-
ForfatterIndlæg
-
22. juli 2014 kl. 22:43 #79429
DW
378 IndlægOldtimer Grand-Prix på Nurburgring i starten af August ville være en kærkommen lejlighed til at lære sin klassiker at kende, samt en ganske udemærket undskyldning til at pakke en let weekend-taske. solbriller, kørerhandsker og en nævefuld Euro og så afsted…
Som så ofte før, er vejen til duften af brændt gummi og larmende racerbiler, belagt med brosten høstet i helvede, eller i det nabolag….
For med en bil der har været med i krigen, er der et par småting der skal gøres inden…
Så hvad starter man så med, to-do listen er lang…..?…. et klistermærke!Attachments:
23. juli 2014 kl. 06:36 #79431
Klaus R
143 IndlægDu starter helt sikkert med at finde et sted at overnatte – hvilket kan blive en udfordring her et par uger før.
Ellers er OGP oplevelse alle med hang til klassiske biler bør have. Vi tager afsted igen i år, og det er lige fantastisk hver gang.
23. juli 2014 kl. 19:36 #79480
jewer
894 IndlægDu tager blot et telt med. Der plejer at være god plads på den midlertidige campingplads skråt overfor indgangen til den historiske paddock. Midlertidig, ja – men der er dog bade- og toiletfaciliteter, så det er s’gu ikke så slemt endda:>). Fordelen er så at der ikke er så langt til morgenkaffen m.v. i den historiske paddock til lyden af opstartende Maserati, Ferrari, BMW 328, Veritas osv. osv. :>)
M.h.t. bilen? Er det ikke blot at sætte sig ind og dreje nøglen? Det skal nok gå:>)23. juli 2014 kl. 22:00 #79482DW
378 IndlægDer er skam skaffet passende overnatning hos Frau Müller, lige ved siden af banen… keine problem…
I bund og grund burde det bare være at dreje nøglen, men efter denne mindre ombygning, trimning m.m. kræver det lige en tøddel mere end det, men jeg er ved at være der…23. juli 2014 kl. 22:10 #79483
Anders Bilidt
648 IndlægDu oenskes en fabelagtig tur Dan!! :-)
Jeg er kun lidt (MEGET!!) misundelig…
Det er daelme ved at vaere laenge siden jeg sidst var til OGP. Men sidste gang tog jeg ogsaa (naturligvis) turen derned i klassiker – min trofaste NullZwei.Udover en masse spaendende race og adskillige timer brugt blandt de flotte klassikere paa klubstandene, saa blev det da ogsaa til 4 omgange paa Nordschleife med vollgas… :-D

24. juli 2014 kl. 16:19 #79548DW
378 IndlægTak Anders…
Ja, det bliver meget sjovt at opleve samt turen der til…
Så får jeg afprøvet bilen på den lange bane.26. juli 2014 kl. 23:19 #79802
Brask
27 IndlægMin søn og jeg starter fra Sorø torsdag aften i 911 Targa og har hotel ca. 17 km fra banen..
28. juli 2014 kl. 14:37 #79832
Palle Birkelund Pedersen
4 IndlægDeltager med en ny bil i år.
Attachments:
28. juli 2014 kl. 14:39 #79833
Palle Birkelund Pedersen
4 Indlægprøver igen
Attachments:
5. august 2014 kl. 21:44 #80311DW
378 IndlægDet sluttede før end det begyndte….
En knækket cylinderbolt på nr 2 sætter en brat stopper for mere kørsel i år.
Nu står der en større motoroverhaling foran døren og banker på….. Fedt, fedt. fedt….9. august 2014 kl. 19:56 #80570DW
378 IndlægEn hurtig beslutning og en lånt presse bil fra Citroén, så gik turen til Nürburgring…
Og hvilken oplevelse, fredagen bød på solskin og masser af ræs…
Der blev i den grad gået til stålet og hverken GT40, Porsche 904 o. lign. blev skånet på Grand Prix banen…
Regn sidst på eftermiddagen satte et øjeblik en stopper for ræset, men det blev genoptaget da banen var tør nok.
En hurtig vurdering af lørdagens vejr (lagt sammen med den syndflod der var kommet natten igennem) blev til at turen gik hjemad.
Men næste år vil blive sat i kalenderen og dette vil foregå i Porsche…9. august 2014 kl. 20:28 #80571
jewer
894 IndlægHehe – godt at du trods alt har fået set lidt race. Til Oldtimer Grand Prix er der næsten altid en dag hvor der ikke køres ret meget – enten p.g.a. voldsom regn eller også p.g.a. for tæt tåge. Sådan har det i hvert fald været de 7 – 8 gange jeg har været der. Men hva’ – så kan man jo blot sidde og nyde nogle fadbamser i den historiske paddock mens man lytter lidt til lyden af diverse BMW, Maserati, Bugatti, Veritas m.m. :>).
15. august 2014 kl. 09:55 #80948
Palle Birkelund Pedersen
4 IndlægFantastisk weekend med lidt regn af og til. Blev sendt ud i tidtagning i styrtende regn. Løbet om aftenen var i tørvejr. Jeg blev 4 i et felt af 47 biler, blandt nogle heftige biler Griffith, Cobra, Cobra Daytona, Jaguar E, Porsche 904/8 og Bizzarrini 5300 GT.
Attachments:
15. august 2014 kl. 18:31 #81009
jewer
894 IndlægDet er s’gu godt gået, Palle:>)
15. august 2014 kl. 22:22 #81022
Kristian.F.J
42 IndlægWaauuw det er sgu flot kørt! Du virkede ellers så beskeden på Shell-tanken ved Vissenbjerg da du kom med Ginetta’en på trailer… Men fair nok, der er sgu også langt fra Nurburg med Trailer.. ;-)
Mvh.. Nattevagten på Shell-stationen
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.