-
ForfatterIndlæg
-
19. marts 2016 kl. 17:19 #116890
Per Jørgensen
29 IndlægSom (næsten) daglig begejstret læser af Viaretro i gennem et par år og samtidig forholdsvis ny ejer af en “strich 8″” (W114) coupe på 14″ fælge, som skal ekviperes med nye sommerdæk, er jeg kommet frem til, at dette må være rette forum til at vejlede om de nye sommerdæk skal være whitewalls eller ej?
Synes egentlig, at det er rigtig pænt med de indfarvede navkapsler, men til en sølvmetallic bil, bliver det en smule fersk efter min smag. Har derfor overvejet whitewalls, men i udgaven med tynd stribe, da det “letter” det elles en smule massive udtryk.
Vedhæftet billede af bilen, som den ser ud i dag samt et photoshopped eksempler med den type whitewalls, som jeg har i tankerne.
Hvad siger det kritiske dommerpanel på Viaretro?
(Beklager de mange billeder, men jeg kan umiddelbart ikke fjerne dubbletterne)
Mvh.
Per J
Glad ejer af Mercedes W114 280 CE ’74, Porsche 914 ’70 samt Renault 30 TS ’78 (i guldmetallic med brunt interiør)
19. marts 2016 kl. 17:27 #116896jakob356
170 IndlægJeg har tyndstibet på min 111 Coupe, det synes jeg er pænt, se topbillede her http://jakobksgarage.blogspot.dk
– Men din beskrevne samling vidner da om en vis sans for stil, så det afgør du sikkert bedst selv :-)19. marts 2016 kl. 17:40 #116897
Bo
44 IndlægHej Per,
Elegant Meercedes du har. Mener at bilen er for ny til hvide dæksider.
Venlig hilsen
Bo
19. marts 2016 kl. 17:57 #116899
holmen
456 IndlægDu skal naturligvis have whitewalls på – det bliver den en meget mere elegant bil af.
Min egen Crown ligner lort uden.19. marts 2016 kl. 23:53 #116913
Peter Vang
45 IndlægWhite Wall, helt klart, ville også gerne have nogen til Kadett’en, men har kun fundet nogle til 1400,- per styk og de supergode Uniroyal (som ikke ser retro ud men var godt med i dæktest det år de blev købt og som står super godt fast kostede 1200 for 4), men kunne godt tænke mig at få den smalle White Wall på som der også er på reservehjulet.
Men hvis nogen ser et sted hvor de sælger den smalle White Wall til menneskepenge, så skriv endeligt20. marts 2016 kl. 08:08 #116915
Per Jørgensen
29 Indlæg@jakob356: Whitewalls klæder en w111 perfekt efter min mening. Jeg finder det egentlig også elegant til W114’eren, men er som Bo også skriver lidt i tvivl, om bilen er for “ny” (selv om modellen kom i 1968) og, om det derfor vil virke forkert.. Under alle omstændigheder skal det være den tynde whiteline.
PS: (også) Skøn 504’er du har.! En sådan (dog ’76 i GL-udgave) var ét af mine første biler.
@Holmen: Tak for det klare svar – jeg fandt et billede af din bil i “Motorclassic”,og det klæder den bestemt med whitewalls.
@Peter Vang: Det sted, hvor jeg har fundet det største udvalg i whitewalls er hos “Münchener Oldtimer Reifen (http://www.oldtimerreifen24.de).Mange hilsener
“Den stadigt overvejende”
20. marts 2016 kl. 09:51 #116917
holmen
456 IndlægJeg fik mine fra et sted i Sverige til SEK 995,- inklusiv forsendelse.
Finder lige web addresseb20. marts 2016 kl. 12:45 #116921
Soren W
390 IndlægWhitewalls er en fin måde at løfte dine standardhjul. Og meget federe end at sætte alufælge på din gamle bil. Jeg mener: Go for it…
20. marts 2016 kl. 23:03 #117017
Anders Prip
102 IndlægDen kan fint bære de smalle whitewalls.
Som den sidste Mercedes efter min ydmyge mening, så go herfra :-)21. marts 2016 kl. 20:17 #117242
Claus Ebberfeld
604 IndlægMin 250 C havde også hvide dæksider, og det syntes jeg klædte den.
(Den havde også for små dæk, og det synes jeg ikke klædte den. Fik aldrig skiftet dem til den rigtige størrelse – men en stregotte bør ikke køre på understørrelse dæk)
Attachments:
12. april 2016 kl. 20:55 #118236
Per Jørgensen
29 IndlægTak til Viaretros smagsdommerpanel, som har guidet den vægelsindede ud af tvivlens mørke og nu har anskaffet 4 stk. dæk i whiteline udgave. Billeder følger, når de er monteret.
@Claus Eberfeld: Dejlig farve til en stregotte! Hvad mener du med for små dæk på din 250’er? Umiddelbart ligner det da 14″, som både 250 og 280’eren er født med, men de var måske skiftet til dæk i samme bredde men lavere profil end standard?14. april 2016 kl. 21:38 #118306
Claus Ebberfeld
604 IndlægPer, tak! Jeg var også rigtigt glad for dens lækre halvfjerdserstil. Men mine dæk var 175-14 hvor de skulle være 185-14. Det var ikke vanvittigt åbenlyst, men jeg fik aldrig lige købt nogle nye dæk i den rigtige størrelse.
Du skal endelig bare bede smagdommerpanelet om hjælp en anden gang: Der er intet der er nemmere end at være smagsdommer for andre :-).
1. maj 2016 kl. 12:19 #118880
Per Jørgensen
29 Indlæg@Claus Eberfeld: 250 CE er faktisk født med 175 H14. Det er 280’eren som benytter 185 H14.
Jeg endte med at gå en smule ned i profil, men har kompenseret med lidt bredere dæk, så rullediameteren bibeholdes.
Bilen er nu monteret med “lavprofildæk” i størrelsen 195/75 – ikke helt originalt, men jeg synes, at det går.PS: At striberne på dækkene er blå er ikke et udtryk for ekstrem trang til individualitet, men en beskyttelsesfarve, som blot skal vaskes af.
Attachments:
1. maj 2016 kl. 13:53 #118882
Soren W
390 IndlægLækkert værksted…
1. maj 2016 kl. 23:11 #118884
Anders Bilidt
648 IndlægSer temmelig godt ud. :-)
Glaeder mig til et par gode billeder af din 280CE med sine nye hvidkantsdaek…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.





