-
ForfatterIndlæg
-
15. marts 2019 kl. 09:32 #153962
OwnersGarage
5 IndlægOWNERSGARAGE i Sønderjylland er et nyt privat bilhotel initiativ til glæde for ejere af sports og klassiske biler. Gennem 2018 har vi ombygget 800m2 smukt beliggende på havnen i Egernsund i klub lignende faciliteter med adgang til mødelokaler, bibliotek og garageanlæg. Løbende vil vi afholde relevante begivenheder for voksne piger og drenge med benzin i blodet. Lars Rolner kommer forbi den 1. april 2019 hvor han taler om den forestående tur Peking-Paris i en ombygget Porsche 911 (1974) der ligeledes vil kunne ses på aftenen inden den sendes til Kina for sommerens strabadser. I kan læse med på ViaRetro om Lars’s deltagelse i 2013. Kom og vær med. Tilmelding på MobilePay 29846788 kr. 150 per deltager der går ubeskåret til Julemærkehjemmet i Kollund. Vi har haft god tilslutning. Det starter klokken 18 og adressen er Havnevej 3, 6320 Egernsund. Du kan læse mere på http://www.ownersgarage.club.
Attachments:
24. marts 2019 kl. 20:43 #154996
Claus Ebberfeld
604 IndlægJeg har meldt mig til og jeg kommer! Men jeg skal undskylde til Owner’s Garage, at jeg ikke fik skrevet navn på min tilmelding…
Artiklen om Lars’ forberedelser og i det hele taget om baggrunden for drømmen om at køre sådan et vanvittigt rally kan man læse her: https://viaretro.dk/2013/05/fra-peking-til-paris-i-en-bentley-fra-1928-rolners-eventyr/
27. marts 2019 kl. 11:44 #155168
Leo Jensen
154 IndlægSå er jeg også tilmeldt. De snakker frost mandag morgen, så mængden af salt på vejene kommer til at afgøre om køretøjet bliver 2 eller 12-cylindret. Hvis nogen mangler en kørelejlighed kører jeg fra Kolding
27. marts 2019 kl. 15:45 #155170
OwnersGarage
5 IndlægKære Leo
Det glæder os. Tak for interessen. Salt burde der ikke være noget af så derfor er det nok godt at få fyldt tanken op som foder for dine 12 cylinder! Vi er sat op for en god aften med Lars i hovedrollen. Vi har godt 140 tilmeldte og taget letter hvis vi kommer over de 170. Øllet er på køl (Fuglsang – du er i Sønderjylland), der er varme pølser fra pølsevogn i garagen og lidt sønderjysk inspiration, vand, vin og soft.
På snarligt gensyn og god tur herned. Kør med den gamle vej via Haderslev om tiden tillader og fra Aabenraa via Gråsten. Det er en smuk køretur.
Heine27. marts 2019 kl. 17:56 #155171
Leo Jensen
154 IndlægDer er jo stadig varsel om frost om morgenen på mandag, helt ligesom de to forrige mandage, og det virker som om de små saltspredermænd virkelig keder sig, så de skal afsted ved den mindste anledning…
Mht turen til Egernsund, så har jeg arbejdet de sidste 10 år ved Danfoss, så jeg har vist set vejene et par gange. Det ændrer ikke på at det er en lækker tur, og jeg har god tid fra fyraften i Kolding og til I starter kl 18.
Vi ses !
31. marts 2019 kl. 09:25 #155353
Claus Ebberfeld
604 IndlægHmm, så vidt jeg kan se er der ikke saltet på nogle af de større veje siden 25. marts – de fleste steder ikke siden 19. marts. Jeg har SÅ meget lyst til at tage Jaguaren. Jeg synes bare stadig min sorte firmabil blev meget grå og støvet af det jeg formoder er salt i ugen der gik.
Jeg er ved at blive en tøsedreng med det dér.
31. marts 2019 kl. 11:33 #155356
Leo Jensen
154 IndlægMin beslutning om valg af køretøj afgøres af om der saltes i morgen tidlig. Jeg kommer kun til at køre på veje saltet senest 19/3, og dem har jeg besluttet er kørbare !
1. april 2019 kl. 08:25 #155414
Leo Jensen
154 IndlægVejudsigten er god !
Attachments:
1. april 2019 kl. 08:39 #155416
OwnersGarage
5 IndlægHvor skønt – jeg kørte til morgen i min Porsche 911 langs Fjordvejen til OwnersGarage og bildte mig selv ind at jeg var jordens heldigste mand! Vi er klar til Rolner’s show i aften og glæder os til at se jer. For dem som kommer i deres klassiker eller sportsbiler er der særlig parkering reserveret nord for bygningen mod Sundet. Bilen skal også nyde det!
2. april 2019 kl. 11:32 #155419
Leo Jensen
154 IndlægTak for et rigtig fint arrangement i flotte omgivelser, og tillykke med de dejligt mange penge, der kom ind til Julemærkehjemmet i Kollund.
XJ-S’en kørte også fremragende hjem, og her var der lidt bedre plads til at holde den marchhastighed, den selv mener er passende.2. april 2019 kl. 17:12 #155425
OwnersGarage
5 IndlægKære Leo: Du er særdeles flot kørende og må have nydt aftenturer både herned og hjemover godt fyldt op af inspirerende foredrag. Spørgelysten udviste stor appetit og Lars stod glædeligt til rådighed med vise ord om detaljeret planlægning og drift undervejs. Vi fik alle lyst til at køre fareaway og lade drømmene bestemme destinationern. Skønt at kunne samle så mange bilentusiaster på en almindelig mandag aften med små 200 deltagere. Tak fir besøget og den gode snak. Heine
Attachments:
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.