• Forside
  • Forum
  • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
  • Kontakt
  • Ny Bruger
  • Overblik
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Arkiver
    • Artikel
    • Design og koncept
    • Historisk Motorsport
    • Matiné
    • Motorsport
    • Rejser
    • Reportage
    • Set til salg
    • Tanker og Trivialiteter
    • Vores biler
  • Klassiske biler på Kulturhavnen
Log In

nine − one =

Lost your password?
Register
Lost your password?
Register

one × five =

A password will be e-mailed to you.
Søg
  • ViaRETRO in English
  • Overblik
  • Ny Bruger
  • Log ind
  • Din Klubside
  • Brugere
ViaRETRO logo
  • Forside
  • Artikler

    Nyeste

    • I beg your pardon! Aston Martin Bondage?!?

      Claus Ebberfeld
      13. februar 2015
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      8
    • Første tur i nyrenoveret Lamborghini 400 GT2+2: Torino!

      Claus Ebberfeld
      12. september 2014
      Artikel, Workshop
      13
    • Anders' eventyr: 2000 kilometer i en ukendt bil

      Claus Ebberfeld
      31. maj 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      14
    • Genial aerodynamik: Ground Effect

      Claus Ebberfeld
      21. marts 2013
      Artikel, Design og koncept, Motorsport
      29
    • Umådeligt charmerende flyvepap: Lancia Abarth A112

      Claus Ebberfeld
      12. februar 2013
      Artikel, Kørt
      60
    • Sømkassen og tante Lis' bil

      Søren Navntoft
      31. januar 2013
      Artikel, Tanker og Trivialiteter
      48
    • Reportage
    • Rejser
    • Historisk Motorsport
    • Motorsport
    • Set til salg
    • Design
    • Tanker og Trivialiteter
    • Workshop
    • Vores biler
    • Tips og guides
  • Sektioner
    • Klassiske biler på Kulturhavnen
    • Forum
    • Bliv medlem af Klub ViaRETRO
    • Matiné
    • MotorTV
  • Kontakt
  • Menu logo

Medlem Erik S.

Profilbilled af Erik S.

Erik S.

@erik

Active 5 måneder, 2 uger siden
Membership Level: Klub ViaRETRO
  • Aktivitet
  • Profil
  • Friends 0
  • Groups 0
  • Fora
  • Personal
  • Omtaler
  • Favoritter
  • Venner
  • Grupper
  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Pietro Camardella: En formgiver i klassisk forstand 4 måneder, 4 uger siden

    In reply to: Keld Jørgensen wrote a new post Pietro Camardella: En formgiver i klassisk forstand Jeg er ikke en typisk Ferrari-ejer og har da heller ingen. Men skulle jeg komme […] Vis

    Jeg har en 456’er, det er kun 2. sæson jeg kører i den. Mine erfaringer hidtil er gode, der er selvfølgelig ting som skal laves hele tiden, det er jo en 30 år gammel bil. Jeg vil nok ikke anbefale den til Ebberfeld’s kørselsbehov. Men den kører rigtigt godt og motoren er en perle, som jo var den første 65 grader 12 cylindrede (samme vinkel som mi…[Læs mere]

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Ugens fund indenfor supersportsvogne: Turbo Esprit 5 måneder, 2 uger siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Ugens fund indenfor supersportsvogne: Turbo Esprit Hvorfor skulle man give 51.750 Euro for 418 centerplacerede […] Vis

    Hej, jeg havde en Lotus Esprit SE fra omkring 1990 (hvis jeg husker rigtigt), dejlig bil som jeg den dag i dag stadig savner nogle gange. Fik rustfri udstødning og en lidt anden chip i den og den gik som en raket. Kan varmt anbefale sådan en. Hilsen Erik

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Weekend Matiné Nr. 538 10 måneder, 1 uge siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 538 Når bilmærkerne løber tør for navne. Egentlig var det […] Vis

    Hej igen, denne video beskriver bilen ganske godt https://www.youtube.com/watch?v=jOfJGOQbWXo

    Hilsen
    Erik

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Gul bil! 1 år, 7 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Gul bil! Der er mange biler, der ser godt ud i gul. Og det er påskens farve, […] Vis

    Så prøver vi igen.

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Gul bil! 1 år, 7 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Gul bil! Der er mange biler, der ser godt ud i gul. Og det er påskens farve, […] Vis

    Den ville ikke uploade…

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Weekend Matiné Nr. 494 1 år, 8 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 494 Er det ikke tankevækkende, at moderne biludstillinger […] Vis

    Hej, mange tak for uddybning af ordenskræfter, meget interessant. Hilsen Erik

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Weekend Matiné Nr. 493 1 år, 9 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 493 Må man spise og/eller drikke i din klassiker? Jeg kom […] Vis

    Tak for en interessant artikel om Jaguar’s 4 cylindrede motor, jeg undrer mig om jeg er den eneste som ikke har styr på hvad Ordenskræfter er? Det kunne være sjovt med en artikel om “1. ordens kræfterne perfekt afbalanceret, men også 2. ordens kræfterne er perfekt afbalancerede” – hvad er Ordenskræfter og hvordan de spiller ind. Hilsen Erik S.

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Weekend Matiné Nr. 435 2 år, 10 måneder siden

    In reply to: ViaRETRO wrote a new post Fortiden er relevant, men man skal lige forstå den rigtigt. I serien “ViaRETROs råd til bilproducenter” yder vi denne godt stærkt påkrævet konsulenthjælp til Citroën og Masera […] Vis

    Hej, betalt 375 via mobilepay. Godt Nytår.

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Skal 2023 være dit V12-år? 2 år, 11 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det bliver ikke bedre end V12. Og det er et faktum. Dagens artikel kom sig ud af, at jeg til en kommentator til Weekend Matiné Nr. 432 gentog den eviggyldige sandhed, at enhver […] Vis

    Hej, som indehaver af BMW 850i kan jeg nævne at bilen som sådan er bundsolid, og mekanikken er lavet til at holde. Som med alle gamle biler så er der naturligvis vedligehold og ting som skal repareres, men der er et stort netværk på Facebook og Bimmerforum hvor der er mange eksperter som gerne giver tips og gode råd. Reservedele er rimeligt let t…[Læs mere]

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, BMW 850i: Fordi enhver mand skal prøve en tolvcylindret? 5 år, 3 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Den tyske übercoupé skulle have været verdensklasse, da den kom i 1990. Og var det egentlig også. Men en succés blev den alligevel ikke. Egentlig er det svært at forstå, for 85 […] Vis

    Hej igen, smag og behag kan variere og der er ikke noget facit for det, heldigvis. Mht. mekanikken så er det rigtigt at V8 og V12 næsten yder det samme, men for mig var det afgørende at prøve 12’eren. Det er en helt anden motortype end 8’eren. Og 12’eren kan skam sagtens bringes til at yde lidt mere. I øvrigt er det en bundsolid motor hvis den…[Læs mere]

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, BMW 850i: Fordi enhver mand skal prøve en tolvcylindret? 5 år, 3 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Den tyske übercoupé skulle have været verdensklasse, da den kom i 1990. Og var det egentlig også. Men en succés blev den alligevel ikke. Egentlig er det svært at forstå, for 85 […] Vis

    Hej
    Jeg har en, så jeg er ikke uvildig dommer. Men jeg kan sige at det er en dejlig bil, hvis man accepterer at det ikke er en sportsvogn. Det er en GT bil og den diciplin behersker den til perfektion. Det største problem med den er i virkeligheden at den kommer bedst til sin ret ved hastigheder mellem 130-200 kmt. Og selv op mod 250 er den h…[Læs mere]

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Kan man blive træt af en ordentlig ladeport? 6 år, 5 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Mine gamle garager havde moderne porte, men i mit nye gamle hus vil jeg – lidet overraskende for de fleste læsere hér – gerne gå retrovejen. Det bringer dagens spørgsmål op til over […] Vis

    Hej
    Mon ikke der findes mulighed for at tilkoble en elektrisk åbning af en gammel ladeport, så har du 2 fluer med et smæk.
    Hilsen
    Erik

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Den glemte Ferrari: 456 6 år, 12 måneder siden

    In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Jeg hørte engang en Ferrarispecialist udtale, at 456’eren aldrig blev en klassiker. I dag er jeg ikke så sikker. Sandt at sige var jeg selv som ung oprørt mand skuffet over 45 […] Vis

    Helt klart en lækker bil, jeg havde selv lidt hede fantasier om den for et par år siden. Tiden arbejder til fordel for designet som jeg synes er langtidsholdbart. Jeg endte dog med en anden 12 cylindret til brøkdelen af prisen, nemlig BMW 850. Det er vel nok den germanske variant af samme tema kan man sige. Har i øvrigt lige kørt 600 km i Tysk…[Læs mere]

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Dino – 50 år og gerne i rød 7 år, 4 måneder siden

    Hej Klaus, din instruks er taget ad notum :-) I øvrigt er der kun lavet 63 i Giallo Senape, og selv om vi var omkring 160 biler til ovenstående arrangement så var der ikke nogen i Giallo Senape. Matthias Bartz (f […]

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Dino – 50 år og gerne i rød 7 år, 4 måneder siden

    Hej
    Et billede fra turen, taget til line up på banen. Min var oprindeligt Giallo Senape men blev malet om til rød i 80’erne. Jeg tror det er sket for mange biler den gang. Jeg går og snurrer på at male den i ori […]

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Er den for grim til at kalde sig Ferrari? 7 år, 4 måneder siden

    Hej,
    Jeg vil nødig fornærme nogen, men jeg tror at problemet med denne bil er at interiøret ikke ser specielt originalt ud. Jeg er ikke ekspert ud i 308 men originalitet betyder en del, også for disse biler nu. […]

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Er "Lotus-kvalitet" en selvmodsigelse? 7 år, 6 måneder siden

    Og lige en mere, jeg havde også en Stephens Esprit SE Turbo fra 1990. Den solgte jeg i forbindelse med køb af en anden bil. Men jeg savner tit Esprit’en. En gang Lotus, altid Lotus tror jeg man kan sige.

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Er "Lotus-kvalitet" en selvmodsigelse? 7 år, 6 måneder siden

    Hej
    Uhadada, nu må Lotus ejerne op på barrikaderne. Jeg har haft min Seven i over 30 år og bortset fra de frivillige ekstra omkostninger ved at optimere motoren så er der stort set ikke noget vedligehold. Og vin […]

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. svarede til emnet Ciao Bella Champagne i forummet Hvad sker der i garagerne og værkstederne? 7 år, 6 måneder siden

    En rigtig lækkerbidsken, tillykke med den.

  • Profilbilled af Erik S.

    Erik S. commented on the post, Fem år – vi holder dampen oppe 7 år, 10 måneder siden

    Tillykke med de 5 år, det er altid en fornøjelse at læse de forskellige artikler og spændvidden er stor, hvilket giver inspiration.
    Jeg fik Dino’en ud en tur før Jul, en dag hvor regnen havde skyllet salten væk […]

  • Hent mere

Seneste kommentarer

  • Per Manstrup Kristensen Min kones nye Lancia: Musa
  • stefan Weekend Matiné Nr. 584
  • Henrik Kusk Min kones nye Lancia: Musa
  • Michael Ole Bottos Min kones nye Lancia: Musa
  • jewer Min kones nye Lancia: Musa
  • Claus Ebberfeld Min kones nye Lancia: Musa
  • Ole Wichmann Min kones nye Lancia: Musa
  • AlfaHahn Min kones nye Lancia: Musa
  • Claus Ebberfeld Min kones nye Lancia: Musa
  • Kjeld Jensen Min kones nye Lancia: Musa
© Copyright 2012 - 2025 | ViaRETRO
  • Kontakt
  • Guide til ViaRETRO