Forum Formel 1 historie Første VM sæson 1950
Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Ryhl
    303 Indlæg

Undskyld dette “narresut-emne”, til dem der forgæves har ledt efter lidt historie, de første dage ….
    Det var egentlig bare et tilfældigt valgt emne, som “prøveballon” på hvad det nye forum her egentlig kan, og hvordan.

Det nye forum er nok stadig under teknisk udvikling og forbedring, og det vil tråden her så også være – men NU skal der da også lidt kød på…

Ryhl
    303 Indlæg

RESERVERET – til grundlæggende historie og data om de 7 specifikke Grand Prix’er 1950.

Kai
    583 Indlæg

@Ryhl
    said:
    Undskyld dette “narresut-emne”, til dem der forgæves har ledt efter lidt historie, de første dage ….
    Det var egentlig bare et tilfældigt valgt emne, som “prøveballon” på hvad det nye forum her egentlig kan, og hvordan.

Det bliver stort, det kan jeg love dig!

Jeg glæder mig til at høre mere….

jewer
    894 Indlæg

Ej, altså – det er jo stort set kun Alfa’er, der besatte de førstepladser…..:>)

Kai
    583 Indlæg

Hvis en kører overtog en anden kørers bil (hvilket ikke var ualmindeligt dengang) blev pointene delt ligeligt mellem dem.

Det her har jeg altid synes var sån lidt fedt, meget gentlemanagtigt, specielt når man ser på nutidens teams og køreres lukkethed.

Hvad er sandheden om det?

Connoisseur
    243 Indlæg

image.jpg

Allerede den gang var bilerne inddelt i klasser: Formel 1 og Formel 2, samt Formel 3/500.

Somme tider kørte sammen til f.eks. Monaco GP.

Billeder vedhæftet er 2 Simca voiturette, som kørte i formel 2 klassen.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Ryhl, tak for et glimrende initiativ – det bliver spændende at følge! Du opfordrer til bidrag, her et lille pip fra mig. Du skriver, at

“…Der var også begyndende tiltag til “mesterskaber” rundt omkring, men det helt store, internationale af slagsen nåede aldrig længere end til idé-stadiet, før det blev helt utænkeligt pga. den politiske indblanding og propaganda der blev praktiseret, ikke mindst fra kræfterne bag de imponerende og suveræne racere fra Mercedes Benz og Auto Union.”

Ryhl
    303 Indlæg

@jewer
    said:
    Ej, altså – det er jo stort set kun Alfa’er, der besatte de førstepladser…..:>)

Per Einarsson
    120 Indlæg

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.