• In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 528i I dag med en bekendelse om een af mine absolutte yndlingsbiler på den vanvittigt […] Vis

    Sjovt med historien på den fine 924, som ugens fund. Kørt som konebil hos en bankdirektør.
    Jeg er i dag den lykkelige ejer af en 928, som jeg blev forelsket i som dreng, da en lokal bankdirektør indimellem afleverede sin datter i en mørkegrøn 928, på den skole, hvor jeg gik i Odense.
    Når ikke det var farmand, der afleverede datteren i skole,…[Læs mere]

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 500 500? Ja, 500! ViaRETRO har edderbankemig lavet 500 Weekend Matinéer siden […] Vis

    Bravo med jubilæet🇩🇰
    Efter at jeg i sin tid blev opmærksom på Viaretro, har jeg sparet mange penge på køb af engelske og tyske bilblade.
    Viaretro dækker, på en positiv, humoristisk og informativ måde, alt det jeg elsker ved klassiske biler – lige bortset fra det praktiske i, at jeg selv vil ud at skrue og køre😎
    Det er historie, teknisk nørderi,…[Læs mere]

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 473 Jeg så i ugens løb en bil fra 1961 annonceret til salg som ” […] Vis

    Jeg deltog i første etape af løvfaldsturen, hvilket var en stor fornøjelse i smukke omgivelser.
    Kære @Gitte, send gerne er link med dine flotte fotos af min brune 928’er på adrostrup@hotmail.com
    Tak

  • Tak for en fin gennemgang af arrangementet på Gavnø, for godt selskab i slotsparken og for en forrygende hjemtur blandt fede biler.
    Da næsten alle ejere af klassiske Ferrari’er tilsyneladende var på Le Mans, for at se mærkets come back, eller sad foran skærmen, var det en ekstra stor fornøjelse at høre og se @bisgaard’s højt brølende 348👍

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Hvor kører I hen på mandag? Det er National Motorhistorisk Køredag på mandag, d […] Vis

    Jeg vil prøve Wedelslund for første gang. Jeg kører fra Odense i hvid Jaguar XJ-SC.
    Er der andre der kommer eller vil følges ad?

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Oldtimertreff hist hvor vejen slår en bugt i Tyskland Og nu til noget helt andet, for der var ikke mange klassiske biler på dette […] Vis

    Sådan en Lanz Bulldog er ret fed på den fede måde.

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ja, det ER utroligt at tænke på, men den er god nok: Det var i 1977 at Porsche først viste deres nye model 928. Bilen var så smækfuld af nyskabelser, at de mere overfladiske jour […] Vis

    En fantastisk og praktisk bilmodel!

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Af alle Porsche 911 er SC’eren fra 1978-1982 måske den model, der giver mest for pengene. Før man begynder at modificere på den. Derfor er den også en af mine favorit-Porsche 911 […] Vis

    Det er da Jean Claude Van Dammes mor, der forsøger at stå i split mellem de to 911’ere. “Kom ned fra de biler kvinde”!
    Jeg overvejer nu et Recaro-kuglesæde i min brune 928’er😉

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvor kommer vores bilinteresse egentlig fra?  Det tror jeg faktisk rigtigt tit er meget, meget svært at svare på. Jeg vil faktisk lommefilosofisk sammenligne det med en light ud […] Vis

    Min interesse for de klassiske biler jeg i dag nørder i, stammer fra min fars tekniske og historiske nysgerrighed. Der blev lagt mærke til de specielle biler vi mødte på vores vej, og særligt Jaguar kunne få begejstringen helt i top. Mit møde med en Lotus Esprit i England i 1979, som 4-årig, er den første jeg kan huske, og en jeg aldrig glemmer.…[Læs mere]

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tyskerne kan rigtigt, rigtigt meget med biler. Bare ikke indeni. Her er løsningen. Måske. Når jeg er SÅ glad for min Mercedes S-klasse skyldes det ikke mindst dens interiør i Bras […] Vis

    Åh Michael Lund Johansen, jeg elsker også Jaguar, og din er super fed. Men jeg tænkte, at der skulle noget mere spræl til, uden at vi dog lander i noget Koenig Specials, Gemballa eller Strosek interiørlook.

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tyskerne kan rigtigt, rigtigt meget med biler. Bare ikke indeni. Her er løsningen. Måske. Når jeg er SÅ glad for min Mercedes S-klasse skyldes det ikke mindst dens interiør i Bras […] Vis

    Jeg er klar til at sende min mokkabrune 928’er til Bulgarien, så den sorte læder-/plastik kabine kan få et lækkert løft. Men hvilken interiørfarve passer bedst til det brune karosseri?
    Fælgende på M535’eren er lige mig og total 80’er-geil. Men en 16” kunne jeg godt nøjes med.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Et umage par ? Hvis man efterhånden tror man har set det meste, så kan man godt tro om igen. For der findes altid nogen som lige kan give det hele en “tak” mere. Mine to verdener – b […] Vis

    Hold da ferie, hvor den motorcyklist udfordrer trafiksikkerheden omkring Saint-Tropez!

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Måske har nogle glemt den, men i 1972 blev den en suveræn Årets Bil og tyve år senere havde alle haft een eller kendt nogen der havde. Og i dag er den næsten væk. Fiat 127 var i […] Vis

    Jeg var 10 år da min farfar, der var pensioneret betjent, i 1985 gav mig nøglerne til sin mørkegrønne 12-7’er, og lod mig køre rundt på en gårdsplads. Det var min automobile debut😀.

  • In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Efter en lang vintersæson elsker vi alle at få veteranbilerne ud i solen. En af de første herlige stunder, er den første udendørsvask af bilen i indkørslen. Måske har man smurt e […] Vis

    Jo de kan 😀 : https://youtu.be/JQ8jGqdE2iw

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Det er kedeligt hvis man kun kan lide een slags klassiker. Det synes jeg i hvert fald i dag. Men der er mange måder at være bilentusiast på, og det kan også udvikle sig over tid […] Vis

    Tak for endnu en god gang lørdagshygge!
    Sjovt at gætte bil udfra tophastighed. Jeg tænker også Corvette C5 eller Esprit V8, og håber det er den sidste.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvilken type mand er vi egentlig? Min gode ven, Michael, har en cykelforretning, som sælger fine racercykler, og mange af dem kostbare som en mindre bil. På skiltene i forretningen k […] Vis

    Fantastisk drengerøvsvideo – elsker når de gamle biler bliver brugt, og kørt som oprindelig tiltænkt. God lørdag

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Og jo, der fulgte et hus med. Men lad os lige starte med garagen. Eller rettere, lad os starte fra begyndelsen. Som faste læsere ved har jeg i cirka seks år haft bopæl på Dju […] Vis

    @claus-ebberfeld Ganske rigtigt. Det var autentiske bygninger og ikke biler (læs Mondeo og Twingo), der var i hans fokus dengang.

  • In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Og jo, der fulgte et hus med. Men lad os lige starte med garagen. Eller rettere, lad os starte fra begyndelsen. Som faste læsere ved har jeg i cirka seks år haft bopæl på Dju […] Vis

    Velkommen til Fyn Claus og tillykke med Pilegården, som min fætter ejede for ca. 10 år siden – dejligt sted.
    Måske du skulle lave hul og sætte en port i den fjerneste gavl i laden, hvor XJ’en står. Den anden bygning kunne også modificeres med hul og port i hver ende, så du lettere kan komme ind og ud.
    Glæder mig til flere fynske Viaretro arrangementer.

  • In reply to: ViaRETRO wrote a new post Vi hilser da på hinanden – gør vi ikke? Min køretur – den med de sprængte sikringer – som jeg beskrev i onsdagens indlæg, gav mig lejlighed til at notere en ny tendens blandt vete […] Vis

    I min tid som Spitfire og XJ6 S1 ejer, som begge var røde, oplevede jeg at min hilsen til andre klassikerejere altid blev gengældt. I min nuværende mokka-brune 928 bliver min hilsen sjældent gengældt??
    Kan det have noget med farven at gøre? Eller er en 928’er bare så tidløs i sit design, at den bliver forvekslet med en nyere bil?
    Ugens fund ser…[Læs mere]

  • In reply to: Søren Navntoft wrote a new post I går var jeg til gløgg sammen med en del andre på min egen alder. Faktisk var jeg en af de unge for jeg passerer først 53 år til næste år. Ligningen om, at jo ældre man bliver, […] Vis

    Dagens indlæg fik mig igen til at sammenligne køreglæden i min tidligere Spitfire med ca. 60 HK og 800 kilo med min nuværende 928 med 300 HK og 1500 kilo.
    Det skulle ikke gå ret hurtigt, før det var skide skægt i Triumph’en. Den kunne slå med halen på en regnvåd vej, og støjen, vibrationerne og den kendsgerning at man var noget udsat, hvis…[Læs mere]

  • Hent mere