Forum Introducér dig selv og din bil Børn leger lige bedst
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Iggy
    19 Indlæg

Så kom tiden, hvor jeg besluttede at sælge praktikken i form af min VW Golf Variant V5 og nu er på markedet efter en værdig behovsopfylder på 4 hjul. Den skal være anderledes end min MGB GT fra 1972 som jeg er vældig glad for og min kærestes helt nye Golf VII, der er kongen af praktik.
    Jeg har ikke mange penge men ser man på Mobile, Autoscout, Ebay osv. er der jo meget gynge at få for fx 5000 Pund. Lidt anglofil er man vel så jeg har forelsket mig lidt i at handle i UK, hvor bilerne bare ser ud til at være billigere i indkøb. Jeg har til gengæld indkredset et lille felt af potentielle vogne som jeg pt ser nærmere på:
    – Mercedes W116 eller W126 fra perioden 1980 til 1990 – alle med 450 eller 500 motor (helst SEL)
    – Land Rover Serie III eller Defender 90″ fra 90´erne – helst med 300 Tdi motor – 3 sæder foran er fint.
    – VW T3 transporter – evt fra brandvæsen eller med anden sjov historik – skal være benzinmotor

Kun rustfri vogne har interesse!

Alle tre har karisma og er noget jeg kan se mig selv kørende i. Som sagt det skal være anderledes end de to biler vi allerede råder over og reelt er behovet en weekendtur med ungerne evt et møde ude i byen etc. Men skal kunne bruges hele året da MG er min sommerbil.

Har du nogle erfaringer eller meninger eller links(/forslag? Det vil jeg se frem til.

Klasssssiker hilsen

Attachments:
    jakob356
    170 Indlæg

Det er jo 3 meget forskellige biler…

Skal du ud og køre i skov og på stranden, så tag da en Land Rover! Men hvem ved, hvad sådan én er blevet budt af strabadser, før det blev din tur? Til by og landevej er den lidt besværlig og gråspurve-med-kanoner agtig.

T3’eren er besværlig at køre hurtigt på motorvejen i. Den har det bedst med at følges med lastbilerne. Men et folkevognsrugbrød er super hyggelig at køre, bare man ikke har travlt.
    Investeringsmæssigt er den nok meget god, hvis det er en model, andre kunne være interesseret i senere. T1 og T2 stiger meget, og T3 er også begyndt at være dyrere end T4.

Jeg ville vælge Mercedesen, der både er klassikerpotentiale i og stil og eksklusivitet over. Med en stor motor med godt overskud er der heller ikke så stor chance for den er slidt op. Den kan du både køre søndagstur og på ferie i. Og du bliver heller ikke så træt i øjnene af at kigge på den, som på de andre “arbejdsbiler”, eller i ørerne af at tage den ud på motorvejen.

Held og lykke :-)

mvh
    JAKOB

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Af de tre, ville jeg også vælge Mercedesen. Men den bliver dyr i ejerafgift og benzin…

Et mere økonomisk alternativ er måske en Mercedes W123, men den er selvfølgelig noget mere mainstream i visse kredse.

Hvis det må være lidt nyere, er en Jaguar XJ40 fra 1986 til 1994 en fantastisk gedigen og komfortabel bil. Hvis du kan finde et rustfrit eksemplar, så giv den rigelig med rustbeskyttelse. Men det gælder selvfølgelig hvilken som helst bil du måtte finde…

Oktan ville jo nok anbefale en Citroen CX…

Iggy
    19 Indlæg

Hej igen. Tak – Mercedes fører helt klart kapløbet pt. Især en flot hvid tidligere ambasnade bil importeret til Holland fra Japan! Og Ebay.de og Mobile.de har drejet mig mod en vestrestyret alligevel! Det ligner at man kan få en 500 SEL for under 7000 Euro. Afgift ligner noget i nærheden af 25.000 kr. Altså totalt bil for ca 75 K.
    Hvad mon ejerafgift er? Vægten er 1680 kg. Jeg kan ikke sidde i en XJ Jag desværre Ole – jeg er 195 cm høj. Og jeg gider ikke mere rust!
    En W124 kunne være interessant – jeg har bare ikke set en pæn med lav km stand endnu (de er nok røget øst- og sydpå).

Opdatering følger.

Attachments:
    Iggy
    19 Indlæg

Update – så har jeg købt en fin hvid 500 SEL ambasnadebil fra Japan – dog venstredrejet som er prestige i Japan. Har netop kørt den hjem fra Holland på eksportplader – blev kun fronteret med myndighederne/politiet to gange. Længere historie følger andetsteds på Viaretro.

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Hold da helt op, Iggy !

Det er jo et automobil for oliesheiker :-)

Tillykke med den.
    Glæder mig til den opfølgende historie.

Petersen
    14 Indlæg

Hej Iggy..

Lækkert valg! De store Mercedes’er er der altså noget over!

Iggy
    19 Indlæg

Hej igen. Endnu ikke færdig med den længere historie – så her er en kort mere. Efter 4 uger hos to mekanikere er jeg ved at være kørende igen. Alle vædsker og olier er skiftet – ALLE – og filtre! Det trængte den til. Dertil bærekugler foran og en masse småting. Bilen synes på fredag! Inshallah! SÅ kan jeg endelig ansøge om at få lov at betale afgift og modtage mine hvide medaljer!
    MEN – jeg mangler to ting – ny forrude og Freon R12! Er der nogen der kan hjælpe? Hvem hvor og så videre?

TAK

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Et kaempemaessigt tillykke med dette pragtstykke af et automobil.
    Meget stillet og saerdeles velkoerende.

Apropos oliesheiker, saa boede jeg som knaegt paa Bahrain i midt 80’erne. Ganske rigtigt saa vrimlede det simpelthen med S-klasser derude! Den royale Al-Khalifa familie havde saagar en aftale med Mercedes-Benz om at faa leveret alle deres Mercedes’er lakeret i en helt lys lyseroed. Temmelig usmageligt – men det siger vist sig selv. Rygtet ville vide at Mercedes foerst ikke havde vaeret meget for det, men da Al-Khalifa familien var storkunde i ordets bogstavligste forstand, saa gav Mercedes til sidst efter. De var da i hvert fald ogsaa opsigtsvaekkende blandt alle de andre S-klasser, Jaguar XJ, Rolls-Royce Silver Spirit og Cadillac Fleetwood Brougham som vejene var forurenede med…
    Min bedste kammerat op gennem 2. til 6. klasse blev desuden bragt og hentet fra skole hver dag af en chauffoer i en altid funklende ren Mercedes-Benz 380SEL i underspillet blaa metallic. Det var daelme stil!! HeHe… men sjovt nok, saa var det egentlig ikke noget jeg taenkte meget over dengang – altsaa det med chauffoeren i hvert fald. S-klassen derimod taenkte jeg masser over, for den var cool… ;-)

Iggy, haaber du snart har den paa dasnke plader, saa du rigtig kan nyde tilvaerelsen som 80’er oliesheik! :-D

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.