Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Forfatter
    Kai
    583 Indlæg

Er du stadig iblandt os?

Scalino
    36 Indlæg

En Hill climber med samme brugernavn og en lignende kærlighed for 02’ere har lige været aktiv på hms.dk. Adressen er UK

jewer
    894 Indlæg

Nå, du kom før mig Troels :>)

Steen M P
    3 Indlæg

Anders er skam alive and well. Og ja, han bor nu i UK. Nyt land, nyt job, nye skoler til ungerne, nyt hus, etc…. Der er nok at se til, udover alle bilprojekterne. Deraf lidt radiotavshed. Men jeg har kontakt minimum ugentligt og har ladet sive at han er savnet.

Kai
    583 Indlæg

Super!
    Jeg skylder ham stadig en kaffe, det lovede jeg ham, engang :-)

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Han må se at få købt noget obskurt Britisk og lave sin gode reportager !

Anders Bilidt
    648 Indlæg

God aften De Herrer,

Jojo, Kai jeg er her skam endnu. :-)
    Som Steen naevner, saa har jeg bare haft lidt rigeligt at se til paa det sidste…
    I juli sidste aar flyttede vi jo fra Hong Kong. Efter et forlaenget pitstop i DK, flyttede vi saa til England i midt november.
    Siden da har der vaeret nok at se til med at faa familen paa plads herovre. Ny skole til vores to doetre, nyt hus, flytte egendele fra opmagasinering i DK og ikke mindst fra Hong Kong, og saa selvfoelgelig mit nye job. Men nu begynder tingene saa smaat at vaere helt paa plads, og vi har igen noget som minder om en almindelig hverdag – hvad end det saa maatte vaere…

Hvor om alting er, saa bor vi nu i en lille landsby som hedder Glossop. Den ligger lige paa graensen af det enormt naturskoenne Peak District lidt oest for Manchester. Se der kan man saa tale om en omvaeltning fra Hong Kongs skyskrabere. Vi har fundet os et fint lille stenhus, hvor der til min store glaede ogsaa hoerer en lille garage, og deri holder naturligvis allerede min elskede Verona Rot BMW 2002. Ihhh…. det er skoent at have en garage!! :-D

Ib Erik, jeg maa dog skuffe dig. Jeg har desvaerre ikke koebt noget obskurt Britisk.
    Det er nu ikke for at jeg ikke gerne ville! Men der har bare vaeret lidt rigeligt med udgifter paa det sidste. Ud over alt flytterriget, saa har vi jo ogsaa pludeselig faaet behov for to hverdagsbiler – noget vi ikke havde i Hong Kong. Saa nu holder der en fin Volvo C70 T5 med manuel gearkasse i indkoerselen samt en Saab 9-5 Vector 2,0t St.car til min hustru Stine.
    HeHeHe… dermed er vikingerne for alvor ankommet til England! ;-)
    Men droemmen om en Lotus Europa lever skam stadig i bedste velvaerd! Hmmm… men de der Twincam Special er bare steget en del i pris paa det sidste. Men saa maaske en Ginetta G15 i stedet? See det kunne vaere spass… – og obskurt.
    Argh… men jeg kan nu heller ikke helt slippe de der Japsere. For pokker hvor jeg savner min gamle Toyota Trueno. Aev, hvor jeg dog ville oenske at jeg ikke havde vaeret tvunget til at saelge den. Hmmm… maaske en lille Honda S800 Coupe ogsaa kunne vaere sjov – ogsaa selvom den ikke er Britisk.
    Mmmm… vi maa se…

Hvor om alting er, saa glaeder jeg mig voldsomt over at foraaret saa smaat er paa vej! Uanset om det saa bliver i min NullZwei, i en Ginetta G15, i en Honda S800 Coupe, eller noget helt syvende, saa bliver det skoent med nogle Sunday Morning Drives af de pragtfulde snoede smaa veje gennem naturreservatet Peak District.

Og Kai. Den der kop kaffe…
    Skal det vaere i DK eller i UK? ;-)

Peter Bødker
    50 Indlæg

Hej Anders

Godt at høre, at du er kommet godt i gang ovre på øen, såvel med privaten som med 02’erne. Og tak for turen i Det Grønne Bæst. Jeg skulle nok alligevel have bevæget mig til Munkebjerg, for at opleve den live op ad bakken. Specielt nu, hvor alle fotografiske beviser på dens formåen åbenbart er forsvundet. :-)

P.S. Den her kommer vist snart på Bank’s hjemmeside. Altså hvis ikke en vis dansker kommer dem i forkøbet ;-)
    http://www.lotuseuropa.org/LotusForum/index.php?topic=1428.0

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Sådan en en Saab 9-5 Vector 2.0t St.car er lige en bil efter mit hoved :-)

Godt at høre, at I er kommet godt på plads.

Lotus, Ginetta…, hmmm…
    Med 02’eren derovre er behovet selvklart ikke så stort og du har jo tidligere haft Imp.
    Så måske noget regulært ældre, som en Austin A35’er i racetrim, eller ligefrem en Austin 7′ racecar.

Nåh, jeg sidder bare og væver på dine vegne :-D

02’eren er velskabt til de stengærdeindhyllede Engelske veje, så tror egentlig bare jeg vil lade dig nyde sommerens komme og nogle gode ture til de utallige motorarrangementer.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hej Peter,
    Godt at hoere fra dig igen. Det var nu det Fynske Bakkeloeb jeg deltog i, saa retfaerdigvis skal det siges at du ville have haft noget laengere derned for at se det Groenne Baest “in action”, end hvis det nu havde vaeret Munkebjerg. Men jeg haaber som naevnt at jeg kommer til DK for at koerer baade Gl. Skoerping Hillclimb og Munkebjerg i aar, saa du skal nok faa muligheden igen. Mon ikke ogsaa at du saa skal have endnu en tur bag rattet af Baestet? Sidste gang var den jo kun lige kommet tilbage paa gaden, og der var masser af skavanker saasom skaevbremsning og firkantede daek. Den bliver langsomt bedre og bedre, saa oplevelsen vil nok vaere en anden i dag…
    Den ser daelme fin ud den JPS som du linker til! Pyha… det gad jeg godt. Meeeen, jeg forstiller mig desvaerre ogsaa at prisen er solidt udenfor mine evner.

Hej Ib Erik,
    Vi er skam ogsaa rigtig glade for vores Saab. Foer Hong Kong boede vi i Flensborg og der koerte vi skam i en tilsvarende 9-5 med med den stoerre 2,3t motor. Den vi har koerbt nu er dog baade nyere, i bedre stand og med lavere km-tal. En tidligere ejer har ogsaa chippet den, saa den yder faktisk ligesaa meget som vores 2,3t gjorde i Tyskland. Den er rigtig fin og skal nok transportere hele familien fint til DK naar vi skal paa sommerferie…
    Men jeg er nu ogsaa blevet temmelig pjattet med min C70! Designet har jeg egentlig altid syntes rigtig godt om. Det er heldigvis fra foer alt det forhippede Flame Surface fis, med et vaeld at usammenhaengende profiler, vinkler, kanter og vinger. I stedet har den et diskret og ganske stilet GT-design, og den 240 hestes 5-cylindrede turbo motor er altsaa virkelig en perle. Elsker dens brutale knurren naar den rigtig faar lov at arbejde.
    Na. Nok om disse moderne skabninger!! Jep, jeg glaeder mig ogsaa til at faa min NullZwei ud og trille paa de smaa engelske landeveje. Koeb af Lotus, Ginetta eller noget helt syvende kommer uanset til at vente til naeste aar, saa det maa raekke med Nullzwei…

Peter Bødker
    50 Indlæg

Nåeh, jamen jeg troede da bare, at en BMW skulle køre sådan ;-) ;-)
    Ja, selvfølgelig var det Det Fynske Hillclimb, jeg skulle have været til. Jeg må prøve at følge lidt mere med i år…

Kai
    583 Indlæg

Anders, jeg kan ikke komme til England, det er nødt til at foregå i 2730 Herlev.
    Det er bare fedt at du stadig lever, har elsket at læse dine beretninger, der er helt uden berøringsangst, Ke20 får lige så meget opmærksomhed som GT40, når du rapporterer (Y)
    Jeg glæder mig til “den nye bog”.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

HeHeHe… saa, saa Peter, nu skal du ikke vaere flabet… ;-)
    Men jeg byder stadig gerne paa endnu en tur i mit Groenne Baest ved lejlighed.

Kai, saa bliver kaffen da i Herlev. Hvad siger du til starten af august?
    Det glaeder mig i oevrigt oprigtigt at du har nydt mit skriveri herinde. Hmmmm… men naar du nu skriver det helt saa direkte med KE20 og GT40, saa kan jeg sagtens se at det virker jo ganske absurd! Enhver idiot vil jo vaere mere i hopla over en GT40 end over en gammel Corolla. Men haanden paa hjertet, jeg er tydeligvis saa umaadeligt underligt skruet sammen, at synet af en fed lille Corolla bringer mig vitterligt lige saa stor glaede som en GT40. Bizart ik? Hvad er der dog galt med mig??

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.