Det er altid sjovt at læse borgerforslag og mellem linierne finde ud af, hvorledes de er baserede på forslagsstillernes personlige meninger: Her vil den stakkels mand bare gerne køre lidt i en privat varevogn engang imellem, men den er for dyr at have stående i faste udgifter… Og han drømmer også om en autocamper.
MIT forslag er, at han får sig en lukket trailer, som han så spænder bag på personbilen, når behovet opstår.
Og så er der os, der bare kører ned i Silvan eller Bilka og henter én, når det skal være. Det koster et eller andet fupgebyr, men lige nøjagtig nul kroner i indkøb, afskrivning, service, registrering og vægtafgift.
Personligt synes jeg dog også, at det kunne være fint med en omlægning den danske fuglerede af forskellige mærkelige køretøjsafgifter, men det skal nok formuleres og begrundes lidt bedre, hvis det skal have en chance i Folketinget.