-
ForfatterIndlæg
-
30. maj 2018 kl. 15:59 #144653
Soren W
390 IndlægOg det italienske islæt? Dine hvide hyttesko? :-)
Ej, Per tillykke med det nye sving. Vi er jo nogle, der bifalder blå engelske sekscylindrede vogne…30. maj 2018 kl. 18:12 #144654
Klaus R
143 IndlægDet italienske henviser vist udelukkende til at Pininfarina var behjælpelig med at slå grundstregerne til taget på GT-udgaven.
Ellers er der – helt korrekt – absolut intet italiensk over den. Den er MEGET engelsk med langsomtroterende motor, SU karburatorer, elektrisk overgear m.m.2. juni 2018 kl. 22:28 #144777
Claus Ebberfeld
604 IndlægHvordan endte det lige ved en MG C?!?! Nå, men den er nu OGSÅ fed – og din set flot ud, Per! Tillykke!
13. juni 2018 kl. 08:14 #145120
Soren W
390 IndlægHej Per,
Kan se at du har sat MGen til salg, nærmest før den landede i garagen. Skuffede den? Har du allerede noget andet i kikkerten? Eller er det bare blevet en del af din DNA at have bilen til salg? Husk nu at få den brugt og nydt så længe det varer….15. juni 2018 kl. 07:07 #145188
holmen
456 IndlægDet er kikkerten der rumsterer. Jeg bruger den og jeg nyder den – det er en skøn køremaskine. Den sekscylindrede motor er ikke til at tage fejl af – motorfang og lyd og trækkraft. Ikke de store omdrejninger men et kontinuerligt og sikkert træk helt fra bunden – en sand GT af engelsk afstamning. Det er velgjort trods kritik fra pressen under lancering.
Men Italien og Alfa kalder. Så hvis alt går efter planen så er der et swing om en lille uges tid – er swing til en Alfa igen.15. juni 2018 kl. 19:18 #145208
Soren W
390 IndlægJournalisterne kritiserede vist at motoren var for tung til MGen, der blev næsetung. Men det skyldtes vist primært at pressebilerne kørte med forkert dæktryk..?
15. juni 2018 kl. 19:38 #145209
holmen
456 Indlæg@Soren W – korrekt. Nu har jeg ikke kørt en MG, men det er helt rigtigt at den blev kritiseret for at være næsetung, hvilket den også er ift MG’en. Der er trods alt næste 100 kilo mere over forhjulene. Men jeg oplever den ikke som værende ‘dårlig’ at køre i. Den konkurrer nok ikke med en række andre klassikere fra f.eks Italien, eller for den sags skyld min tidligere Sunbeam. Til gengæld opfører den sig som en sand GT – herlig, kraftig motor og med kræfter som betyder at de lange stræk bliver ædt, kilometer efter kilometer. Og hurtig kørsel på snoede landeveje er også en fryd, blot der ikke er hårnålesving involveret, eller for skarpe sving. Fordi så kommer jeg på overarbejde. Styre-udvekslingen er noget lavere gearet, netop for at kompensere for de ekstra cylindre oppe foran, så derfor opleves styretøjet slet ikke tungt – hverken under parkering eller langsom kørsel, men dejlig ‘smooth’. Der findes mulighed for at ændre udvekslingen på styretøjet for at det bliver mere kontant – noget som jeg helt sikkert lave hvis jeg bare havde bilen længe nok. Men en gang swinger, altid swinger.
Lyden er iøvrigt fantastsik – den har eftermonteret sportsudstødning hvilket passer rigtig godt til bilen.Har lige siddet og tastet samtlige regninger ind i et regneark – der er ofret ganske betydelige summer på renoveringen i 83-84 og efterfølgende opgradering og vedligeholdelse. En sund og stærk klassiker – hvis økonomien og pladsen tillod det så stod den i garagen sammen med min Lotus Europa, min sølvfarvede Giulia, min 420G, min 75 Evoluzione, min GTV6, min Sunbeam Alpine og min Crown …
22. juni 2018 kl. 09:50 #145430
AlfaHahn
11 IndlægDu skal da have en Alfa tipo 105 Bertone coupé 1750 GTV serie 1, og du er velkommen til en prøvekørsel :-)
18. august 2018 kl. 16:12 #147098
holmen
456 IndlægSom nok de fleste bekendt, så endte det med en 1750 Berlina – endelig ro på. Og masser af smiles per miles.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.