Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Jens Langdahl
    731 Indlæg

Fin model, fin pris (?), intetsigende annonce, standen ukendt:

http://www.blocket.se/malmo/Alfa_Romeo_1750_Berlina_50381906.htm?ca=11&w=3

Svenskeren
    28 Indlæg

Hej Jens.
    Kan du evt sige mig hvad avgiften bliver på denne model. Tager over og kigger lidt nærmere Fredag. Mvh

Svenskeren
    28 Indlæg

I andre må da også gerne skrive lidt om hvad der er værd at være opmærksom på ved en evt. gennemgang. Sælger skriver at der er lidt skrab ved nedgearinger fra 3 til anden, men at dette skulle være normalt pga. slidte synkromeschringe ( stavning tvivlsom) . Derudover er gummilisterne til bagdørene/forruderne ikke gode.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

@Svenskeren said:

Hej Jens.
    Kan du evt sige mig hvad avgiften bliver på denne model. Tager over og kigger lidt nærmere Fredag. Mvh

Priserne i DK lå i 1970 på ca. 55.000. Det giver en veteranafgift på omkring 10.300, men dertil kommer så benzinafgiften. Et slag på tasken siger mellem 4.000 og 4.500 kroner oveni.

Jeg kender ikke så meget til berlinaerne, men Nordmotoren er kendt for at være lidt følsom omkring toppakningen, tjek at den ikke lækker derfra. Tjek at varmeappperatet virker, og at ruder, det elektriske og instrumenterne også dur. Og så skal du tjekke grundigt for rust alle de sædvanlige steder! Skærmkanter. dørbunde, front- og bagklap, vanger, også på indersiden, dem der vender ind mod kardanakslen, rundt i kanten langs benzintank, reservehjuls balje osv. osv.

Spørg til hvad der er lavet i sælgers tid som ejer, bed om dokumentation for det. Held og lykke med projektet!

Jacob B
    216 Indlæg

Den ser fin ud, selvom annoncen ikke lige frem udstråler “køb mig” med kun et billede, og en meget kort tekst… Men lad os høre, hvordan turen går, og forhåbentlig har du bilen med tilbage!

Det er en smuk bil sådan en Berlina!!

jewer
    894 Indlæg

Det er jo en gammel bil – og som ved alle så gamle biler skal alt gennemgås/testes, hvis man ikke vil have nogle overraskelser. Sælger lyder dog til at være ærlig nok omkring bilens tilstand.
    Når det er sagt, så er de 105-serie Alfaer altså – iflg. mine erfaringer – meget bedre biler end det ry mange mennesker vil give dem. Jeg har haft en 2000 Berlina som jeg kørte ca. 25 tkm i på 2 år, en 1750 Spider Duetto, som jeg dog kun kørte ca. 5 tkm på et år samt min nuværende Giulia, som jeg har kørt ca. 80 tkm i på 7 år foreløbig. Alle uden nogle nævneværdige problemer – og ikke mindst uden nogle større regninger til renovering af det ene eller det andet.
    Jeg er så glad for de biler, at jeg faktisk i længere tid har overvejet en Berlina som dagligdags helårskøretøj. Min Giulia er helårskøretøj men i realiteten kun en 2-personers p.g.a. en ret voldsom sænkning – og jeg vil gerne have en 4/5-personers – også:>)

Ryhl
    303 Indlæg

Hej Svensker:

Jeg er ikke den rette til at gå i detaljer med en “købsguide”, men synes prisen virker “god”, hvis bilen er i “fornuftig” stand. Det er selvfølgelig afgørende, hvad du selv er i stand til at vurdere og udrette, – eller om alt skal overlades til værksted for regning …

Enig med jewer, at de gamle Alfa’er er bedre, end det ry mange vil give dem, omkring pålidelighed – især hvis man har lidt empati for sin bil. Alumotorerne ER jo anderledes end en Morris Minor eller VW type1. Ryet om køreegenskaber, køreglæde og “Cuore sportivo”, lever de til gengæld fuldt op til .

Måske er der et par barrierer der skal nedbrydes, alt efter din Alfa og klassiker -erfaring, og forhold til Viaretro … Nogle mener at 70% her er Alfa-ejere, og Alfa derfor uinteressant i fht. Volvo, Mercedes, VW, Us-biler og andet. Fakta er at blandt den danske klassiker/veteran-stand, udgør Alfa’er kun få %, ihvertfald under 5% – efter min vurdering.
    Til gengæld er det min oplevelse, at Alfa Romeo ejere, generelt er mere entusiastiske og “aktive” end gennemsnittet … måske derfor vi her, er nået op på “70%”, som et generelt udtryk, eller “floskel”, – for mærket Alfa Romeo …

jewer
    894 Indlæg

Nåhja, det glemte jeg før. Det er altså en rigtig fin pris. Prøve at se hvad de sættes til salg til nede i Europa. Check http://www.mobile.de. Der er vist i øjeblikket en 6 – 8 stykker til salg.

Svenskeren
    28 Indlæg

Jeg kan hermed fortælle at jeg ikke blev den U/lykkelige ejer af den berlina, da en anden kom mig i forkøbet. Jeg havde en del mail kontakt med sælger, og jeg ærger mig mere og mere over at jeg ikke nåede det. Har dog en Fiat dino som skal have lidt kærlighed her henover vinteren. Tak for gode råd.

jewer
    894 Indlæg

Ærgerligt.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.