Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anders Prip
    102 Indlæg

God lørdag

Jeg deler her mine billeder fra Bremen Classic Motorshow.
    Det var 1. besøg på messen for mit vedkommende, den har stået på to do listen i en 3-4 år.
    Jeg blev ikke skuffet, hvilke fantastiske biler der var der! Mercedes i overflod, Porsche for enhver smag, dog ikke for enhver pengepung for disse to mærker.

Jeg selv var på udkig efter noget italiensk, nok ikke det mest indlysende sted at lede. Men
    der var dog et par stykker imellem alt det tyske. Da jeg steg ud på parkeringsdækket var det første jeg så en Lancia Beta Coupe, det tog jeg som et tegn :-)

Jeg fik en god snak med en Hannovraner om hans Giulia ’74 han havde til salg. Nu vil jeg undersøge hvad afgiften kan være på sådan én, der er måske en her der har et kvalificeret bud?

Anders Prip
    102 Indlæg
    Anders Prip
    102 Indlæg
    Anders Prip
    102 Indlæg
    Anders Prip
    102 Indlæg

5..

Her opdager jeg så jeg kan tilføje flere billeder til et indlæg ved at redigere…

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Hej Anders

Tak for billederne. Jeg ville selv gerne have været afsted, men ku’ ikke få det til at passe ind i kalenderens øvrige opgaver og krav i år. Specielt ville jeg gerne have set den blå/sorte Fiat 1100 Giannini (nr.2 i 3. serie). Jeg “fulgte” renoveringen af den på AlfaBB og så den til salg på BaT for et par år siden. Helt fortjent blev den solgt på et par døgn trods en udråbspris på en lille million. Det er en fantastisk bil!

Du nævner Giulia 1974. Nyprisen for en 1600 Giluia Super blev i Bilrevyen 1974 pr. 20. januar 1974 anslået til 57.000 kroner. Det udløser en veteranafgift på ca. 10.600 kr. + benzinafgift. Du ender på 15.000 inden den er synet og på (hvide) plader. Jeg kan ikke lade være at tænke på, om det er besværet værd. Der er jo f. eks. denne til salg i DK:

http://www.alfaklub.dk/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=3348&catid=3&Itemid=79

Jeg kender godt sælger ( der er tidligere formand for Alfa Romeo Klub Fyn), men har ingen personlige interesser i et salg af bilen

Anders Prip
    102 Indlæg

Jens Langdahl: Tak for feedback på afgift på Alfa Giulia. Jeg har også den Giulia du linker til med i overvejelserne. Den har jeg hørt skulle være fin, så jeg skal have lavet aftale med sælger.

Lars D
    127 Indlæg

Var også i Bremen fredags med Lancia Arne. Har været der et par gange, det er en kort tur og hyggeligt at se lidt biler og købe dele. Italienske biler skal man dog se langt efter der, heldigvis var udstillingen af skønne italienske GT biler hele turen værd. Der er noget større udvalg i Essen og ellers bør man gå linen ud og tage til Padua. Zagatos Lancia flaminia tog flest kegler hos os tæt forfulgt af Cisitaliaen og Lancia Aurealiaen. Måske man alligevel skulle søge om at blive genfødt som mangemillionær. og så fik vi os en hyggesnak med Rene fra Montagne doro om italienske bilers himmelfart prismæssigt. Han havde en 1300 junior betone til salg for 26.000 € som for få år siden kunne erhverves for det halve. Det går hurtigt nu mener Rene og kun opad. En Elan stod til 40.000€ godt man har købt.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Tak for billederne Anders! Det er naturligvis en soelle troest naar man saa gerne ville have vaeret der i egen person, men en troest er det da ikke desto mindre.
    Saadan en Giulia SS bliver jeg bare mere og mere vild med! Egentlig en lille smule ude af balance rent designmaessigt, men saa alligevel ihhh saa oehhh elegant! De to skoenne Glas ville jeg ogsaa gerne have haft mulighed for at savle lidt over…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.