Viser 15 indlæg - 646 til 660 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

OK, nogen har efterlyst nogle jordnære opgaver.

Hvilken bilmodel tilhører denne fælg?

O2-2.jpg

Niels Abild
    218 Indlæg

alfa

Dennis
    217 Indlæg

@Flemming Nielsen said:
    Rigtig Ole W

Porsche “Fat convertible” af Erwin Wurm
    http://kortlink.dk/c7gv

den skæve Renault 25 har gæstet DK:

http://www.fyens.dk/article/1815737:Bil–baad–camping–Skaevvredet-Renault-i-Odense

http://kortlink.dk/c7gx

-hvor det var lige ved at gå helt galt!

Kunne ha’ endt med et bilcrash fra 15 m højde:

http://www.tv2fyn.dk/article/291321?autoplay=1&video_id=39156

Jeg undrer mig en del over hvordan de har lavet den Renault. Det er sgu ret imponerende.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Niels, det er ikke en Alfa, men fælgen ville passe på nogle Alfaer…

Dennis
    217 Indlæg

@Ole Wichmann said:
    OK, nogen har efterlyst nogle jordnære opgaver.

Hvilken bilmodel tilhører denne fælg?

O2-2.jpg

Lancia Kappa tror jeg.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Ja korrekt Dennis, serven er din.

Den var først og fremmest standard på Kappa Coupé men kunne også fås på de andre udgaver.

Kondrup
    464 Indlæg

Mens vi venter på prisen(Dennis) ;-) vil jeg da lige udfordre jeres viden…. :-)

Connoisseur
    243 Indlæg

FIAT 1500 Cabriolet

Kondrup
    464 Indlæg

@Connoisseur said:
    FIAT 1500 Cabriolet

Det er nu en 1200 men ok..

bolden er din….

Connoisseur
    243 Indlæg

image-23.jpg

OK, så er der lige noget fra en anden tidsperiode.

Niels Abild
    218 Indlæg

henrik det går ikke at du er så ond,og bliver du ved tager jeg min hassings billeksiko frem og sætter nogle biler ind du ikke engang kan udtale navnene på,den front har jeg seet før i en bog,men et skud fra hoften amilcar ca 1921

niels

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Tror du har ret Niels. Udstødningen sidder på den rigtige side, og forakslen og bremserne ligner dem der sidder på en Amilcar CGSS. Men i så fald snakker vi 1926-29. Kølerafdækningen er ikke den originale fra fabrikken, men dog almindelig i tiden.

Connoisseur
    243 Indlæg

image-24.jpg

Rigtigt Niels, det er helt korrekt.

Det er en CGS, som stå i Australien, på museum. Vedhæftede billede er i dag.

Jeg kan rigtig godt lide den gamle AMÍLCAR og Salmson fra Frankrig.

Niels Abild
    218 Indlæg

jeg har ikke nogle biler at sætte ind før jeg får lortet til at virke,men du kan sætte en ind på min regning.

men jeg syntes lige at jeg vil vedhæfte en historie til  amilcar,s berømthed,og hvorfor den blev så berømt,der er en masse bil freaks af yngre generation der ikke kender historien,en i da tidens meget berømte baletdansere jeg tror hun hed esadore duncan,var ude at køre som passanger i en vens amilcar,hun havde et meget langt silke shjal om halsen,og i full fart får det fat i fløj møtriken,på baghjulet som havde 2 vinger,hun blev kvalt inden han fik bilen standset,det var en historie på al verdens avisers forside.

ikke at forklejne amilcar som havde en produktion fra 21 til 39,den var på mange områder en forgangs bil,med c6 course,som var en fuldblods racere,som man serie produkuserede fra 26 meget vindende i 1100 klassen,6 cyl ,dobbelt overlgende,rullelejer,og 83 hk,gav den en topfart på 190 km t

1938-39 modellerne  blev lavet af hotchkiss med uafhængig afjedring og fohjuls træk.bygget i alminium.

men det er en anden historie

kapelmesteren

Dennis
    217 Indlæg

Jeg har vist stadig en til gode fra Lancia billedet. Så her er en anden af mine førkrigsfavoritter.

Viser 15 indlæg - 646 til 660 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.