Viser 15 indlæg - 2,161 til 2,175 (af 2,180 i alt)
  • Forfatter
    Ole Wichmann
    815 Indlæg

Kunne godt ligne en Ghibli måske?

jewer
    894 Indlæg

Jeg sad og tænkte Ghibli eller Indy da jeg så billedet.

Kondrup
    464 Indlæg

Kurt>>Ja ja du er på sporet…. Men Ole The Jagmann løb med vinder bolden…
    Ghibli er svaret
    Så Ole har serven …

godt kæmpet de herre

Ole Wichmann
    815 Indlæg

OK OK Boys, hvad har vi så her og i hvilke lande er den bygget?

Attachments:
    Kurt
    61 Indlæg

Jeg bliver forvirret.
    Umiddelbart tænker jeg: Italiensk – Borrani trådhjul.
    Men noget passer ikke sammen, den er da vist højrestyret?
    Og blinklygter og kofanger er heller ikke “rigtig” Italiensk.
    Skærmkanten bag,,,,hmm
    Hvis man forstørrer billedet ligner det en sort nummerplade med hvide bogstaver/tal.
    Jeg tror noget engelsk med special/hjemme/ombygget karosseri.
    Hvis italiensk karosseri må der være runde baglygter…..

Go søndag.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Jeg tror, at der er tale om en belgisk bygget MG Coune GT bygget på MGB bund. Jeg mener, at der blev lavet 40-50 stykker, og de er tidligere end MG’s egen MGB GT, der vist nok kom i 1965. Så et gæt på årstallet må være 1963.

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Jens Langdahl har helt ret.
    Men Kurt har da ret i at den har runde baglygter ;-)

Jens har serven…

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Tak for serven Ole. Jeg har siden mit svar fundet ud af, at bilen helt korrekt hedder Berlinetta og ikke GT, men fin er den under alle omstændigheder.

Mange mennesker omtaler Jaguar E-type som en af de smukkeste biler der nogensinde er bygget. De fleste der har forbehold nævner gerne, at hjulene, set lige forfra, virker til at sidde for langt inde under karrosseriet. Til trøst for Ole JAGmann kan jeg hermed bevise, at det kan blive værre – meget værre! Nu hjælper det heller ikke, at bilen her mangler den forreste kofanger, men hvad er det for en fætter?

Arrgghhh!

Ahhh!

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Hold da op, tiden flyver! 2 uger uden en reaktion siger mig, at den var for svær. Så her er svaret: En tjekkisk Aero 50 med karrosseri fra Sodomka. Interesserede kan selv google videre, både Aero og Sodomka er spændende, og tilsyneladende næsten ukendte navne i DK ;-)

Serven fri

Bilen er noget kønnere med kofanger monteret:

Attachments:
    Runesten
    222 Indlæg

Dette er en quiz hvor jeg ikke selv kender svaret, Hvad søren er det her?

Kai
    583 Indlæg

Lotus 11, måske Reetz-Thots (ångyld stavningen).
    Sådan en, har en vildt syg lyd!
    Rune, var det din VW på Herlevgaard, med lidt pinstriping?
    Shit, den er flot!

Runesten
    222 Indlæg

Hej Kai

Ja det nemlig min VW og tak. Er glad for den, den kører meget bedre end hvad folk giver sådan en kredit for, men nu har min også omkring 100 HK, så den flytter sig :)

Er det virkelig en “ægte” lotus den der eller et kit måske? Den holder på amager. De svenske nummerplader får mig til t tænke kitcar, selvom det er lidt fordomsfuldt.

Ryhl
    303 Indlæg

smuk bil, den Aero Sodomka.
    Altså bortset fra sporvidden i fht. karosseriet … det er slemt ! Men det havde mange slet ikke øje for, dengang.
    Men endnu et eksempel på brug af forlygter fra Opel Kapitän 1939, ligesom Ferrari’s Auto Avia Costruzioni …

Kai
    583 Indlæg

Hej Kai

Er det virkelig en “ægte” lotus den der eller et kit måske? Den holder på amager. De svenske nummerplader får mig til t tænke kitcar, selvom det er lidt fordomsfuldt.

Jeg er ikke klog nok til at svare korrekt på spørgsmålet, men jeg synes at det ligner sådan en Lotus, som jeg har set baronen køre Hillclimb og chgp i.

Peter Bødker
    50 Indlæg

Mit gæt er en Westfield 11, som er en replika af Lotus 11. Chassis og karosseri er en kopi af det originale, og motor og andre stumper er fra BMC, ligesom den originale var. Det ser ud til på hjemmesiden at de laver lidt flere kits nu, pga. efterspørgslen.
    Hvis det var en Lotus 11, burde den nok have haft et Lotus logo på fronten. Det omvendte er desværre også tit tilfældet, ligesom f.eks. den ‘Lotus Seven, hmm-hmm’ der var til Herlevgaard-træf i går. Hvis man vil undgå tvivl, kan man jo også bare gøre ligesom jeg og vælge en Lotus der er så grim, at ingen gider kopiere den :-)
    P.S. Check lige husnummeret…

Viser 15 indlæg - 2,161 til 2,175 (af 2,180 i alt)

Emnet 'billedequiztråden' er lukket for nye svar.