Forum Bilmærker Tyske mærker Dilemma – should I stay or should I go (for it)?
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #116890
    Per Jørgensen
    29 Indlæg

    Som (næsten) daglig begejstret læser af Viaretro i gennem et par år og samtidig forholdsvis ny ejer af en “strich 8″” (W114) coupe på 14″ fælge, som skal ekviperes med nye sommerdæk, er jeg kommet frem til, at dette må være rette forum til at vejlede om de nye sommerdæk skal være whitewalls eller ej?

    Synes egentlig, at det er rigtig pænt med de indfarvede navkapsler, men til en sølvmetallic bil, bliver det en smule fersk efter min smag. Har derfor overvejet whitewalls, men i udgaven med tynd stribe, da det “letter” det elles en smule massive udtryk.

    Vedhæftet billede af bilen, som den ser ud i dag samt et photoshopped eksempler med den type whitewalls, som jeg har i tankerne.

    Hvad siger det kritiske dommerpanel på Viaretro?

    (Beklager de mange billeder, men jeg kan umiddelbart ikke fjerne dubbletterne)

    Mvh.

    Per J

    Glad ejer af Mercedes W114 280 CE ’74, Porsche 914 ’70 samt Renault 30 TS ’78 (i guldmetallic med brunt interiør)

    #116896
    jakob356
    170 Indlæg

    Jeg har tyndstibet på min 111 Coupe, det synes jeg er pænt, se topbillede her http://jakobksgarage.blogspot.dk
    – Men din beskrevne samling vidner da om en vis sans for stil, så det afgør du sikkert bedst selv :-)

    #116897
    Bo
    44 Indlæg

    Hej Per,

    Elegant Meercedes du har. Mener at bilen er for ny til hvide dæksider.

    Venlig hilsen

    Bo

    #116899
    holmen
    456 Indlæg

    Du skal naturligvis have whitewalls på – det bliver den en meget mere elegant bil af.
    Min egen Crown ligner lort uden.

    #116913
    Peter Vang
    45 Indlæg

    White Wall, helt klart, ville også gerne have nogen til Kadett’en, men har kun fundet nogle til 1400,- per styk og de supergode Uniroyal (som ikke ser retro ud men var godt med i dæktest det år de blev købt og som står super godt fast kostede 1200 for 4), men kunne godt tænke mig at få den smalle White Wall på som der også er på reservehjulet.
    Men hvis nogen ser et sted hvor de sælger den smalle White Wall til menneskepenge, så skriv endeligt

    #116915
    Per Jørgensen
    29 Indlæg

    @jakob356: Whitewalls klæder en w111 perfekt efter min mening. Jeg finder det egentlig også elegant til W114’eren, men er som Bo også skriver lidt i tvivl, om bilen er for “ny” (selv om modellen kom i 1968) og, om det derfor vil virke forkert.. Under alle omstændigheder skal det være den tynde whiteline.

    PS: (også) Skøn 504’er du har.! En sådan (dog ’76 i GL-udgave) var ét af mine første biler.


    @Holmen
    : Tak for det klare svar – jeg fandt et billede af din bil i “Motorclassic”,og det klæder den bestemt med whitewalls.


    @Peter
    Vang: Det sted, hvor jeg har fundet det største udvalg i whitewalls er hos “Münchener Oldtimer Reifen (http://www.oldtimerreifen24.de).

    Mange hilsener

    “Den stadigt overvejende”

    #116917
    holmen
    456 Indlæg

    Jeg fik mine fra et sted i Sverige til SEK 995,- inklusiv forsendelse.
    Finder lige web addresseb

    #116921
    Soren W
    390 Indlæg

    Whitewalls er en fin måde at løfte dine standardhjul. Og meget federe end at sætte alufælge på din gamle bil. Jeg mener: Go for it…

    #117017
    Anders Prip
    102 Indlæg

    Den kan fint bære de smalle whitewalls.
    Som den sidste Mercedes efter min ydmyge mening, så go herfra :-)

    #117242
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

    Min 250 C havde også hvide dæksider, og det syntes jeg klædte den.

    (Den havde også for små dæk, og det synes jeg ikke klædte den. Fik aldrig skiftet dem til den rigtige størrelse – men en stregotte bør ikke køre på understørrelse dæk)

    Attachments:
    #118236
    Per Jørgensen
    29 Indlæg

    Tak til Viaretros smagsdommerpanel, som har guidet den vægelsindede ud af tvivlens mørke og nu har anskaffet 4 stk. dæk i whiteline udgave. Billeder følger, når de er monteret.


    @Claus
    Eberfeld: Dejlig farve til en stregotte! Hvad mener du med for små dæk på din 250’er? Umiddelbart ligner det da 14″, som både 250 og 280’eren er født med, men de var måske skiftet til dæk i samme bredde men lavere profil end standard?

    #118306
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

    Per, tak! Jeg var også rigtigt glad for dens lækre halvfjerdserstil. Men mine dæk var 175-14 hvor de skulle være 185-14. Det var ikke vanvittigt åbenlyst, men jeg fik aldrig lige købt nogle nye dæk i den rigtige størrelse.

    Du skal endelig bare bede smagdommerpanelet om hjælp en anden gang: Der er intet der er nemmere end at være smagsdommer for andre :-).

    #118880
    Per Jørgensen
    29 Indlæg

    @Claus Eberfeld: 250 CE er faktisk født med 175 H14. Det er 280’eren som benytter 185 H14.

    Jeg endte med at gå en smule ned i profil, men har kompenseret med lidt bredere dæk, så rullediameteren bibeholdes.
    Bilen er nu monteret med “lavprofildæk” i størrelsen 195/75 – ikke helt originalt, men jeg synes, at det går.

    PS: At striberne på dækkene er blå er ikke et udtryk for ekstrem trang til individualitet, men en beskyttelsesfarve, som blot skal vaskes af.

    Attachments:
    #118882
    Soren W
    390 Indlæg

    Lækkert værksted…

    #118884
    Anders Bilidt
    648 Indlæg

    Ser temmelig godt ud. :-)
    Glaeder mig til et par gode billeder af din 280CE med sine nye hvidkantsdaek…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.