-
ForfatterIndlæg
-
8. april 2013 kl. 11:14 #54012
Claes
129 IndlægNej, de er ikke ENS. Formuleringen i overskriften er allerede farvet. Overskiften skulle have været – “er det samme motor”. Og det er det heller ikke – 100%. Men, der er nok noget om snakken. Jeg tror, man KAN tune og forbedre en Ferguson motor til at yde det samme, som når den ligger i en Triumph, f.eks. Men – det er ikke et faktum. Jeg ved det ikke.
8. april 2013 kl. 11:24 #54013LarsN
49 IndlægDet ene semester fik da sat sit præg – Jeg vidste du havde det i dig :)
8. april 2013 kl. 11:31 #54014
Claes
129 IndlægJeg er enig i generationskløften. Man gik ikke på den måde i detaljer med tingene. Og passede toppakningen på Fergusonen, så den kunne komme ud og pløje igen, så tænke man ikke mere over dét. Man man vidste da at der stod Ferguson/Triumph på pap-omslaget.
9. april 2013 kl. 08:16 #54028
Kai
583 IndlægHvis man ser lidt anderledes på tingene, så kan det være at man kan komme nærmere en definition.
En mand kører glad afsted i sin Triumph.
Den går i stå, motorblokken er flækket.
Han starter sin Ferguson, og trækker Triumph hjem.
Da han kommer hjem, tager han motoren ud af begge.
Hvad skal der til, før han kan sætte en motor i sin Triumph, så den kører og yder, som før?
10. april 2013 kl. 08:33 #51662
Claus Ebberfeld
604 IndlægAfledt af en diskussion, der kørte alt for længe i kommentarerne til Lørdags-Matiné Nr. 15:
Værsgo’ at diskutere videre her. Også gerne om motiver til at gå op i den slags, om hvor når noget egentlig er ens og den slags. I er også velkomne til at oprette nye tråde. Det er det forum er til for.
Men diskuterer ikke videre i dette emne i kommentarerne til det Matinéen: Det er som en læser skrev trættende, og jeg beklager, at jeg ikke straks oprettede denne VFK-tråd.
10. april 2013 kl. 08:33 #54073
Claus Ebberfeld
604 IndlægDenne tråd er flyttet fra “ting der ikke hører hjemme andre steder”.
10. april 2013 kl. 08:42 #54074
Claus Ebberfeld
604 IndlægLarsN, man kan tage manden ud af ingeniørstudiet – man kan ikke tage ingeniøren ud af manden.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.