget. Det kan jeg hører der stadig er nogen, der ikke er meget til. Men der var altså flere end normalt, i min omgangskreds, der faktisk syntes at det var ok at kigge på, og det er folk der er der for motorsportens skyld. Og man skal ikke undervurdere det politiske aspekt i det. Hvis det er med til at vi kan få lov til at kører noget race i København, så fint med mig :-)

    Afslutningsvis, så kørte jeg i bedste viaRetro stil med i SixtyFivers, med en bil (Volvo P1800) som jeg var kørt i derind, og efter at have taget tapen af nummerpladerne, så kørte jeg hjem igen søndag aften – Team No Trailers lever endnu :-)

    Svar
  13. Thuing

    Claus Ebberfeld. Mit indlæg var ment som et positivt forslag til bevarelse af CHGP. Jeg var så ofte som muligt til race i Århus. Min bemærkning om nedlukning i Århus var måske uretfærdig, men da jeg så og HØRTE Formel 1 racerne køre i gaderne, var min tanke: Det her kan måske give problemer.
    Så giv lige lyddæmpning en tanke, for det er trods alt bedre at miste lidt af lyden, fremfor også at miste synet af bilerne. En evt. opstart i Viborg står og falder bla. med lydniveauet, for beboerne i området, og vi er nogle jyder, som gerne ser en erstatning for Århus.

    Svar
  14. TOCOMAN

    @ce. Jeg er jo også dybt bilhistorisk interesseret, så selvfølgelig finder jeg også synet af 4 stk. Bugatti fantastisk i “Show on Wheels”. Problemet var bare lørdag, at bilerne kørte rundt på banen uden videre introduktion og præsentation. Hvorfor kørte f.eks. en overpumpet Go Kart fra Ålborg Universitet med i opløbet?.
    Mine indlæg skal i øvrigt ikke opfattes som kritiske. Jeg har overværet stort set alle CHGP siden 1996, og det er et fantastisk sceneri, som jeg håber kan overleve mange år endnu, men jeg håber det stadig bliver produktudviklet.

    Svar
  15. Ole JAGmann

    Det var fedt at være til byræs igen.
    Noget af det som CHGP er bedre til end de var i Aarhus er bilklubberne. Jeg kommer primært pga. ViaRETRO fællesskabet.
    At de endda inviterer bilklubberne ud at køre på banen er super, det har de aldrig gjort sådan i Aarhus.
    Jeg var med i en Aston Martin DB6 i den officielle opvisnings klasse søndag og senere selv ude i min Alfa Romeo Spider i den uofficielle. Jeg har kun et kritikpunkt, det går latterlig langsomt, som i sneglefart i den uofficielle klasse. Det må også se kedeligt ud for publikum. Jeg ved godt det ikke er race og ikke må gå galt, men enten burde den forreste Wolseley køre 50 km/t i det mindste, eller det skulle være tilladt at overhale.
    Men min opfordring er, gør endnu mere ud af bilklubberne, flere klubber, flere farver på Porscherne og måske nogle aktiviteter hos bilklubberne.
    Det var dejligt der kun var en klasse med nye biler i år, men vi savnede Royal Pro/Am.
    Jeg har hørt at man prøvede biofuel på en gammel racerbil, men benzinen var så tynd at den endte nede i bundkarret.
    Jeg gik også forbi “villaerne” i inderkredsen. Jeg ved ikke hvad det er for et herberg, men der bor i hvert fald ikke rige advokater som i Aarhus.
    CHGP har tilladelse til 2024 også, så lad os glæde os til det, og møde op næste år, så det bliver en succes.
    Og rygterne siger at de er godt på vej med et nyt løb i Viborg, og allerseneste rygte siger at man er ved at genoplive Classic Race Aarhus.
    Så fremtiden er lys venner!

    Svar
  16. Michael Sehested Lund

    Det bliver spændende at høre nærmere om @Michael Madirazza ! Og e-fuel på de gamle biler skal jo starte et sted, tænk hvis det blev en klasse på CHGP.

    Svar
  17. Kai

    Jeg tænker virkelig dybt over at melde mig som frivillig, i 2024 og måske fremover.
    Uden de frivillige, intet løb!
    Jeg vil gerne have at det kan blive ved, selv om jeg har nogen klagepunkter over årets afvikling. Bortset fra det, var den som tilskuer, den bedste der har været, på den lokation.
    De nye betonklodser med hegn direkte op, var nok selve problemet på banen, men samtidig var det første år, hvor jeg som helt alm. dansker der bare har indløst billet, kunne se lidt af selve løbet, se lidt af skærmen, høre kommenteringen, og bare føle og tænke at det her er fedt, jeg skal være en del af det her arrangement.

    Svar
  18. Michael Madirazza

    @Kai (og andre) du skal være mere end velkommen!

    https://chgp.dk/frivillig/

    Efter jeg har været en del af CHGP er min respekt bare steget endnu mere! Det er virkelig et fantastisk stykke arbejde de udfører…

    Svar
  19. jakob356

    Jeg synes det er helt fantastisk, at nogle kedelige veje i nordvest kan omdannes til en spændende racerbane de få dage om året!
    Ren magi at komme og se GT40, gamle Formelbiler og kvikke 911’ere m.fl. ræse.

    Hyggeligt og sjovt også at være udstiller i den mest sociale og inkluderende bilklub.

    Det, der river mest i ørerne, er de høje omdrejninger og udstødningsknald i de nyere bilklasser. Kørte der kun gamle, tror jeg brokkefolket ville klage noget mindre..

    Svar
  20. Herluf Jensen

    Var der fra fredag formiddag og Tcr så jeg kun sporadisk opholdt mig mest nede i pitområdet og på Ftz standen Lidt arbejde lørdag med en Tysker som havde kysset betonen tog nogle timer og gav så aftensmaden i teamet og et besøg hos Mho racing trak ud på de små timer Så som Alfa Romeo mand var det sydtyske biler som blev weekendens job og de havde sørget for plads til Ivecoen som var soveplads i weekenden 9Et klagepunkt Da vi skulle hjem var der ikke styr på trafikken Min kører kørte først derfra kl 21 trailer skulle hentes i den anden ende Arrangøren burde have fået åbnet for udkørsel nede i den ende hvor klubstande holdt til det ville give en smidigere trafik Kia bilerne gjorde ikke mig noget det er trods alt deres importør som er sponsor og økonomisk garant for arrangementet

    Svar
  21. Claus Ebberfeld

    Det forstår jeg, @thuing: Jeg er ret sikker på, at alle ViaRETRO-læsere bakker op om selve idéen om et historisk arrangement som dette, og der er da mange gode tanker i kommentarerne herover.

    Og det er klart, at jeg er hårdkogt bilentusiast og især fintfølende overfor den historiske motorsport, som sådan set har startet hele min løbebane indenfor bilen og ligger mig MEGET på sinde. Herunder formidlingen af det. Min helt personlige mening er, at Formel 1-biler IKKE skal lyddæmpes. De har aldrig kørt race men kun opvisning i både Aarhus og København, og hele pointen med at have dem med er at vise hvordan toppen af motorsport var engang. Og det VAR nu engang vildt, flammespyende og højlydt, og man skal også høre en Cosworth DFV for fuld udblæsning for at forstå den. For slet ikke at tale om en V12 eller en V10.

    En Formel 1-bil uden sin originale lyd er som at bede Elvis om ikke at bevæge sine ben, brødrene Price om ikke at bruge smør eller give Paven en mindre hat og den lille Havfrue tøj på: Det er forkert.

    Jeg stiller gerne op overfor Viborg Byråd og forklarer hvorfor de bør give plads til den slags udskejelser.

    @michael-madirazza, det med at køre derind, køre race og køre hjem igen bør du faktisk have en separat medalje får: Det er SÅ smukt og historisk korrekt.

    @kai, meld dig til: Det vil du ikke fortryde.

    @tocoman, den “overpumpede gokart” var en Formula Student, og jeg overhørte fra sidelinien hvordan min medkommentator Mikkel Thomsager i mindst fem minutter for åben mikrofon fortalte om og interviewede en af de studerende om konceptet – der jo er genialt, hvilket du åbenbart ikke hørte.

    Havde jeg været studerende i dag ville jeg være gået den vej! Og så ville jeg have fortalt de andre studerende om Pininfarina, Zagato og Bertone, for der var åbenbart ingen der havde tænkt på, at den da gerne må se godt ud. Så den gjorde den ikke.

    Hvorfor den i det hele taget var der er et udmærket spørgsmål: Den pragmatiske forklaring er måske, at den skulle være ét-eller-andet sted.

    Svar

Skriv en kommentar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.