• Forside
  • Forum
  • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
  • Kontakt
  • Ny Bruger
  • Overblik
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Arkiver
    • Artikel
    • Design og koncept
    • Historisk Motorsport
    • Matiné
    • Motorsport
    • Rejser
    • Reportage
    • Set til salg
    • Tanker og Trivialiteter
    • Vores biler
  • Klassiske biler på Kulturhavnen
Log In

19 − four =

Lost your password?
Register
Lost your password?
Register

18 + 1 =

A password will be e-mailed to you.
Søg
  • ViaRETRO in English
  • Overblik
  • Ny Bruger
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Brugere
ViaRETRO logo
  • Forside
  • Artikler

    Nyeste

    • I beg your pardon! Aston Martin Bondage?!?

      Claus Ebberfeld
      13. februar 2015
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      8
    • Første tur i nyrenoveret Lamborghini 400 GT2+2: Torino!

      Claus Ebberfeld
      12. september 2014
      Artikel, Workshop
      13
    • Anders' eventyr: 2000 kilometer i en ukendt bil

      Claus Ebberfeld
      31. maj 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      14
    • Genial aerodynamik: Ground Effect

      Claus Ebberfeld
      21. marts 2013
      Artikel, Design og koncept, Motorsport
      29
    • Umådeligt charmerende flyvepap: Lancia Abarth A112

      Claus Ebberfeld
      12. februar 2013
      Artikel, Kørt
      60
    • Sømkassen og tante Lis' bil

      Søren Navntoft
      31. januar 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      48
    • Reportage
    • Rejser
    • Historisk Motorsport
    • Motorsport
    • Set til salg
    • Design
    • Tanker og Trivialiteter
    • Workshop
    • Vores biler
    • Tips og guides
  • Sektioner
    • Klassiske biler på Kulturhavnen
    • Forum
    • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
    • Matiné
    • MotorTV
  • Kontakt
  • Menu logo

Medlem Wentzel

Profilbilled af Wentzel

Wentzel

@wentzel

Active 6 år, 7 måneder siden
  • Aktivitet
  • Profil
  • Friends 0
  • Groups 0
  • Fora
  • Personal
  • Omtaler
  • Favoritter
  • Venner
  • Grupper
  • Profilbilled af Skaanning

    Skaanning commented on the post, Næsten lige så sjælden som en Manta 400: 1,2N 8 år, 7 måneder siden

    Som @wentzel siger, var 1,2 vel henvendt til dem, som kunne lide looket, men ikke ønskede at køre stærkt. De kunne så få en smart og relativt billg bil.
    Samme taktik er set fra andre producenter gennem tide […]

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Rømø Motor Festival: Strandløver og speed queens 8 år, 9 måneder siden

    Tak, @nils-hartmann : Fornøjelsen var helt på min side, som det nok fremgår.

    Og @wentzel , du har da helt ret – det var faderen Malcolm, der tabte hjulet. Beklager, men nu har jeg rettet fejlen i teksten.

  • Profilbilled af Michael Sehested Lund

    Michael Sehested Lund commented on the post, Kræs for kendere: Cresta 8 år, 12 måneder siden

    @jakob356 er inde på det rigtige, for GMs tyske aflægger Opel havde allerede i 1965 lanceret CIH motorerne i KAD A. Sammenholdes @wentzel s bemærkning om Vauxhall motorens afstamning i lige linje til Chevrolets 6- […]

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Bensport La Sarthe: Pervers eller perfekt? 9 år, 1 måned siden

    Det må man sige, @wentzel : De kan jo ikke lave mere end godt 200! Heldigvis har de selv sagt, at de kun laver 25 af dem. De startede nu ellers med at sige 10 styk, men der er åbenbart flere købere.

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Verdens bedste bil fylder en million: Porsche 911 9 år, 1 måned siden

    Tak, @wentzel !

  • Profilbilled af Ib Erik Söderblom

    Ib Erik Söderblom commented on the post, Bentley for peanuts: Mulsanne Turbo & Turbo R 9 år, 2 måneder siden

    @wentzel så er jeg da vist presset, mht. den gamle Punto 😁

  • Profilbilled af Kai

    Kai commented on the post, Hjælp, jeg er blevet moderne: Cortina Mk2 frem for Mk1? 9 år, 3 måneder siden

    @wentzel , 32 er sguda præstens hus, jeg voksede op i 36B, men i en lidt senere generation, blev født i sommeren ’72.
    @claus-ebberfeld , ved det godt, men jeg håber på tilgivelse, hvis han ser dette.

  • Profilbilled af Ib Erik Söderblom

    Ib Erik Söderblom commented on the post, GTI version 2.0: Bliver de store klassikere? 9 år, 4 måneder siden

    @wentzel så vil jeg egentlig mene, at din 604’er er mere rigtig GT end en VW GTI…

    Jeg vil mene, at en GT er en luksus bil til langdistance rejser, god komfort og en motor med tilstrækkeligt mange kræfter ti […]

  • Profilbilled af tfaerch

    tfaerch commented on the post, Citroën vs. Peugeot: Hvad er bedst? 9 år, 5 måneder siden

    @Wentzel

    CX med V6 – DET er noget af en sjældenhed.
    Hvis man selv kan konstruere en sådanne, har man evner der frigør en fra at sende bilen på værksted!

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Audiovisuel søndag: I 1961 var Jaguar "One Leap Ahead" 9 år, 6 måneder siden

    Jeg er fuldstændigt enig med @wentzel her, og synes det er det mest fascinerende ved filmens indblik. Jeg er helt vild med det “klaptræ”, der lige giver sølerne den sidste polering.

    @paulin , Jaguar har al […]

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Ugens Fund: De Tomaso Longchamp 9 år, 6 måneder siden

    Helt enig med @wentzel . Det her er for den playboy, der virkelig tør stå udenfor.

    Uenig med @jakob356 – sælgerens købpris har intet med den nuværende pris at gøre. Måske var det en storsindet gave fra een pl […]

  • Profilbilled af Anders Prip

    Anders Prip commented on the post, Sensation: Il Debutante har købt bil – ubeset! 9 år, 7 måneder siden

    @wentzel @jewer der blev produceret W124 Touring til langt ind i 1996, og en del af dem er førstegangsregistret i ’97. Cabriolet udgaven blev endda produceret ind i 1997.

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Ford Consul er ikke sexet 9 år, 9 måneder siden

    Det er også en fin bil i dag @lars-juhl :-)

    @wentzel , jeg læssede ikke noget særligt i den, så jeg tænkte ikke videre over lastrummet højde: Det kræver vist noget mere praksisbrug at falde over den slags. […]

  • Profilbilled af Ib Erik Söderblom

    Ib Erik Söderblom commented on the post, Den hårfine grænse mellem samler og produkthandler 9 år, 9 måneder siden

    @wentzel tak, men som beskrevet ovenfor, så er det ordnet.

  • Profilbilled af Ib Erik Söderblom

    Ib Erik Söderblom commented on the post, Verdens bedste Lada: Niva 9 år, 10 måneder siden

    @wentzel jeg har kørt mangt en Laro (serie underordnet), Pajero, GD og især Landcruisers nedenom og hjem i mange forskellige typer terræn.
    Men det har oftest været fordi chauførerne er overmodige og uerf […]

  • Profilbilled af Claus Ebberfeld

    Claus Ebberfeld commented on the post, Peugeot 404: Hverdagselegantiér 10 år, 2 måneder siden

    @wentzel , jeg er i den grad blevet overbevist. Med hensyn til årgangen undrede jeg mig faktisk også over det med baglygterne og tromlebremserne, som jeg havde læst om. De øvrige detaljer kendte jeg derimod ikk […]

  • Profilbilled af Ib Erik Söderblom

    Ib Erik Söderblom commented on the post, Biler jeg kan leve uden 10 år, 4 måneder siden

    @erik-ii @Wentzel korrekt Busso’en har ikke balanceaksler, men den er edderdyleme ikke for sjov at skifte tandrem på :-(
    Jeg mangler forresten stadig en krumtap-møtrik til motoren… :-(

    Skal man ha’ en grim b […]

  • Profilbilled af Erik II

    Erik II commented on the post, Biler jeg kan leve uden 10 år, 4 måneder siden

    @Claus
    Den viste Fiat er vel snarere en “shooting brake” baseret på Fiat 130 Coupé end en stationcar? Nedenfor vises en “rigtig” stationcar.

    @Wentzel
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 har ikke balanceaksler, og det er d […]

  • Profilbilled af Oktan

    Oktan commented on the post, Copenhagen Classic Garage Grand Opening 10 år, 5 måneder siden

    @Wentzel:
    “.. at FDM ikke har belæg for deres påstand…”

    Det er ikke en ¨påstand”. Det er en advarsel
    om at manden er en plattenslager (hvilket de har FULDT legitimt belæg
    for at fremføre, eftersom de sidde […]

  • Profilbilled af Oktan

    Oktan commented on the post, Copenhagen Classic Garage Grand Opening 10 år, 5 måneder siden

    @Wentzel “..FDM kommer med udtalelser uden belæg, idet de “advarer” mod noget, men ikke har håndgribelige beviser, men “formoder” at der er en risiko for at de opbevarede biler kan blive solgt uden ejernes v […]

  • Hent mere

Seneste kommentarer

  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr. 616
  • Sorensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Tony Wawryk Weekend Matiné Nr. 616
  • kim Nielsen Weekend Matiné Nr. 616
  • Claus Ebberfeld Weekend Matiné Nr. 616
  • Per Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Per Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Per Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Keld Jørgensen Weekend Matiné Nr. 616
  • Kim Nielsen Weekend Matiné Nr. 616
© Copyright 2012 - 2025 | ViaRETRO
  • Kontakt
  • Guide til ViaRETRO