-
ForfatterIndlæg
-
11. oktober 2014 kl. 18:01 #84611
Scalino
36 IndlægEr der nogle interessante klassiker steder, gerne motorsportsrelaterede, som man bør se i sin efterårsferie?
11. oktober 2014 kl. 18:57 #84613
Anders Bilidt
648 IndlægHvis du ikke har vaeret der foer, saa boer du i hvert fald besoege ‘Prototyp’ museet.
http://www.prototyp-hamburg.de
Det er ikke voldsomt stort, men de har altid nogle virkelig spaendende biler udstillet – ofte med noget motorsport historie blandet ind hist og her. Og maaden det hele er praesenteret paa, er ganske simpelt verdensklasse!!
11. oktober 2014 kl. 22:30 #84621
Claus Ebberfeld
604 IndlægEnig med Anders, Prototyp Museum skal man se.
Og hvis du så lige gider følge op på, hvordan det går med det nye Meilenwerk i Hamburg, tak.
11. oktober 2014 kl. 23:12 #84627
Lars D
127 IndlægJeg kan absolut anbefale Steenbuck lidt syd for Hamburg. Har været der, de er meget flinke til at vise rundt og har fantastiske biler til salg.
12. oktober 2014 kl. 07:09 #84629
Scalino
36 IndlægTaknfor inputs. Vil omkring Prototyp, og så må jeg se om der er tid til mere. Meilenwerk i Hamburg?
13. oktober 2014 kl. 15:42 #84665
Anders Bilidt
648 IndlægHov, hvis foerst man gaar i gang med klassisk bil forhandlere i Hamborg omraadet som boer besoeges, saa glem ikke E. Thiesen – selvfoelgelig kun hvis og saafremt du er ude efter det ekstraordinaere. Dertil er der ogsaa Claus Mirbach. Men min egen absolute favorit bliver noedt til at vaere Garage 11. Om ikke andet, saa boer denne forhandler besoeges for den fantastisk underspillede og graesrods-agtige stemning som Jens har skabt i parkeringskaelderen, hvorfra han saelger nogle ganske fine klassikere. Han er heller ikke bleg for at vaelge nogle lidt skaeve eksistenser blandt de klassiske biler, og dertil er Jens bare en helt igennem flink og behagelig gut. Det var i hvert fald et sted jeg havde svaert ved at holde mig fra den gang jeg selv boede i Hamborg… ;-)
13. oktober 2014 kl. 21:09 #84672
Claus Ebberfeld
604 IndlægMeilenwerk er på vej i Hamburg, og skulle egentlig åbne i 2014. Det ville jeg gerne lige have en status på.
Ellers enig i Garage 11. Steenbuck har jeg aldrig været hos, men det lyder da også godt.
19. oktober 2014 kl. 19:31 #85017
Scalino
36 IndlægTak for forslag. Det blev til en tur på Prototyp. Fint lile museum. Undrer mig dog over at se Michael Schumachers Jordan F1 fra debutsæsonen, udstillet.
Hvert år stiller der en engelsk kvinde op til CRAA i hvad der angiveligt også er Schumis debutracer. Er raceren solgt, eller nu udstillet på Prototyp?
Det må hr. Ebberfeld kunne kaste lys over.
Så ikke skyggen af Meilenwerke, men der er gang i mange projekter i HafenCity
Attachments:
21. oktober 2014 kl. 21:48 #85123
Claus Ebberfeld
604 IndlægHer er lys: Bilen på Prototyp er Michaels Schumachers DEBUTBIL – en Jordan 1991, som mange af os husker så tydeligt. I øvrigt en frygteligt smuk bil. Lige nu er jeg dog lidt i tvivl om Prototyp udstiller originalen eller en mockup uden motor.
Lorina Mclaughlins bil til Classic Race Aarhus er Schumachers første VINDERBIL, en Benetton. Den har hun stadig.
22. oktober 2014 kl. 19:23 #85156
Ryhl
303 IndlægJeg kender intet til de to specifikke F1 racere, men det medførte et dyk i F1-biblen, så jeg kan da lige bidrage med lidt generel F1 historie:
Schumacher F1-debuterede på Spa i 1991 som stand-in for Bertrand Gachot, der var smidt i fængsel i London efter et overfald med tåregas-spray på en taxi-chauffør. Schumi var tysk F3 mester, og junior kører for Sauber-Mercedes sports-prototype team, hvor han bla. kørte sit, nu nok nogensinde eneste Le Mans, også i ’91.
Hans manager Willi Weber bildte Eddie Jordan ind, at Schumi kendte Spa, men havde vist i virkeligheden aldrig kørt løb der og måtte efter sigende lære sig banen ved at cykle rundt op til løbet. Men han imponerede under forudgående test på Silverstone, og satte i qualify på Spa 7. bedste tid, hvilket var sæsonens hidtil bedste for Jordan, men udgik dog af racet fra start pga. ødelagt kobling.
Det må være bilen, der “måske” står på prototyp museum.Benetton’s Briatore var også imponeret, og fik efter løbet skrevet en 4-årig kontrakt med Schumacher, hvilket selvf. gjorde Jordan rasende, og straks medførte et sagsanlæg mod Benetton. Som ikke førte til noget, da der ikke var nogen seriøs kontrakt med Jordan, og Schumacher var kontraktligt forpligtet til Mercedes, som iøvrigt havde betalt 150.000 $ for F1 debut’en på Spa.
Briatore fyrede så Roberto Moreno for at give plads til Schumacher, hvilket medførte endnu et sagsanlæg, som Moreno også tabte. Benetton førstekører Nelson Piquet bakkede dog Moreno op, og så var han også fyret indtil Ecclestone talte med SÅ STORE bogstaver, at Piquet blev genansat …Næste løb Monza:
“Opkomlingen” Schumacher viser sig hurtigere end Piquet, der fejrer sit 200 Grand Prix, – og sådan fortsætter det stort set indtil sæsonens sidste GP, hvor Piquet får has på Schumacher, der udgår efter sammenstød med Alesi, og Piquet efterfølgende stopper sin karriere.Sæson ’92 fortsætter Schumacher talent-opvisningen med podieplaceringer, og Ross Brawn der også kom til i ’91, bidrager til Benetton opturen med den nye B192 der sættes ind fra og med det Spanske GP. Igen på Spa, i delvis regnvejr tager Schumacher – alligevel lidt overraskende – sin første sejr foran Williams’ Mansell og Patrese, og Benetton 2.kører Brundle 4. pladsen.
Det må så være raceren der kører rundt i Århus, og efter sigende den sidste F1 racer der vandt et GP med manuel H-gearkasse.
Det var forresten også løbet hvor Eric Comas kører galt, Senna standser sin racer, hopper ud og river sikkerhedsafbryderen for at undgå en brand-ulykke, og forlader først den bevidstløse Comas da der er rigeligt med marshalls … men vist nok under tidskørslerne. Jeg er ikke helt sikker på det, men kan se Senna fører løbet på et tidspunkt, ryger ned som nr. 12, og kører sig op til en 5. plads, efter de førnævnte.
Og der er ihvertfald et rødt flag her …
https://www.youtube.com/watch?v=ryP1ZNsYhZAJow jow! Kom ikke og sig F1 var kedeligt den gang, selvom der ikke var aluminium under lakken, og det ikke var kæresten der sad med stopuret ;-)
22. oktober 2014 kl. 23:03 #85159
Peter Plys Karlsen
586 IndlægComas…ham har jeg kørt imod – og iøvrigt en yderst sympatisk franskmand
Det er korrekt – det var under tidskørsel at Senna reddede Comas fra døden.
Senna en stor fighter og et stort menneske.
2 år senere …1994 kører Comas forbi Senna på Imola – der var intet at stille op.
Det her ord kedeligt dukker op igen… kedeligt… det er et mærkelig ord – jeg smutter til en anden trådI dag synes Comas, at det der er mindst kedeligt i forhold til en formel 1 er den her nederst på denne tråd:
Drøm sødt
23. oktober 2014 kl. 17:30 #85191
Ryhl
303 IndlægTak Plys! Jeg husker ikke selv løbet eller Comas-ulykken, – selvom jeg måske endda har set løbet på TV … harddisk kapaciteten, du ved :-)
Faldt bare over situationen da jeg til sidst søgte billeder fra Spa ’92. Og da jeg begyndte at læse, virkede det alle steder som om det var under racet … Ikke at Senna ikke kunne have gjort det også, – men det internet, det internet – også wikipedia ! Det røde flag på U-tube klippet, var heldigvis et rødt flag !!! Man skal dælme ikke bare klippe klistre fra nettet, uden man ved bedre :-)19. september 2016 kl. 10:15 #123737Petersen
14 IndlægHej.. Gammel tråd men den dukker jo op hvis der er nogen der søger på “oplevelser” i Hamborg.. Jeg brugte søndagen på at besøge Steenbuck og det var en super fin oplevelse. Flotte lader med et lækkert miljø og ikke mindst usædvanligt lækre og sjældne biler. Denne søndag var der træf og åbent hus og niveauet var væsentligt over hvad man normalt ser til onsdagstræffet i grusgraven :-) Sad alt for længe ved en orange Montreal og en åben DS’er..
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.