Forum Hvad sker der i garagerne og værkstederne? Fiat 124 Sport Coupe AC – 1969
Viser 4 indlæg - 46 til 49 (af 49 i alt)
  • Forfatter
    Juel
    46 Indlæg

Så er foråret lige om hjørnet.
    Vinterens arbejde på Fiat’en er næsten overstået. Der var ikke den helt store to-do liste linet op til vinterens mørke aftener i værkstedet.

Min kones to-do liste til mig var betydeligt større. Nyt badeværelse er altså ikke så sjovt som at skrue Fiat 124 AC…..

Men en ting skulle laves. Gearkasse hylede i lejerne efter mange års stilstand og nogle ganske få kilometers kørsel med for lidt olie i gearkassen.

Min gode ven Jørgen (ekspert i alt hvad der er Italiensk) hjalp mig med leje-jobbet. Uden ham tror jeg ikke at det var gået så smertefrit med at skifte lejerne.

Lejer og pakninger blev skiftet, alt andet så rigtig fint ud. Ikke så mærkeligt, bilen har ikke så mange kilometer på bagen.
    Nu mangler jeg bare at få gearkassen tilbage på sin plads og samlet udstødning, kardan o.s.v.

Vask, polering, olieskift…….Så kan foråret bare komme :-)

Ses derude.

holmen
    456 Indlæg

Hvor ser det bare godt ud – måtte lige gense hele tråden og videoen.
    Kan se at du har malet instrumentbrættet sort – godt valg. Lidt mere sporty end cigaræske.

Juel
    46 Indlæg

Hej Holmen,
    Takker ?
    Gear kassen er nu i bilen og jeg er næsten køreklar igen.

Instrumentbrættet er betrukket med sort vinyl. Det er ikke malet.
    Det ser lidt mere klassy ud.

Nu skal al den fordømte salt bare væk fra vejene. Så kan jeg lufte Fiaten igen.

holmen
    456 Indlæg

Fuldstændig enig med instrumentbrættet og valg – det klæder interiøret fantastisk og ville også være mit klare valg hvis jeg havde en AC.

Viser 4 indlæg - 46 til 49 (af 49 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.