-
ForfatterIndlæg
-
2. marts 2014 kl. 00:30 #69824
Ib Erik Söderblom
423 IndlægRuldal !
Med hensyn til Weberne, giver det ualmindelig god mening, at Oktan lægger en belysning af problematikkerne omkring Kinesiske Weber-kopier ind, og i almenvellets interesse advarer, på behørigt dokumenteret vis.
Det kan godt være at du, Ruldal, er så meget inde i stoffet omkring disse uoriginale Webere, at du ikke har noget problem.
Det gør sig ikke nødvendigvis gældende for de øvrige 9 medkøbere.Gammel kælling her.
2. marts 2014 kl. 00:34 #69825
Ryhl
303 IndlægRuldal, stop dog den tøsefornærmelse, og stå ved dit udmærkede initiativ med at få en sending hjem.
Så kan vi forhåbentlig alle blive klogere, – uanset hvem der lige er “klogest” her og nu !Men mht. til jantelov osv., forstår jeg ikke en bjælde af at Weber fra ’70erne skulle være så elendige, fordi de er fra Madrid ….. eller dengang som nu, i fht. kineserkopier til en fjerdedel af prisen. Men herligt hvis du har ret, – så “keep it up” !
Jeg ved godt vi næppe får en test på en og samme motor, med optimalt justerede originaler vs. kinesere – men det kan da godt være de virker, – og OK til prisen, og det kunne da under alle omstændigheder være interessant at høre mere om, for nogle.2. marts 2014 kl. 10:02 #69826Oktan
644 IndlægMan kan, hvis man virkelig keder sig, bruge ganske kort tid
på det store inder-web , og læse folks erfaringer med de kinesiske
kopier.
Her er nogle få minutters ‘høst’:.. Carb has air leaks at the throttle rod, poor casting, and terrible auto choke response. Can’t get the carb tuned right for the life of me! Its just terrible after zoo much money I’ve put out to get this spit the way I want that I have to buy another carb..
.. The kit even looks cheap in that photo. It was horrible quality..
… All the screws were loose when I recieved the kit, some screws & jets were chipped, the pump jet was poor quality with no indication of size & was scarred up. The manual choke mechanism was not like the genuine webers, it was bassiacally an electric choke with a cheap plastic manual choke conversion kit on it. The manifold had no brand logo on it & required a lot of grinding to fit. When I installed it, it always had a hesitation & was burning gray plugs no matter what I did & I did rejet it several times. I got ahold of a genuine spanish made weber with the exact same jetting, not one difference accept on was genuine & one was a knock off. The car ran amazing with the spanish one and I was able to tune with brown plugs and no hesitation at all. The weber carbs direct [ amerikans sælger af kinesiske Weber-kopier ] carb was just very poor quality. They’re even made of a different metal it looks like..
..The float, made from the incorrect type of brass sheeting, cracked and filled with fuel , causing uncontrolled flooding. As the carburettor was fitted to a Mazda rotary engine , the fuel spilled out over the hot exhaust manifold which is directly underneath the inlet manifold. A serious fire risk!!!,. Luckily no ignition took place—this time!
2. The pivot pin for the pump cam follower fell out ! (incorrect fit). The throttle then jammed wide open causing severe over revving of the engine and a brown stain in the drivers trousers!! We suggest that buying cheap Chinese copies of Webers is not wise— after all the copy is NEVER as good as the original!.... there are Weber-copies available from China via E-Bay and late-night swap meets? They are excellent visual copies except for porosity in the castings plus all the usual far-east-copy probems. Some actually work, too..
..First problem was after a week of use the brass float decided to start swallowing fuel, so it sank causing flooded carby + fuel everywhere leaking onto hot headers, lucky for me I noticed something was up before my car caught fire.
So after replacing the float with a genuine weber one I decided to tear it down and look for other negatives.
First thing was the idle mixture screw holes are fucked
Second the secondary venturies are so badly casted it looks like bits of alloy may fall off anytime soon
Third the booster jets don’t even spray down the carby they spray against the sideBasically don’t waste your money on these Chinese made pieces of junk, you’ll end up having an engine bay fire or banging your head against a wall because you can’t get it tuned right….
.. the idle screws weren’t threaded at all, in the bottom where the come out below the butterfly’s one is offset to the side and the other is half covered up by extra casting.
Also the idle screws bottom out at different heights, so tuning with the bottom them then wind out equal distances makes it hard to be sure they are the same because who knows if it’s bottoming out in true closed position or on the crap casting…2. marts 2014 kl. 12:06 #69838
Ryhl
303 IndlægTak for søgningen Oktan, jeg ved ikke lige selv hvor jeg skal søge på den slags “erfaringer”.
Men det er da anmeldelser der bekræfter vores “fordomme”, som iøvrigt ikke burde være så overraskende…Jeg er stadig mere overrasket over Ruldals fordomme om ’70erne, og originale Weber karburatorer !
Hvis Ruldal og andre stadig mener kineser-kopier, udover at være billigere, måske ligefrem også er bedre, – er det da bare at bestille hjem. Hvis nogle skulle overveje en ekstra gang, pga. tråden her, – kan jeg heller ikke se noget problem i det, tværtimod … det er da stadig folks eget valg !
Husk lige hvad det koster i værkstedstimer, at justere sådan nogle ordentlig ind, og hvad det også kan koste af ærgrelser, hvis de ikke er i en tilstand, så de overhovedet KAN justeres ordentligt ;-)
Desuden er det ikke min erfaring, at admins her sletter tråde og indlæg, bare fordi folk fortryder hvad de har skrevet, og andre mener noget andet. Og det synes jeg er god skik. Et forum som dette, bør ikke være forbeholdt personlige tråde, hvor andre brugere ikke kan/må kommentere og bidrage. Og hvor tråde opstår og forsvinder igen, alt efter folks humørsvingninger …
Attachments:
2. marts 2014 kl. 13:49 #69852Oktan
644 IndlægHusk..hvis man sammenligner priser..at den annonce Ryhl
viser inkluderer indsugnings-manifol og nogle forbindelsesdimser.2. marts 2014 kl. 15:14 #69865
Ryhl
303 IndlægJa – conversion kits, kaldes det – til motorer der er født med en anden, mere ordinær karburering. Eksemplet her er til Spridgets, som der også står.
Hvis man som Ruldal skriver, bare står og mangler et, el. 2 – 3 støbte huse, og selv står for resten, er det selvfølgelig ikke det man bruger kronerne på ;-)Derfor har jeg også en vis forståelse, for hans kineser-kopi “forsøg” – men mindre forståelse for, bl.a. hvad han kalder “jantelovspis”, og så hurtigt forlader det hele i surhed …
2. marts 2014 kl. 15:53 #69869
jewer
894 IndlægEnig med Ryhl, Oktan og Ib Erik.
16. december 2017 kl. 22:32 #138739
mich-dyk
39 IndlægHar lige haft fat i et par Webere. Skulle overtage dem fra en der ikke kunne få dem til at køre.
De var købt hos Moss i England. Jeg har bygget flere motorer med Weber 45 bestykning, så denne motor er en kopi af de tidligere. Og skulle være lige ud af vejen.
Da jeg skal til at montere karbs. blev jeg opmærksom, på nogle støbe grater i venturi.
Ved nærmere eftersyn, fandt jeg div. støbevulster og grater i venturi / sekundær venturi og gennemløb af karb. Gad ikke bruge tid på yderlig eftersyn af karbs.
Da bare disse fejl gør det klart disse karbs. ville være spild af tid. I jernkassen med dem.
Jeg går ud fra at de er af Kina fabrikat. Da ingen andre laver noget der er så ubeskriveligt ringe, det så ud som noget et barn havde lavet på aftenskole.Mich.
17. december 2017 kl. 20:50 #138742
Ole Wichmann
815 IndlægFor dårligt at Moss sælger den slags, det giver jo også dem et dårligt rygte. Har de aldrig hørt at kinesiske varer skal igennem 100% kvalitetskontrol?
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.