-
Erik S. commented on the post, Pietro Camardella: En formgiver i klassisk forstand 4 måneder, 4 uger siden
In reply to: Keld Jørgensen wrote a new post Pietro Camardella: En formgiver i klassisk forstand Jeg er ikke en typisk Ferrari-ejer og har da heller ingen. Men skulle jeg komme […] VisJeg har en 456’er, det er kun 2. sæson jeg kører i den. Mine erfaringer hidtil er gode, der er selvfølgelig ting som skal laves hele tiden, det er jo en 30 år gammel bil. Jeg vil nok ikke anbefale den til Ebberfeld’s kørselsbehov. Men den kører rigtigt godt og motoren er en perle, som jo var den første 65 grader 12 cylindrede (samme vinkel som mi…[Læs mere]
-
Erik S. commented on the post, Ugens fund indenfor supersportsvogne: Turbo Esprit 5 måneder, 2 uger siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ugens fund indenfor supersportsvogne: Turbo Esprit Hvorfor skulle man give 51.750 Euro for 418 centerplacerede […] VisHej, jeg havde en Lotus Esprit SE fra omkring 1990 (hvis jeg husker rigtigt), dejlig bil som jeg den dag i dag stadig savner nogle gange. Fik rustfri udstødning og en lidt anden chip i den og den gik som en raket. Kan varmt anbefale sådan en. Hilsen Erik
-
Erik S. commented on the post, Weekend Matiné Nr. 538 10 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 538 Når bilmærkerne løber tør for navne. Egentlig var det […] VisHej igen, denne video beskriver bilen ganske godt https://www.youtube.com/watch?v=jOfJGOQbWXo
Hilsen
Erik -
Erik S. commented on the post, Gul bil! 1 år, 7 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Gul bil! Der er mange biler, der ser godt ud i gul. Og det er påskens farve, […] VisSå prøver vi igen.
-
Erik S. commented on the post, Gul bil! 1 år, 7 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Gul bil! Der er mange biler, der ser godt ud i gul. Og det er påskens farve, […] VisDen ville ikke uploade…
-
Erik S. commented on the post, Weekend Matiné Nr. 494 1 år, 8 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 494 Er det ikke tankevækkende, at moderne biludstillinger […] VisHej, mange tak for uddybning af ordenskræfter, meget interessant. Hilsen Erik
-
Erik S. commented on the post, Weekend Matiné Nr. 493 1 år, 9 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 493 Må man spise og/eller drikke i din klassiker? Jeg kom […] VisTak for en interessant artikel om Jaguar’s 4 cylindrede motor, jeg undrer mig om jeg er den eneste som ikke har styr på hvad Ordenskræfter er? Det kunne være sjovt med en artikel om “1. ordens kræfterne perfekt afbalanceret, men også 2. ordens kræfterne er perfekt afbalancerede” – hvad er Ordenskræfter og hvordan de spiller ind. Hilsen Erik S.
-
Erik S. commented on the post, Weekend Matiné Nr. 435 2 år, 10 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Fortiden er relevant, men man skal lige forstå den rigtigt. I serien “ViaRETROs råd til bilproducenter” yder vi denne godt stærkt påkrævet konsulenthjælp til Citroën og Masera […] VisHej, betalt 375 via mobilepay. Godt Nytår.
-
Erik S. commented on the post, Skal 2023 være dit V12-år? 2 år, 11 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det bliver ikke bedre end V12. Og det er et faktum. Dagens artikel kom sig ud af, at jeg til en kommentator til Weekend Matiné Nr. 432 gentog den eviggyldige sandhed, at enhver […] VisHej, som indehaver af BMW 850i kan jeg nævne at bilen som sådan er bundsolid, og mekanikken er lavet til at holde. Som med alle gamle biler så er der naturligvis vedligehold og ting som skal repareres, men der er et stort netværk på Facebook og Bimmerforum hvor der er mange eksperter som gerne giver tips og gode råd. Reservedele er rimeligt let t…[Læs mere]
-
Erik S. commented on the post, BMW 850i: Fordi enhver mand skal prøve en tolvcylindret? 5 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Den tyske übercoupé skulle have været verdensklasse, da den kom i 1990. Og var det egentlig også. Men en succés blev den alligevel ikke. Egentlig er det svært at forstå, for 85 […] VisHej igen, smag og behag kan variere og der er ikke noget facit for det, heldigvis. Mht. mekanikken så er det rigtigt at V8 og V12 næsten yder det samme, men for mig var det afgørende at prøve 12’eren. Det er en helt anden motortype end 8’eren. Og 12’eren kan skam sagtens bringes til at yde lidt mere. I øvrigt er det en bundsolid motor hvis den…[Læs mere]
-
Erik S. commented on the post, BMW 850i: Fordi enhver mand skal prøve en tolvcylindret? 5 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Den tyske übercoupé skulle have været verdensklasse, da den kom i 1990. Og var det egentlig også. Men en succés blev den alligevel ikke. Egentlig er det svært at forstå, for 85 […] VisHej
Jeg har en, så jeg er ikke uvildig dommer. Men jeg kan sige at det er en dejlig bil, hvis man accepterer at det ikke er en sportsvogn. Det er en GT bil og den diciplin behersker den til perfektion. Det største problem med den er i virkeligheden at den kommer bedst til sin ret ved hastigheder mellem 130-200 kmt. Og selv op mod 250 er den h…[Læs mere] -
Erik S. commented on the post, Kan man blive træt af en ordentlig ladeport? 6 år, 5 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mine gamle garager havde moderne porte, men i mit nye gamle hus vil jeg – lidet overraskende for de fleste læsere hér – gerne gå retrovejen. Det bringer dagens spørgsmål op til over […] VisHej
Mon ikke der findes mulighed for at tilkoble en elektrisk åbning af en gammel ladeport, så har du 2 fluer med et smæk.
Hilsen
Erik -
Erik S. commented on the post, Den glemte Ferrari: 456 6 år, 12 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Jeg hørte engang en Ferrarispecialist udtale, at 456’eren aldrig blev en klassiker. I dag er jeg ikke så sikker. Sandt at sige var jeg selv som ung oprørt mand skuffet over 45 […] VisHelt klart en lækker bil, jeg havde selv lidt hede fantasier om den for et par år siden. Tiden arbejder til fordel for designet som jeg synes er langtidsholdbart. Jeg endte dog med en anden 12 cylindret til brøkdelen af prisen, nemlig BMW 850. Det er vel nok den germanske variant af samme tema kan man sige. Har i øvrigt lige kørt 600 km i Tysk…[Læs mere]
-
Erik S. commented on the post, Dino – 50 år og gerne i rød 7 år, 4 måneder siden
Hej Klaus, din instruks er taget ad notum :-) I øvrigt er der kun lavet 63 i Giallo Senape, og selv om vi var omkring 160 biler til ovenstående arrangement så var der ikke nogen i Giallo Senape. Matthias Bartz (f […]
-
Erik S. commented on the post, Dino – 50 år og gerne i rød 7 år, 4 måneder siden
Hej
Et billede fra turen, taget til line up på banen. Min var oprindeligt Giallo Senape men blev malet om til rød i 80’erne. Jeg tror det er sket for mange biler den gang. Jeg går og snurrer på at male den i ori […] -
Erik S. commented on the post, Er den for grim til at kalde sig Ferrari? 7 år, 4 måneder siden
Hej,
Jeg vil nødig fornærme nogen, men jeg tror at problemet med denne bil er at interiøret ikke ser specielt originalt ud. Jeg er ikke ekspert ud i 308 men originalitet betyder en del, også for disse biler nu. […] -
Erik S. commented on the post, Er "Lotus-kvalitet" en selvmodsigelse? 7 år, 6 måneder siden
Og lige en mere, jeg havde også en Stephens Esprit SE Turbo fra 1990. Den solgte jeg i forbindelse med køb af en anden bil. Men jeg savner tit Esprit’en. En gang Lotus, altid Lotus tror jeg man kan sige.
-
Erik S. commented on the post, Er "Lotus-kvalitet" en selvmodsigelse? 7 år, 6 måneder siden
Hej
Uhadada, nu må Lotus ejerne op på barrikaderne. Jeg har haft min Seven i over 30 år og bortset fra de frivillige ekstra omkostninger ved at optimere motoren så er der stort set ikke noget vedligehold. Og vin […] -
Erik S. svarede til emnet Ciao Bella Champagne i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 7 år, 6 måneder siden
En rigtig lækkerbidsken, tillykke med den.
-
Erik S. commented on the post, Fem år – vi holder dampen oppe 7 år, 10 måneder siden
Tillykke med de 5 år, det er altid en fornøjelse at læse de forskellige artikler og spændvidden er stor, hvilket giver inspiration.
Jeg fik Dino’en ud en tur før Jul, en dag hvor regnen havde skyllet salten væk […] - Hent mere