-
ForfatterIndlæg
-
28. september 2015 kl. 14:09 #108674
DW
378 IndlægFor nogle måneder tilbage, introducerede jeg mit seneste erhvervelse, nemlig en Alfa GT 1300 Junior.
Jeg proklamerede også at den ville være på dansk asfalt, senest i August måned.
Det var før jeg blev bevidst om at Italien (hvor bilen er fundet, købt og betalt) lukker ned i 2-3 uger pga sommerferie?
Væbnet med tålmodighed, som absolut ikke ligger til min bedste side, måtte jeg så yderligere vente på at der var arrangeret en transport.
Vente, vente, vente,,,,, vente,,,,,,,,,,,,v-e-n-t-e? Hvor hel….., bliver den bil af!?
Transportfirmaet som skulle have leveret bilen på min adresse, var røget på røven og bilen står nu i Duisburg, lige nord for Dusseldorf. Sælger havde iflg. eget udsagn fået en ven til at afhente bilen hos transportfirmaet og fragtet den hjem til sig selv.
Lange forklaringer og mange SMS´er senere, er det nu bundet ud i, at undertegnet tager et fly til Dusseldorf fredag formiddag, toget (læs: taxa) til Duisburg hvorfra en 8-9 timers lang tur hjem står på spisesedlen, i en bil jeg kun har set på fotos?
Spændt? mildest talt, ja og det er, selvom sælger har forsikret mig om, at bilen er i tip-top mekanisk stand.
Så udstyret med en nævefuld euro til benzin, en opdateret gps, ADAC kort, bilens orig. papirer, solbriller og kørerhandsker, begiver jeg mig ud på dette lille eventyr…28. september 2015 kl. 20:41 #108676
jewer
894 IndlægJeg kan berolige dig med at jeg tilbage i oktober 2006 hentede min modificerede Giulia nede mellem Köln og Aachen og kørte den hele vejen hjem uden at den slog en forkert skid – og jeg havde ikke kørt så meget som 1 meter i den inden:>). Tillid til sælger er alfa(høhø) og omega, så det kan sagtens lade sig gøre.
God tur – det vil blive en tur du husker resten af livet – det gør jeg i hvert fald med min tur dér i 2006.28. september 2015 kl. 22:06 #108678DW
378 IndlægTak Jewer..
Dog er der lige tilsat lidt malurt i bægeret, eller rettere sagt kølevæske i motorolien?
Det vil højest sandsynligt ende ud med en udskiftning af top pakning, eller rettere sagt, det håber jeg, det kan nøjes med og ikke et flækket topstykke?
Så lige nu er jeg allerede meget træt af bilen, måske mit humør ændre sig i positiv retning imorgen, når jeg hører nyt fra mekanikeren?29. september 2015 kl. 14:14 #108723
Claus Ebberfeld
604 IndlægJeg kan også berolige med en historie om, at da jeg købte min Spitfire i 2002 havde den lige fået renoveret topstykke og hverken sælger eller jeg havde kørt i den efter operationen. Jeg kom hel hjem fra England via Holland. Eller rettere – det var i hvert fald ikke topstykket, men elsystemet, der voldte problemer. Men det var en god tur!
29. september 2015 kl. 14:21 #108724DW
378 IndlægSå er der endeligt nyt fra Duisburg, ikke specielt opløftende, men det var jeg forberedt på..
Der skal et nyt topstykke på? Der er tilsyneladende hældt noget forkert kølervæske på som har irret det så meget at toppakning ikke kan holde tæt, vandpumpe bliver skiftet i samme åndedrag, sammen med rotor, kabler og tændrør, samt nye pakninger hvor de skiftes kan.
Den næste gyser, er nogle prøveskilte så jeg kan kører den hjem, her er udfordringen at bilen er kørt fra Italien (hvor det ikke var meningen at den skulle strande i Tyskland) så den er “stadivæk” italiensk…?
Må jeg kører på “rigtige prøveskilte” altså dem i aluminium fra Tyskland til Danmark, Hvem kan svare på det?
Overvejer kraftigt at “låne” pladerne fra vores Fiat 500 årgang 1968….!?!?30. september 2015 kl. 19:46 #108742DW
378 IndlægMed en tæt kontakt til Salvatore hos MSP Italian Classics som de sidste 24 timer har haft Junioren under sine kyndige hænder, Jeg vælger ordet kyndig, da alt positivitet i øjeblikket bliver kanaliseret sydpå.
Det ny topstykke er planslebet, nye styr, ventiler og sæder er også udført.
I store træk er det meste klart til at ryge retur i det halvtomme motorrum og forhåbentlig er det “thumbs-up” ved opstart, test og prøvetur.30. september 2015 kl. 23:43 #108747
holmen
456 IndlægHvad er det der sker for tiden med de gode Nord motore på fart mellem syden og norden.
Ser ud til at lykkedes – god vind i sejlene.4. oktober 2015 kl. 10:24 #108967DW
378 Indlæg12 timer efter at være landet i Düsseldorf, var jeg hjemme med bilen….
En lang og til tider spændende køretur op igennem Tyskland der både bød på manglende kølervæske, lys, bremseeffekt og tæt tåge..
Nu står den hjemme på matriklen, udstyret med prøveskilte og en helt ny bule i venstre forskærm forårsaget af træthed og frustrationerne over en uærlig sælger og min blinde tillid til andre mennesker, meget dumt, begge dele..
Jeg har fremadrettet lovet mig selv 2 ting, aldrig købe en bil ubeset og altid forvent at fremmede er nogle dumme svin indtil de beviser sig det modsatte…
Bilen vil nu blive sat ind på en hylde i værksted hvor den vil blive indtil den engang skal gennemrenoveres…
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.