Forum Hvad sker der i garagerne og værkstederne? Fiat 124 Sport Coupe AC – 1969
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)
  • Forfatter
    Juel
    46 Indlæg

Nu skal jeg bruge vinteren på de sidste små jobs på Fiat’en.
    Blandt andet.

Den må gerne være lidt lavere,
    Har bestilt virkelig flotte special syede måtter i Østrig (Julegave),
    Leder efter en pænere bagkofanger,
    Bestille nummerplader (meget vigtigt)
    Undervognen har fået noget rødt overspray fra da den blev lakeret. Det skal selvfølgelig males over igen (Esbjerg Maskin Emalje),
    Finde ud af om den gamle Blaupunkt radio virker, er ikke koblet til lige nu.
    Montere sikkerhedsseler ved bagsæderne.

Så jeg kommer ikke til at kede mig alt for meget i min venten på forår.

Godt nytår derude.
    Mvh
    Juel

Juel
    46 Indlæg

Et par billeder mere :-)

Baggagerummet:

Et mere:

Motorrummet inden det var 100% færdigmonteret:

Kabinen:

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Åååh er du gal, hvor er den flot !!!

Klaus R
    143 Indlæg

Endnu en af min ungdoms drømmebiler.
    Den ser da også ud til at være i absolut godkendt stand – mildt sagt ;-)
    Tillykke med den.

holmen
    456 Indlæg

Lækker Fiat – og kører den så godt?
    Tænker især ift Alfa Bertone og Giulia som jeg ser den som et klart alternativ til. Coupe, med bedre bagsædeplads en Bertone …

Juel
    46 Indlæg

Holmen – Jeg har desværre ikke kørt så meget i den endnu. Jeg er først blevet færdig med den her i efteråret. Det er kun blevet til lidt kørsel på prøveplader.
    Men den kørere rigtig godt – overraskende godt faktisk. Lækker fast undervogn, frisk ny-renoveret motor. 5-trins gear og skiver hele vejen rundt. Alt i undervognen er nyt. Så den kører som den kom ud fra fabrikken.

Den har ikke så meget power som min gamle 2002’er . Den var “opgraderet” lidt i forhold til standard. Men den lille 1438cc Twin-cam lyder virkelig godt og trækker overbevisende.

Ifølge diverse Fiat litteratur skulle AC modellen med 1438cc være den absolut bedst kørende af de tre modeller AC, BC, CC.
    Selvfølgelig ikke den hurtigste, men den bedst kørende. De senere modeller er noget blødere i undervognen, men har større motorer. Ikke altid den bedste kombination :-)

Der er rigtig god plads i bilen. Ser frem til at få seler sat i til bagsæde passagererne. Det fik jeg aldrig gjort i 2002’eren.
    Så kan familien komme med på tur til sommer :-)

Men på den her tid af året får jeg altid lyst til at gøre noget vildt. Går sommetider og tænker på om det kan lade sig gøre at finde en klassiker som er sjov og samtidig så anvendelig at konen kan bruge den lidt til hverdag.
    Tænker f.eks Peugeot 205 Rallye 1,3. virkelig sjov vogn, men er den for ny til at kunne tænde mig så meget at jeg hellere vil være i garagen end på sofaen?
    Er ikke sikker…

Det er nok bedre at tage en sæson eller to med Fiat’en. Kunne egentlig også godt tænke mig at komme på langtur med den. Det vil den være rigtig god til.

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Ihhhh… hvor ser det altsaa bare godt ud Juel. Pragtfuld lille coupe, og hold nu op hvor ser undersiden og ikke mindst motorrummet bare laekkert ud! Det maa kloe noget i koerehandskerne for at komme ud og nyde den paa landevejene…

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Tak Anders, nu fik jeg ord på hvad det er vi alle lider under om vinteren: Kløen i kørehandskerne…

Juel
    46 Indlæg

Anders har ret. Det klør virkelig……..

Specielt set i lyset at jeg solgt min 2002’er i maj. Så det var ikke meget jeg nåede at køre i sæson 2014.

Så de næste måneder Kommer til at tærre på tålmodigheden.

Må hellere gå i garagen og se lidt til Fiat’en.

Godt nytår..

Anders Bilidt
    648 Indlæg

Juel, kig forbi Hong Kong! Saa kan du da smage lidt paa Trueno’ens fine lille twincam, mens du venter paa det danske foraar… ;-)

Ole, det er vist en foelelse vi alle kender lidt for godt. Det er bare lige at faa sat de rigtige ord paa…

holmen
    456 Indlæg

Juel – forstår godt din kløen. Da jeg satte min Europa til salg for præcist et år siden måtte jeg også trøste/impuls købe mig en Citroën GS for at kunne få de værste abstinenser nedkæmpet. Da så Europaen blev solgt måtte GS’eren ligeledes vige pladsen for Crown’en som nu står og venter på at komme på tur igen om nogle måneder. Dog kan det ske at den viger pladsen for endnu en klassiker, Hvem ved.

Jeg har iøvrigt købt seler fra både QuickFit i UK http://www.quickfitsbs.com/ og Wesco Performance i US begge med gode erfaringer. UK er landsommere end US men er nogenlunde lige dyre efter told og moms kommer på dem fra Wesco Performance.

Godt nytår

Juel
    46 Indlæg

Anders – Det ville ikke være dårligt med en tur til Asien her i vintermørket. En tur på nogle små back-roads kunne godt tage den værste vinterlede.
    Fiat’en står bare og griner ad mig i garagen. Klar til at køre land og rige rundt her i 2015.

Holmen – Tak for tippet.

Selerne til forsæderne købte jeg hos en engelsk firma som hedder “KCPonline”

De sælger Securon seler, de har næsten alle typer og modeller på lager.
    Jeg købte et komplet sæt med seler, låse (30cm), beslag, bolte, møtrikker, fragt fra england.
    Ialt 52 pund = uder 500 DKK

Det var de bedste jeg kunne finde på det tidspunkt.

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Den ser dæleme fin ud, den 124! Tillykke. Jeg var glad for min 124 CC, så mon ikke godt du kan begynde at se frem til foråret allerede.

Mr.Aoussar
    7 Indlæg

smuk smuk bil. Elsker dine Chromadora fælge! Jeg har selv 2xAC havde også en CC men den er solgt nu

Juel
    46 Indlæg

Claus – Tak for det.
    Jeg skal lave et par småting her i vinter. Men jeg ser meget frem til foråret. Jeg skal virkelig rundt i landet med Fiat’en.

Mr. Aoussar –
    Spændende, der er ikke mange AC’er tilbage. Lad os få et par billeder af dem. Er de køreklare ?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 49 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.