-
ForfatterIndlæg
-
23. maj 2017 kl. 16:29 #132494
Per Lemser
17 IndlægNogen her på forummet der har erfaring med Lotus Esprit? Overvejer en tidlig Esprit og vil gerne høre hvordan de er at leve med mht driftsikkerhed, tilgænglighed af reservedele mm.
Mvh Per
25. maj 2017 kl. 22:29 #132538
ubo
5 IndlægKender ikke til Lotus Esprit , men har en Lotus Elan s3 s/e 1967
Elan er er meget driftsikker, og reservedele er absolut ikke noget problem , alt kan fås i Gb / Usa
det er faktisk muligt at købe en hel bil som reservedele , gælder også Espritsøg f.eks sj sportcars
31. maj 2017 kl. 13:59 #132747
Per Lemser
17 IndlægKender ikke til Lotus Esprit , men har en Lotus Elan s3 s/e 1967
Elan er er meget driftsikker, og reservedele er absolut ikke noget problem , alt kan fås i Gb / Usa
det er faktisk muligt at købe en hel bil som reservedele , gælder også Espritsøg f.eks sj sportcars
Tak for input. har købt bilen så nu må vi se hvornår der bliver behov for stumper…nok snart hvis den rygte holder stik:-)
Attachments:
31. maj 2017 kl. 19:11 #132749
ubo
5 IndlægTillykke med Lotusen
Den skal du nok blive glad for, men den er jo noget større end min ElanHvor i landet befinder du dig ? årsag til spørgsmålet er, at her på Fyn er der et firma som ved rigtig meget om Lotus Esprit og andre lotus modeller
De kunne evt. være behjælpelig, hvis der opstå nogle problemer incl serviceForsat god fart
vend tilbage, hvis jeg kan være behjælpelig
Attachments:
31. maj 2017 kl. 19:49 #132751
Per Lemser
17 IndlægTak for tippet og tilbuddet. Bor i Kbh så lidt langt at køre. Har du kendskab til nogen på sjælland som feks kan udføre skift af tandrem og lign?
31. maj 2017 kl. 20:22 #132752
ubo
5 IndlægEt forslag kunne være Michael Olsson i Hvidovre
Han har et godt ry i Lotus klubbenLink.:http://www.mio-engineering.dk/
Han har stor erfaring i Lotus
31. maj 2017 kl. 23:09 #132753
A VINTAGE RUN
313 IndlægHej Per, og tillykke med din Lotus.
Er det ikke noget med at der er umenneskelig lidt plads til at arbejde med hænderne i motorrummet på en Esprit. Jeg mener at have set programmet Wheelers Deal hvor Ed China tog motor og gearkasse ud nedenom som ved Porsche 914 for at skifte f.eks tandremmen osv på sådan en og fortalte at det var det nemmeste..
Ser ellers fin ud på billedet..Njal.
1. juni 2017 kl. 08:57 #132768
Leo Jensen
154 IndlægStort tillykke. Den er noget af det fedeste man kan komme i nærheden af for menneskepenge. Jeg elsker designet !
Edd China har store hænder, så man kan sikkert godt lave lidt uden at tage motoren ud. Jeg har efterhånden udviklet evner til at vride håndled og albuer i mærkelige vinkler, når jeg skruer Jaguar… :)
1. juni 2017 kl. 09:06 #132769
Per Lemser
17 IndlægTak Ubo, vil prøve at kontakte Michael.
Der er ikke meget plads i motorrum, men har hørt at tandrem kan skiftes med motoren i. Et sted hvor der er endnu mindre plads er pedal arrangementet, mere end en smalfodet størrelse 44 går ikke uden at man træder på både bremse og speeder samtidig.
Planen er at den skal bruges som daily driver i sommerhalvåret så det bliver interessant at se hvordan den arter sig mht driftsikkerhed. Min tidligere daily driver var en 911 så den har noget at leve op til…2. juni 2017 kl. 10:49 #132825
Erik S.
7 IndlægHej
Jeg havde en Esprit SE fra 1989, så det er Stephens modellen. Men når det så er sagt så var den fint driftsikker og fantastisk at køre, specielt efter Michael Olson chippede den og fik sat en rustfri udstødning på. I øvrigt så skiftede Michael tandrem på den uden at tage motoren ud, selv om andre mente det kun kunne lade sig gøre ved at tage motoren ud. Vist nok noget med at stå på hovedet ovenpå motoren…
Du kan glæde dig, og jeg kan anbefale at tage med på Lotus klubben’s køreture.Hilsen
Erik4. juni 2017 kl. 08:48 #132892
Lars D
127 IndlægTillykke med den fine Esprit. Jeg har ofte tænkt på at finde en af de aller tidligste modeller da jeg har nogle minder fra en englandstur som ung, nå det er en anden historie.
Jeg har en fin Elan S3 SE fra 66 og jeg har et spørgsmål til ubo, der åbenbart har en magen til. Har du kontakt navn og nummer til lotus værkstedet på fyn, da min godt kunne trænge til en god gang service og smøring.
Har lige testet hardtoppen som i kan se på billedet. Sjovt som en Elan ser lige godt ud med og uden top. Nu håber jeg blot på godt vejr i morgen til træf ude på Wedelslund Gods.
Attachments:
4. juni 2017 kl. 09:08 #132894
ubo
5 IndlægGod formiddag
Du skal have fat i Bruno Hansen motorsport
Mobil til Bruno.: 4087 1616
Firmaet har også en hjemme side .: http://www.motorsportshop.dk/Bruno har flere Lotuser som kunder, han har bygget min Lotus twin cam
Kan kun anbefales , hils ham fra Ulrich
4. juni 2017 kl. 09:22 #132895
ubo
5 IndlægLige engang til vedr. Bruno Hansen
der også rullefelt, hvis det skulle være behov for trimning af motor og effekt måling
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.