-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 504 2 år, 1 måned siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 504 Ugens bekræftelse: Ingen biltræthed har indfundet s […] VisPeugeot (og andre franske mærker) blev ramt af, at andre havde bedre tilbud på hylderne, når det kom til lidt finere middelklassebiler og øvre middelklassebiler. Kunderne smuttede simpelthen, lige som du gjorde @Wentzel.
You’re right @tony-wawryk , later on the approach was probably axed by the beancounters.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Skandale i Tyskland: Stop for Mercedes-taxien 4 år, 1 måned siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Der var oprør i tyske taxikredse i går, da mærket meddelte, at deres nyeste mellemklassesedan ikke længere kan bestilles med den såkaldte taxipakke. I Europa er der næppe noget […] VisW124 som stationcar er en prrrragtfuld vogn, så meget er jeg helt enig, @wentzel.
-
Kai commented on the post, The One That Got Away (Del 232): Ford Zodiac V6 Estate 5 år, 8 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Kender I det med at være et par timer for sent på den? Ugens Fund er en tilbagevendende serie på ViaRETRO, hvor vi vælger Ugens bedste klassiske bil til salg. Redaktionen har en […] Vis@wentzel Vi havde en Zephyr i dit og mit kvarter, da jeg var meget lille.
Måske var det hr. viceinspektør Mogens Coldings, den boede der på Havmandsvej, tæt på hvor han boede.
Vi er i 70’erne her, sikkert hen mod slutningen, jeg kan huske at jeg har stået i mine børneshorts og trykket næsen flad mod den ruder.
Den seneste bil jeg kan huske a…[Læs mere] -
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 304 5 år, 11 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Min kammerat spurgte hvad han skulle have med på vores bilferie. Jeg svarede “Badetøj, modetøj, værktøj”. Vi skal nemlig på stranden. Og vi skal også i hippe storbyers centrum […] Vis@wentzel , jeg kan godt se, at det med “herrekøretøj” går godt i spænd med grossereren, Hans Lystrup. Han boede på Høvdingsgård ved Mern, som er en herregård https://www.danskeherregaarde.dk/nutid/hoevdingsgaard
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 295 6 år, 1 måned siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Grøn bølge og elektriske stød Noget af det bedste jeg kan sige om den nuværende samfundssituation er, at der er længere mellem hverdagstrafikanterne på vejene. Dette gælder i særhed […] VisJep @wentzel, også RR-V8’eren!
En anden engelsk V8, den i Triumph Stag, havde Zenith Stromberg karburatorer. -
westmus commented on the post, David & Ros 6 år, 2 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Godt ældet og helt sikkert bedøvende ligeglad med, at klæder skaber folk, stod den gamle mand foran mig med et ansigt som lyste af interesse. Jeg havde netop fotograferet hans gam […] Vis@wentzel , Der findes også “afvigere” andre steder i verdenen. Den her unge dames længste udflugt end til nu, er vist 16000 km over7 uger. Hun er så også unormal nok til at Wall Street Journal har skrevet en artikel om hende.
-
westmus commented on the post, Weekend Matiné Nr. 294 6 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvad er en speciel bil? Jeg kan personligt fascineres af mange, mange køretøjer, og jo mere specielle des mere fascination. Som hovedregel. Nogle kan trods alt blive så specielle, at ho […] Vis@wentzel , så kunne en Ventora måske have været et forsøg på at finde en mere praktisk afløser. Kan huske at have læst at politiet senere igen fik et par Ford Capri i den største motorvariant.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 294 6 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvad er en speciel bil? Jeg kan personligt fascineres af mange, mange køretøjer, og jo mere specielle des mere fascination. Som hovedregel. Nogle kan trods alt blive så specielle, at ho […] VisMørkeblå Victor 3300 Estate, @wentzel ?! Du behøver næsten ikke sige mere før jeg får en usigelig lyst til sådan en. Det lyder også som om den vil passe fint til min kørestil.
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 294 6 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvad er en speciel bil? Jeg kan personligt fascineres af mange, mange køretøjer, og jo mere specielle des mere fascination. Som hovedregel. Nogle kan trods alt blive så specielle, at ho […] Vis@wentzel : Vauxhall Ventora som “politi-eftersætter”, interessant! Måske overskriften på reklamen nedenfor passede bedre til dens temperament …
Den gamle 6 cylindrene motor havde det nok bedst i den mere tilbagelænede Cresta, som du skriver.
Hjemme på vejen var der en, som havde en Cresta PB – hvid damp fra de to udstødningsrør og knasen u…[Læs mere] -
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 294 6 år, 2 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Hvad er en speciel bil? Jeg kan personligt fascineres af mange, mange køretøjer, og jo mere specielle des mere fascination. Som hovedregel. Nogle kan trods alt blive så specielle, at ho […] Vis@wentzel , så den 6 cylindrede Cresta motor var afledt af William Knudsens “Stovebolt”? Det mener jeg også, at motoren i Opels Super Six var …
Jeg kan godt huske Ventora. Så det du siger er noget retning af, at der på det tidspunkt var gået gået for meget “BMW” i den, eller måske ligefrem Opel Commodore. Commodorens CIH-motor kunne bedre tåle mosten … -
Claus Ebberfeld commented on the post, Franske fristelser: Den 45. Retromobile i Paris 6 år, 4 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Tre auktioner, 1000 biler, 72.000 kvadratmeter og seks lange åbningsdage tiltrækker gæster fra hele verden, og i år var der noget at se på for alle. Sådan har Retromobile ikke altid […] VisJeg kan berette, at Eiffeltårnet også står der endnu, @wentzel :-). Det ligger faktisk mere eller mindre på gåruten fra messecentret til Bonhams’ auktion i det smukke Grand Palais. Vælger man et hotel i det område, så kan det ikke gå helt galt. Heller ikke for medbragte hustruer.
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 276 6 år, 6 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post De strejker i Paris. Til gengæld var der travlt i Ozouer-le-Voulgis. Efter den lange, lange tur ud af Paris’ kaos var det en lise for sjælen at lande i den lille søvnige landsby bare […] VisDer var langt mellem snapsene i 80’erne, som @klaus-r skriver. På den anden side var 80’erne lidt japanernes årti, hvor @dan-wils også har et par stykker med. Men Honda CRX skal også med, synes jeg.
Mens vi er ved japanerne, ser det ud som, at de rigtig godt kunne lide “drivhuset” på Ford Scorpio med det “svævende tag”. Både Mitsubishi Lancer…[Læs mere]
-
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 274 6 år, 6 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Det går langsomt fremad, så det er godt vinteren er lang. Det er mit garageprojekt, jeg taler om. Selvom det også kunne handle om så meget andet – for eksempel om de biler, der skal stå […] Vis@wentzel, fin historie. Det der med accelerationen henover krydset med BMW’erne halsende bagefter, er det ikke en typisk automatgear mod manuelt gear ting?
BMW-køreren sad og ventede på rødt. Lyset skiftede, og inden han får trådt koblingen ned og sat i gear, var DAF’en allerede næsten over krydset … nok til at vække jagtinstinktet! -
westmus commented on the post, Nu er det officielt: Klassikere ombygget til eldrift er ikke længere klassikere 6 år, 7 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det er klassikerorganisationen FIVA, der repræsenterer 1,5 millioner bilentusiaster i 65 lande, der melder klart ud: De forstår godt at nogle ombygger deres klassikere til eldrift & […] Vis@wentzel , du vil næppe høre nogen med lidt historisk viden om hotrods kalde køretøjet på billedet for en street rod. Af hvad jeg kan se er det en klassisk hotrod som de blev bygget tidligt i 50’erne, incl. sideventilet motor og diagonaldæk. Få år senere havde de fleste hotrod ejere været været forbi den lokale ophugger for at hente en af de top…[Læs mere]
-
Anders Prip commented on the post, Nu er det officielt: Klassikere ombygget til eldrift er ikke længere klassikere 6 år, 7 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det er klassikerorganisationen FIVA, der repræsenterer 1,5 millioner bilentusiaster i 65 lande, der melder klart ud: De forstår godt at nogle ombygger deres klassikere til eldrift & […] Vis@wentzel Jeg kan følge dig i at Forden ikke er en veteranbil fra 1931. Men er den så ikke en hotrod fra 1961?
Jeg mener vi også skal bevare den kultur hvor bilerne modificeres. Om de biler så skal kunne indregistreres som veteraner, bør vurderes udfra hvilken tid de er tro mod. Det er naturligvis en svær opgave at vurdere dette, er jeg klar…[Læs mere] -
Soren W commented on the post, Den sureste bil: Standard Gazel 6 år, 7 måneder siden
In reply to: Søren Navntoft wrote a new post Designerne har altid forsøgt at få bilernes front til at tale til køberne. En bils ansigt kan man kalde det. Gennem tiden har vi set glade biler, triste, smilende med hang til det […] VisJa jeg kørte Herald 1200E i gamle dage. Jeg valgte med vilje den høje klassiske front, som jeg synes klæder bilen bedst. Men køreegenskaberne i sådan en er ikke noget at råbe hurra for. Måden de er skruet sammen på som et meccano sæt er dog sjovt. @wentzel – som du skriver ligner fronten de på den første og sidste Gazel noget, der er taget fra…[Læs mere]
-
Skaanning commented on the post, Weekend Matiné Nr. 265 6 år, 8 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Til hjertet af Danmark med madpakke i køletasken ViaRETRO’s køretur, som skal markerer afslutningen på dette års køresæson, er en realitet. Den 12. oktober finder nogle af os […] Vis@wentzel er der et julemarked på Strøjer-samlingen – skal din kommentar forstås sådan? Hvis ja, er det et åbent eller lukkert arrangement?
Yderligere; kan nogen oplyse mig om årgang m.m. på den Mustang, man kan se på Det Nødvendige Foto..?
Har aldrig været specielt tosset med Mustang, men lige på det “foto” blev jeg da lidt småforelsk…[Læs mere] -
Michael Sehested Lund commented on the post, Weekend Matiné Nr. 260 6 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Jeg er forgabt i gamle biler. Eller er det fortabt? Det tror jeg nogle af mine kolleger mener. Fredag viste en af dem mig en såkaldt performanceudgave af en luksusbil med V8-motor og […] Vis@wentzel , du har ret, skal jeg have en Peugeot 504 Coupé, må jeg nøjes med 4-cylindre. Form går forud for funktion her, for selvfølgelig skal den have de skrå baglygter. Lygterne på den senere står ikke distancen – igen et eksempel, at facelifts ofte rokker ved det, som oprindelig er tænkt.
Til benefice for Claus kan jeg oplyse, at der inde p…[Læs mere] -
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 259 6 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post De små glæder Er man ejer af en gammel fransk bil, må man af og til tage til takke med mindre succeshistorier. En sådan oplevede jeg forleden dag i mit andet hjemland, Spanien. Her […] Vis@michael-s-lund , det er hovedet på sømmet: Den er mest grand touring med V6’eren. Desværre er den klart mest skarp i designet i de tidlige firecylindrede, så jeg har altid været lidt splittet imellem de to.
@wentzel , DOBBELT så dyr som berlinaen? Det anede jeg ikke, men det forklarer jo helt klart noget af dens sjældenhed.
-
Claus Ebberfeld commented on the post, Weekend Matiné Nr. 259 6 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post De små glæder Er man ejer af en gammel fransk bil, må man af og til tage til takke med mindre succeshistorier. En sådan oplevede jeg forleden dag i mit andet hjemland, Spanien. Her […] Vis@wentzel , @per-m-joergensen og @leo-jensen , det ved jeg ikke: Billederne var der fredag aften i et galleri nedenunder teksten, men er åbenbart røget ud i Sørens redigeringer lørdag morgen. Jeg var til bryllup hele dagen, så jeg ser det først nu. Det var ikke et nybilsfilter der tog dem, for der er også talrige billeder af den rigtige 504 Coupes…[Læs mere]
- Hent mere