Forum Arrangementer/Rejser: Hvor, hvornår, hvem og hvordan? Fælleskørsel fra Jylland til sæsonafslutning
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Forfatter
    Lau Mortensen
    25 Indlæg

Hej,

Er der stemning for, at arrangere fælleskørsel fra hovedlandet?

Jeg har ikke et bud på, hvor vi skal mødes, før vi har fundet ud af, hvor folk kommer fra. Det er ikke sikkert at det overhovedet giver mening, hvis vi nærmest alligevel først mødes ved vestsiden af Lillebæltsbroen.

Jeg kommer fra Skive-egnen, og kører som udgangspunkt ned over 186 / rute 13. Er der andre der kommer den vej?
    Hvis det giver mening, kan jeg også køre en anden rute.

Mvh Lau

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Jeg har næsten dårlig samvittighed over at være flyttet til Fyn, Lau! Håber der melder sig andre, for det føjer lidt ekstra til turen, hvis den kan være i godt selskab…

Lau Mortensen
    25 Indlæg

Ja, jeg ved da ikke hvad det ligner… ;-)
    Fyn er et dejligt sted, og jeg synes også at det er et glimrende valg til en sæsonafslutning. Selvom jeg ikke er så pjattet med ordvalget. Man kan da sagtens håbe på et par gode køredage senere end det.

Men det er ganske rigtigt en helt anden oplevelse, når man kan følges med andre ligesindede i andre spændende køretøjer. Jeg havde fornyligt fornøjelsen af at eftersætte en ca. jævnaldrende 1975 Celica liftback. Det giver en ekstra dimension af, at tidslommen er større end hvad der befinder sig mellem egne kofangere.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Det er præcis det jeg mener: Jeg havde samme fornemmelse, da vi i vores Alpine A310 kørte til Le Mans Classic sammen med en Iso Rivolta og en Porsche 944 Turbo, og det ved jeg de andre også havde. Jeg tænker egentlig de andre trafikanter også synes det er interessant!

Peter Bødker
    50 Indlæg

Fælleskørsel er altid godt! Og med rute 13 sydover bliver det næsten ikke mere retro-agtigt :-)
    Jeg er fra Herning, og kunne f.eks. køre til Pårup Kro for at følges.

Petrol Head
    6 Indlæg

Jeg bor omkring Nørre Snede, så hovedvej 13 er jeg med på. Jeg byder gerne på en kop kaffe til jer, der har været undervejs et stykke tid.

mvh
    Leif Burgdorf

Peter
    31 Indlæg

Jeg kører fra den sydlige del af Aarhus klokken 8:30 og ad landevejen: Til Horsens via Hovedgård (rute 433) og videre af 170. I Vejle kører jeg over broen og derefter ad 171 og over den gamle Lillebæltsbro.

Hvis andre kommer langs denne rute, så lad os aftale mødesteder og mødetidspunkt.

H.P Thygesen
    34 Indlæg

Hvor finder jeg “program” og tilmelding – har givet overset – ved ikke 100 om det bliver fra Haderslev eller Esbjerg

Søren Navntoft
    326 Indlæg

H.P. der er ingen tilmelding og program kan ses i de to sidste Weekend Matineer.

Lau Mortensen
    25 Indlæg

Glimrende. :-)

Selvfølgelig skal vi da køre via retro-ruten 13. :-D

Råskitse af en foreløbig plan, som bliver opdateret løbende.

Første mødested er så Pårup Kro, hvor Peter Bødker og jeg mødes. Skal vi satse på ca. 8.30.

Så kører vi videre til Nørre Snede og samler Leif Petrolhead Burgdorf op ca. 8.50.
    (@Peter B.: Alternativt skal vi bare mødes ved Leif, i stedet for at du kører over Pårup? Det er op til dig.)

Derfra videre til Vejle, Jeg tænker at vi kan lave et mødepunkt med Peter fra Århus lige efter motorvejen/broen (ude i industrikvarteret) ca. kl. 9.30 og så derfra i fælles flok via 171 til Hindsgavl Slot.

@H.P.: Giver det mening i forhold til dig? Det bliver ikke rigtigt oplagt, uanset om du kommer fra Esbjerg eller fra Haderslev.

Mvh
    Lau

Peter Bødker
    50 Indlæg

Det lyder som en fin rute, Lau.
    Måske kunne man starte et kvarter tidligere, så der liiige var lidt buffer mht. opsamlingsstederne, og så man var der lidt før kl. 10.00?
    Du bestemmer, det er dig der skal tidligst op. ;-)

Peter
    31 Indlæg

@Lau: God ide at mødes i Vejle Nord, så vi kan følges ad det sidste stykke vej. Vi kommer mindst to biler fra Aarhus,

Lad os mødes klokken 9:30 ved Shell tanken udenfor My Garage i Vejle (Wittrupvej, Juulsbjergvej 1, 7120 Vejle).

Så kan vi ankomme i fælles fin stil til Hindsgavl

Bisgaard
    12 Indlæg

Glimrende initiativ, den er jeg med på. Sæsonen er ikke forbi endnu.
    Jeg er også fra Skive egnen. @Lau, vi kan lige så godt starte konvoyen op i Skive området.
    Hvor og hvornår? ?
    Vh Oluf

Lau Mortensen
    25 Indlæg

Det lyder da rigtigt godt, at vi faktisk bliver en hel lille flok af jyder.
    Skal vi fremrykke planen, som Peter Bødker foreslog? Evt. sige 9.20 i ved Shell tanken i Vejle, og så ca. 8.40 i Nørre Snede.
    Der var en smule luft i den første del af planen allerede.

@Bisgaard: Hvornår må blive omkring 7.30 fra Skive. Jeg er fra Hjerk, så jeg kommer nordfra. Hvad med dig?

Bisgaard
    12 Indlæg

Den tidsplan ser fin ud. ?
    Jeg bor i Junget.
    Er det ved Søndercentret kl 7.30 så? Så kan vi lige tanke op og den slags.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.