Forum Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder DIN stemme tæller – brug den her!
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #170213
    Flemming Nielsen
    82 Indlæg

    Hermed opfordres alle til at støtte nedenstående borgerforslag.

    Afskaffelse af vægtafgift, grøn ejerafgift og privatbenyttelsesafgift

    De nævnte afgifter bør fjernes, og erstattes af øget afgift på brændstof.

    https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-05479

    Attachments:
    #170217
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

    En dejlig enkel model, det er da helt forfriskende!

    #170256
    jakob356
    170 Indlæg

    Det er altid sjovt at læse borgerforslag og mellem linierne finde ud af, hvorledes de er baserede på forslagsstillernes personlige meninger: Her vil den stakkels mand bare gerne køre lidt i en privat varevogn engang imellem, men den er for dyr at have stående i faste udgifter… Og han drømmer også om en autocamper.

    MIT forslag er, at han får sig en lukket trailer, som han så spænder bag på personbilen, når behovet opstår.

    Og så er der os, der bare kører ned i Silvan eller Bilka og henter én, når det skal være. Det koster et eller andet fupgebyr, men lige nøjagtig nul kroner i indkøb, afskrivning, service, registrering og vægtafgift.

    Personligt synes jeg dog også, at det kunne være fint med en omlægning den danske fuglerede af forskellige mærkelige køretøjsafgifter, men det skal nok formuleres og begrundes lidt bedre, hvis det skal have en chance i Folketinget.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.