-
ForfatterIndlæg
-
5. august 2014 kl. 12:05 #80273
Per Einarsson
120 IndlægGårsdagens rapport fra CHGP 2014 fik mig til at tænke på hvorfor hele spektaklet er indrammet i betonvægge. Det er deprimerende at se på – og det kan da ikke fremme ungdommens begejstring for historisk motorsport?! I hvert fald ikke den HISTORISKE del af det (og det er vel egentlig den vigtigste).
Et par weekender før, kørte de et “Vintage GP” i Pittsburgh PA, USA, hvor man egentlig skulle tro at de vile køre det hele i en plexiglasoverdækket og madrasforet betonkanal – men nej. De kørte det på en bane som mest af alt mindede om gadeløb i 30’erne eller tidlige Watkins Glen løb.
Er den gal med FIA eller hvad sker der?
http://www.sportscardigest.com/pittsburgh-vintage-grand-prix-2014-report-photos/8/
7. august 2014 kl. 09:36 #80395
Claus Ebberfeld
604 IndlægHmm, jeg er helt enig med dig i æstetikken: Beton er ikke skønt.
Men nu har jeg lige kigget lidt på det der Pittsburgh – som i øvrigt ser ud til at være et lækkert løb i et større arrangement af alt muligt. Og det er himmelråbende tydeligt, at sikkerheden er langt ringere end i de to danske løb. Det undrer mig lidt, i forhold til hvordan jeg opfatter amerikanere, men det er de åbenbart kommet igennem med i da mange år løbet har eksisteret.
Måske nogle strategisk placerede halmballer kunne hjælpe på stemningen rent visuelt? Den praktiske og konkrete del af sikkerheden bliver nok svær at få nedgraderet herhjemme.
7. august 2014 kl. 11:55 #80398
Ole Wichmann
815 IndlægHvis jeg husker rigtigt, var det første CHGP inde omkring Christiansborg ikke baseret på halmballer og ikke så meget beton?
7. august 2014 kl. 16:27 #80404
jewer
894 IndlægDer var også halmballer under hele perioden i Fælledparken – i hvert fald langs Nørre Allé.
7. august 2014 kl. 18:07 #80405
Per Einarsson
120 IndlægJa, halmballer øger skønheden.
Ebberfeld, du siger det i denne skønne video: Hvad er mon virkelig bedst for arrangementet?
“Tidsrejsen CHGP 1996”11. august 2014 kl. 11:45 #80727
Claus Ebberfeld
604 IndlægDet er et godt spørgsmål. Men halmballer er ikke lige så sikre som moderne værn (det siger jeg vist også i videoen…), og så er det endda en hel del dyrere, hvis det skal være ordentligt. Plus mere besværligt at arbejde med.
Jeg tror det bliver svære at få tilbage, når vi taler baneløb. Men jeg nød dem faktisk meget til Munkebjerg i går.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.