Forum Introducér dig selv og din bil Ejsing og hans Opel(er)
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Hej.
    Det er efterhånden et godt stykke tid siden jeg er blevet oprettet, men har ikke liiige fået oprettet mig eller mine biler herinde.
    Jeg hedder Nicolaj, men er altid blevet kaldt mit efternavn, Ejsing. Jeg er 21 år, så jeg er nok en af de yngre i segmentet, men jeg brænder for veteranbiler, min far har dog lokket mig ind i Opeler. Det har han åbentbart være god til, jeg har ikke mindre end 4 af dem nu.
    Jeg laver al slags veteranbiler, motorcykler osv i fritiden.

De biler jeg har lige pt og planer for dem er:
    1 Kadett A. Skal restaureres og stå 100% originalt.
    1 Kadett B Kiemen Coupe Rallye 1.1. Denne skal også stå 100% originalt, det er en ret sjælden model, så andet er ikke rimeligt. Jeg så faktisk en magen til, til classic race i Århus, der stod en seddel i forruden der sagde at den er mere sjælden end en Ferrari Daytona, hvor meget hold der er i det, ved jeg ikke.
    1 Kadett B Coupe Rallye 1.9. Denne købte jeg af en, som havde købt den af en som havde til planer at bruge den til Classic Race, så forbro er renoveret og der fulgte et hav af nye dele med. Større karburator osv. Denne kunne jeg godt finde på at montere noget skarpere knast og Webere på.
    1 Kadett C Coupe Rallye 2.0E (Købt som rå karrose). Denne skal stå nogenlunde original udadtil. Men med “race” kabine, ihvertfald indtil jeg finder en original kabine :O Motormæssigt har jeg planer om at montere en 2.4 i en 2.0 blok, dette kan gøres da de har samme boring, og kun forskellige slaglængder, og så skal den selvfølgelig have store Webere, skarp knast, bearbejdet topstykke og bananmanifold.

Det er så en lille historie om mig og mine projekter, nogle originale, og nogle knap så originale :-)

Giv endelig lyd hvis i har spørgsmål.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Hej Nicolaj,

Skoent at se en fin lille samling Opel’er, som for alvor kan bringe skamme over alle de fordomme om “den kedelige Opel”. Der er ikke en eneste af dine fire Opel’er som jeg ikke ville vaere lykkelig over at have i min garage! Saerligt din Kiemen Coupe er altsaa temmelig laekker. Men saadan en C Coupe har nu ogsaa altid staaet hoejt paa min oenskeliste.
    Glaeder mig til at foelge deres genopstandelse…

Jeg takker mange gange :-)
    Den Kiemen har også en fin historie, den er solgt fra ny hos Motorcompagniet i Odder, til ejeren af selvsamme firma. Han skulle have kørt nogle forskellige rallytidsprøver i den, samtaleanlæg osv sidder stadig i bilen, og det synes jeg det skal blive ved med når den bliver renoveret. Han solgte den senere til en tandlæge i Odder som kørte i den til først i 90’erne mener jeg den er afmeldt. Derefter har sønnen af førsteejeren købt den, da han nu ejer Motorcompagniet, med en plan om at deres værksted skulle renovere den, men de fik travlt, og han indså det ikke ville blive til noget, så han satte den til salg, og så driblede jeg forbi.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Den slags historie goer jo kun din Kiemen omtrent 1000 x federe…!! ;-)

Her er lige et follow up billede af min Kadett B 1900 Rallye, den har været “færdig” (helt færdig bliver man jo aldrig) noget tid, men synes lige der skulle et billede til :-)

Attachments:
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.