-
ForfatterIndlæg
-
11. marts 2013 kl. 20:30 #51616
Daniel Read
31 IndlægInspireret af PI konkurrencen er her lidt “stemningsbilleder” fra forskellige tidspunkter af min Triumph renovering.
Jeg købte den som kørende bil med 6 måneder til syn… den kostede mig 7000kr, og tjente mig en hel vinter uden at brokke sig…. Den var godt rusten og i stedet for at skrotte den besluttede jeg mig for at renovere den. Jeg er stadig igang men det trækker ud.
Pladearbejdet var omfattende – bla. for/mellempaneler i begge sider – alle skærmkanter samt for/bag valens + lygte paneler.. dertil bedre brugte døre + en NOS bagklap… Som om det ikke var nok blæste jeg virkelig budgettet til månen med en heloplakering…(næste gang jeg køber en rusten bil skal jeg selv kunne svejse/male)
11. marts 2013 kl. 20:40 #53144
Daniel Read
31 Indlæg
11. marts 2013 kl. 20:44 #53145
Daniel Read
31 Indlæg
11. marts 2013 kl. 20:47 #53146
Daniel Read
31 Indlæg
11. marts 2013 kl. 20:49 #53147
Daniel Read
31 Indlæg
11. marts 2013 kl. 20:55 #53148
Jens Langdahl
731 IndlægWow! Den bliver SÅ fed, når den er færdig!
12. marts 2013 kl. 07:22 #53157
Kai
583 IndlægJeg bliver altid imponeret når jeg ser at nogen kan få lavet sådan noget, så det virker og ser pænt ud igen.
21. april 2014 kl. 11:04 #73961
Daniel Read
31 IndlægKøbte en mere i efteråret (meget godt med en fullsize skabelon at samle efter), og den er meget hurtigt blevet mit foretrukne køretøj.
I får et billede af haveskuret når det er færdigt :-)
Attachments:
21. april 2014 kl. 11:07 #73963
Daniel Read
31 Indlæg
Attachments:
21. april 2014 kl. 11:54 #73967
Anders Bilidt
648 IndlægSkoen vogn! :-)
Og imponerende hvor fint den faktisk staar paa de Ronal Kleeblatt faelge. Thumbs up! ;-)Selvom jeg til tider blev noget traet af hvor meget der skulle skrues for at holde den koerende, saa maa jeg jo indroemme, at jeg til tider godt kan savne min gamle 2,5PI mk.I en gevaldig masse! For naar den ellers koerte, saa gjorde den det daelme godt. Man skulle lede laenge efter en mere pragtfuld lyd en den raekke-6’er naar den trak solidt fra kun lidt over tomgang. Jeg faar helt gaasehud bare ved tanken! Og i skarp kontrast boed den saa paa den mest komfortable og silkebloede undervogn. En sand Jekyll & Hyde oplevelse, som virkelig gav Smiles per Mile!

Daniel, hold os genre opdateret ogsaa med hvordan det gaar med den du restaurere…
21. april 2014 kl. 13:22 #73969
Daniel Read
31 IndlægJa jeg sværmede også længe om den PI da den blev udbudt til salg anden gang af ham Ebergazz!
“Mine” er kun 2 liters maskiner med 2 X stromberg, så nok ikke helt så sjove som 2,5 med lucas sprøjt.. der er dog lidt hjemme tun i støbeskeen (knast/udstødning) så det skal nok blive fint. (ellers står der et 2,5 anker til renovering ude i garagen:-))
Ronald fælgene er bestemt også vokset på mig siden anskaffelsen – jeg tror de bliver!
Mangler dog et anhængertræk..21. april 2014 kl. 14:10 #73970
Anders Bilidt
648 IndlægJa, der var jo to ejere paa PI’eren i mellem at den var i Ebberfelds eje foerste og anden gang. Den foerste var en meget ung gut som tydeligvis virkelig holdt af bilen, men ganske simpelt ikke havde en eneste krone at smide i vedligeholdelse og service. Den anden var saa undertegnede, og hold nu fast hvor jeg saa til gengaeld fik pumpet en gevaeldig sum penge i den gamle kriger!! Mest af alt paa gennemgribende rustarbejde, som hovedsagligt laa alle de steder hvor det ellers ikke kan ses, saasom vanger, inderpaneler, inderskaerme og gulve. Dernaest fik hele hjulophaenget det helt store tur med komplet nye gummiboesninger front & bag, taarnlejer, fjedre og stoeddaempere.
Derefter var der bestemt stadig flere projekter paa den gamle dame, men jeg behager mig selv ved at tro paa, at min indsats lige netop var det som skulle til for at faa den dejlige Triumph op paa et niveau, hvor den bestemt var vaerd at bygge videre paa og burde faa en lykkelig fremtid… ;-)Daniel, at dine “kun” er 2-liters maskiner med karburatorer synes jeg ikke goer det store. Du ved jo nok:
“It’s not what you drive – It’s how you drive it…” :-D
Det er stadig rigtig fine klassikere og en fornoejelse at se en som tydeligvis holder af dem.
Keep it up…24. april 2014 kl. 14:50 #74047
holmen
456 IndlægMed al den viden om PI så kender du måsker også til den her:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/triumph/2000/20-mk-ii/1999179
Er det en rimelig pris og i så fald, hvad kan der være af typiske gemmefejl?
Holmen24. april 2014 kl. 23:04 #74054
Daniel Read
31 IndlægKender ikke decideret noget til “PI” da jeg kun har karburator modellerne…
Jeg kender ikke den specifikke bil, men den ser jo pæn ud… (der er jo ikke så meget skub i salget af dem herhjemme, og umiddelbart ville jeg derfor mene den skal være ret pæn for at nå den pris)..
Hvis den ellers er “rustfri” er det jo fin værdi for pengene og den er ganske anvendelig og behagelig sådan en.
Den ser pæn ud på de normalt plagede steder – skærmkanter / paneler. Der sidder normalt en kromliste nederst på panelet og et “BL” logo nederst på forskærmen (på MKII) som oftest afmonteres i forbindelse med pladearbejde… Tjek gerne inderskærme mod gulv under bagsædet + inderskærm mod torpedoplade i motorrummet.. Tjek fikspunkter for baghulsophæng (subframe) mod karosse (gulv v. bagsæde mod inderpanel) Tjek panelerne (yder/mellem/inderpanel) hvis der er “fusket” kan der bare være monteret et “skin” henover de gamle tærede paneler… Tjek “outriggers” under gulvet foran forsæderne der går går fra chassis rails og møder inderpanelet.. Tjek nederste hjørner af forruderammen…
Mange pladedele er PT i restordre, f.eks skærmkanter, paneler er ved at blive re-produceret af Engelske ildsjæle til ca 1200pr. side for yderpanelet (eller 1800 pr side hos Rimmer). Indtræk mm. skal findes brugt.
Alt mekanisk er lige ud af landevejen.. (Indsprøjtningsmodellerne kræver vist lidt mere indsigt – men al info er tilgængelig). Der er rig mulighed for at optimere køreegenskaber med bøsninger/affjedring/dæmpning, camber beslag etc…
2 liters motoren kan optimeres med enten Saloon PI Knasten eller TR PI Knasten (den tidlige) og en TR6 manifold + free flow udstødning.Køb den bedste du har råd til, du kan på ingen måde for pengene igen på en renovering.
Jeg har 2 gange nu købt Saloons til et godt stykke under 10.000 Den ene er totalrenoveret no expense spared og og står mig ihvertfald i det dobbelte af den brune, den anden skal bare holdes kørerne for ingen penge og lappes løbende…Så konklusionen må være at hvis den brune er i god stand er det et godt køb, men du skal tage højde for at efterspørgslen på modellen herhjemme er begrænset… det kan måske presse prisen ned, men omvendt også gøre det svært at komme af med den igen!!
En sidste kommentar – bilen i annoncen ser ud til at have fået monteret en læderstue fra en tidligere model.. sæderne ville oprindeligt have matchet dørsiderne og været i fuld vinyl eller med stofindlæg.
25. april 2014 kl. 10:31 #74102
Jacob B
216 Indlæg@Holmen: Jeg kender slet ikke disse Triumph’er, men jeg vil alligevel komme med et indspark, som måske kan få dig til at gå videre med sagen.
Søren Sørensen som ejer Læborg, har jeg handlet med rigtig mange gange, og han har altid været en ærlig og behagelig mand, som aldrig er løbet fra sit ord! (Måske virker det underligt at skulle nævne, men netop i den branche, er der mange af hans modsætninger… Men det behøver man altså slet ikke overveje mht. Søren!)
Så hvis det er Per, så tag over, prøv bilen, og få en snak med Søren… Han vil helt sikkert være ærlig, og skulle den ikke være noget, så er du ikke kørt forgæves! (Du vil forstå, hvad jeg mener, når du står midt i hans samlinger af biler, skilte, tankstandere osv. osv.)
Happy Hunting
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.