-
ForfatterIndlæg
-
6. marts 2019 kl. 17:29 #153018
Froberg
2 IndlægJeg føler mig desværre nødsaget til at dele min historie på ViaRetro. Jeg havde i min vildeste fantasi aldrig troet at sådan noget kunne ske. Jeg vil samtidig spørge om forslag til hvad man skal gøre da systemet ikke er til stor hjælp.
Jeg har en Mercedes 300TE der i sin tid er købt hos Hans Bo Jacobsen. Bilen har fra starten haft nogle problemer der skulle udbedres. I den forbindelse er bilen afleveret hos Køhnke’s Auto i Stenløse hvor Torben skulle fikse den.
Tiden er gået og på et tidspunkt vælger jeg at afmelde bilen og taler med Torben om at sælge den. Der er for mange problemer med bilen og det er svært at få ”garanti” fra Hans Bo Jacobsen.
Jeg har egentlig ikke bekymret mig om bilen og ladet tiden gå. Ved et tilfælde taler jeg med en ven om bilen. Det var i sidste måned. Jeg fortæller at den står hos Torben og skal sælges. Min ven kan så fortælle mig at den er solgt allerede i august eller september 2018 og kører rundt i København et sted. Jeg blev da lidt overrasket da jeg intet kendte til det, ikke havde aftalt pris eller for den sags skyld modtaget penge. Bilen har kørt rundt i 6 måneder uden min viden.
Et opkald til Køhnke’s Auto afslørede at Hans Bo Jacobsen havde hentet bilen under påskud af at det var efter aftale med undertegnede. Torben har ikke kontaktet mig for at sikre sig at aftalen var OK, men blot udleveret bilen da han kender Hans Bo Jacobsen gennem mange år.
Kort tid efter ringede telefonen tilfældigvis og det var Hans Bo der kunne fortælle at alt var OK og at bilen stod til salg på ”gården”. Han sendte endda et billede af bilen stående på gårdspladsen.
Ikke et ord om at bilen således var til salg for anden gang uden min viden og aftale om pris eller andet. Ikke et ord om at han havde hentet og solgt bilen for 6 måneder siden – uden min tilladelse !!
I min verden er der tale om svindel, bedrag eller tyveri – jeg har på intet tidspunkt godkendt at bilen skulle udleveres til Hans Bo. Jeg har ikke udleveret registreringsattesten til Hans Bo Jacobsen, men alligevel er bilen synet og registreret i en fremmed mands navn.
Et opkald til politiet har indtil videre ikke været til nogen hjælp.
Det er, så vidt jeg er orienteret, den anden bil der ”forsvinder” fra Køhnke’s Auto. En Mercedes 500E også hentet og ifølge Torben er det også Hans Bo Jacobsen der har hentet den bil. Bilen er ikke betalt og ejeren aner ikke hvor bilen er nu. Den er stadig synlig på Copenhagen Classic Garages hjemmeside. Den sag gider politiet heller ikke tage sig af – endnu.
Man kan se min bil både på Copenhagen Classic Garages Facebookside og hjemmeside.
Vi er nu nogle stykker der vil gå sammen om sagerne.
Dette er således et råb om hjælp og en advarsel mod nogensinde at lade Hans Bo Jacobsen komme i nærheden at jeres biler.
Skulle Hans Bo Jacobsen finde penge eller bil frem vil det naturligvis blive meldt ud.
Henrik Froberg, Kok
7. marts 2019 kl. 08:50 #153022
Erik Bossing
37 IndlægJeg er nødt til at tilføje min viden til dette nye indlæg. Jeg har kort talt med Henriks ven om Henriks sag, så jeg kender til flere detaljer.
Jeg har ageret” rådgiver”, telefonisk, for ejeren af den omtalte MB 500E, og ved at han efterfølgende har talt med en advokat, der har bekræftet min opfattelse af sagen.
Kort resume:
* Bilen ER solgt til at gammelt selskab, der gik konkurs for år tilbage, men IKKE BETALT til sælger !
* Sælger har ikke fulgt aktivt op i en lang periode, men har i hele 2018 forsøgt at få sin bil udleveret, grundet den
manglende betaling. Hans Bo skulle være kommet med diverse “søforklaringer” om hvorfor han ikke kunne få sin bil.
* Sælger taler med andre (mig m.fl.) og en advokat om sin sag.
* Sælger laver en skriftlig opsigelse af handlen, hvis ikke den manglende betaling laves inden 8 dage. Han kontaktes
telefonisk af Hans Bo, der kun vil afdrage lidt, grundet pengemangel. dette accepteres ikke af sælger.
* Bilen stilles af Hans Bo til reparation hos samme mekanikker som Henrik har benyttet, Torben i Stenløse.
* Sælger kontakter Torben, og meddeler at han IKKE må udlevere bilen til Hans Bo ! Dette efter at sælger har talt med
en advokat, der har bekræftet at handlen er lovligt ophævet.
* Sælger melder en tirsdag til Torben, at bilen afhentes om torsdagen. MEN Torben meddeler at bilen er afhentet af
Hans Bo om søndagen (med en reservenøgle).
* Bilen er “forsvundet” – p.t. ved sælger ikke hvor hans bil er (6/3-2019), og han har IKKE modtaget en krone i betaling.Det mener de fleste vel nok er TYVERI af en bil….. Men politet har samme opfattelse som af Henriks sag – det er en sag mellem sælger og køber !! (Men navne på betonklodser har de tid til at efterforske anmeldelser om….)
Så endnu en gang må vi konstatere at Hans Bo ikke er en reel bilforhandler, men igen har snydt en bilsælger.
Der følges op på sagen, sammen med Henriks sag, herunder Torbes rolle i begge sager.Lad mig lige undskylde igen, for at mine indlæg p.t. er negativt ladede – det er ikke ånden på ViaRetro.
Men jeg vil så gerne forhindre at flere mennekser i vores klassiske bilkredse bedrages af Hans Bo. Der er ufatteligt mange eksempler på hans “forretnings moral”.Men NU skal vi snart køre igen – og det bliver dejligt !!
Jeg har allerede haft min ene bil på gaden i det flotte sen februar vejr. :-) :-)10. marts 2019 kl. 16:01 #153307jakob356
170 IndlægUhyggeligt, at kriminelle kan stjæle og omregistrere biler uden registreringsattesten! Det burde med kodesystemet i DRM ikke kunne lade sig gøre.
Måske skal “Kontant” på DR eller Ekstrabladet indblandes? Det plejer nogle gange at kunne vække politikere og myndigheder.10. marts 2019 kl. 18:02 #153329Jens Pfingstl
64 IndlægJeg var torsdag aften til månedens møde i DVK.
Her hørte jeg historien og fandt ud af at det er klubbens kok der har mistet sin bil !
Historien var åbenbart sluppet ud nogle dage før og man kan derfor undre sig over at Hans Bo Jacobsen kunne møde fuldstændig uanfægtet op og deltage som om intet var hændt.
Hans Bo Jacobsen har de sidste seks måneder haft sin gang i klubben og fået mad hos kokken. Uden at nævne at han har hentet bilen, solgt den og stukket pengene i lommen!!!
Da Hans Bo var gået lod det til at mange vidste besked om sagen, men ingen havde rejst sig og sagt noget. Jeg var tæt på at gøre det, men som nyt medlem valgte jeg at tie.
Værkstedet der udleverede bilen må da også have et problem. Specielt hvis det drejer sig om to biler der er afhentet af samme mand uden ejernes viden. Det virker mystisk og er det lovligt?
Der var nogen der sagde at Hans Bo i den kommende uge rejser 14 dage til Florida. Måske det var bedre at blive hjemme og få løst problemerne. Troværdigheden kan da ligge et meget lille sted.
Sagen har naturligvis intet med ViaRetro at gøre, men klubberne rundt omkring i landet bør tage en snak om hvad der er acceptabel adfærd.
I dette tilfælde er det en sag mellem to DVK medlemmer. DVK vil blive opfordret til at tage sagen op i bestyrelsen.
12. marts 2019 kl. 18:36 #153620Froberg
2 IndlægJeg kan nu fortælle at jeg i dag har modtaget afregning for min bil.
Min sag er pludselig afsluttet.
Tak for opbakningen og held og lykke til de øvrige.
Henrik Froberg
16. marts 2019 kl. 11:06 #154154Jens Pfingstl
64 IndlægSå er alt godt igen. Eller er det…..
Det virker næsten for godt til at være sandt når man ved hvor svært det er at hive penge ud af Hans Bo Jacobsen.
Mange har i årevis kæmpet med fogedsager og inkasso uden at få penge. At det så efter få dages opmærksomhed er muligt for Henrik at få overført penge for bilen er en gåde. Og et beløb noget større end det andre har til gode.
Naturligvis kan man ikke tillade sig at kræve bevis for at bilen virkelig er betalt. Der må vel også være skrevet et stykke papir på handlen da den skal bogføres, men måske er det en privat handel selv om bilen nu er til salg hos Copenhagen Classic Garage.
Betalt eller ikke betalt så er hele forløbet stadig meget problematisk!
Det hele er foregået uden Henriks viden og handlen er derefter holdt skjult i måneder. I samme periode har man været sammen ved mange arrangementer og talt sammen flere gange uden at handlen er nævnt.
Sagen er måske afsluttet i forhold til Henrik, men på ingen måde afsluttet i forhold til DVK og de øvrige mennesker der færdes i miljøet med klassiske biler.
DVK bør stadig til at tage stilling til eksklusion. Et medlem har snydt et andet medlem. Alternativt bør vedtægterne ændres så de tager højde for hvordan man opfører sig i forhold til klubben – specielt når man optræder som forhandler og dermed professionel.
25. marts 2019 kl. 21:29 #155055
Anders Teglman
7 IndlægGentlemen,
Jeg forbløffes deværre ingenlunde over nærværende historie og at Henrik (lykkeligvis) har modtaget betaling er blot undtagelsen der bekræfter reglen. Glædeligt, bestem! Retfærdiggørende, knap så meget!
Jeg forbløffes til gengæld over at der stadig findes personer som frivilligt vil omgås Hans Bo og såfremt DVK har blot en anelse rygrad så burde en eksklusion jf. deres §6 være en formsag.
@Jens Pfingstl og @Erik Bossing jeg er helt på linie med både Jeres tidl. og nuværende kritiske indlæg om Hans Bo.27. marts 2019 kl. 09:45 #155161
Ferdinand
15 IndlægEndnu en historie om Hans Bo… Og en af de få som er endt med at en person har fået sine penge.
Lige så venlig og rar han er som person – lige så skruppelløs og moralsk afsporet er han forretningsmæssigt set.
Af samme grund sætter jeg ikke mine ben eller dækaftryk på NOGET arrangement, som han har med at gøre… for jeg vil ikke risikere at blive sag i forbindelse med ham på nogen som helst måde!
27. marts 2019 kl. 10:53 #155167Jens Pfingstl
64 IndlægEr det ikke på tide at gøre noget ved det ?
Nu har Hans Bo nydt 14 dage i Florida i stedet for at få afviklet sin gæld.
Der er en hel del mennesker der venter på penge. Mange penge!!!
Det burde være super nemt da Hans Bo selv praler af at have biler for 15 millioner kroner. Få solgt nogle biler. Det kan kun gå for langsomt!!!
Med hensyn til DVK vil jeg opfordre til at man skriver til bestyrelsen hvis man mener at en person ikke lever op til §6
DVK er slet ikke klar over hvor mange der vælger klubben fra alene pga. Hans Bo.
Det er for øvrigt super at ViaRetro pr. 30. april har lavet et alternativt arrangement på AJ tanken om tirsdagen. Og så med mad der kan betales. Toldboden må være byens dyreste cafeteria og burgerne er ALTID lunkne.
30. marts 2019 kl. 13:56 #155352Jens Pfingstl
64 Indlæg12. april 2019 kl. 08:46 #155723Jens Pfingstl
64 IndlægDet siges at Hans Bo Jacobsen i går er taget til Essen.
Måske havde det været bedre at rømme lokalerne i Herlev.
Endnu engang er Copenhagen Classic Garage smidt ud !!!
(Der kommer sikkert en god historie om hvorfor man er “flyttet” – igen igen)
Opfordrer hermed alle til at få købt nogle af de fine biler så der kan skaffes penge til kreditorerne….
24. april 2019 kl. 12:20 #156084steffenaalborg
15 IndlægHej
Jeg har en reklamationssag kørende imod ham, men han er fuldstændigt gået under jorden både telefonisk og pr. mail (hvor han ellers var meget langt fremme i skoene, da der skulle penge den anden vej). Hvis der er nogen, som har nogen former for måder, at få ham til, at betale det han skylder – også i fremtiden – så skriv lige en privatbesked til mig.Det er virkelig træls. Jeg står med en bil, som ikke kan køre, hvor der ellers er ”fuld garanti” og det flotteste til salg på markedet osv. osv. osv. osv.
Hvis min sag ellers har interesse skal jeg gerne uddybe, så andre kan blive advaret imod ham.
Steffen26. april 2019 kl. 15:03 #156132Jens Pfingstl
64 IndlægDet har ingen ende…..
Spændende at se hvornår den næste sure kunde eller kreditor dukker op ;-)
26. april 2019 kl. 23:43 #156143steffenaalborg
15 IndlægJeg må dags dato erkende, at Hans Bo overholdt hans lovninger mht. min reklamation.
Han har telefonisk godtgjort overfor mig i går d. 25/4 hvorfor, han ikke var at træffe i en periode. Han lovede ydermere, jf. vores aftale, at betale for min reklamation. Pengene er på min konto allerede i dag.
Derfor må jeg sige, at jeg indtil videre – med undtagelse af ventetiden i uvished – er tilfreds kunde.
Bilen er ydermere kørende igen i dag, hvor vi har aftalt telefonisk, at reparationen falder under reklamation. Dette er jeg stærkt tilfreds med.
Mit tidligere indlæg giver derfor ikke et retvisende billede, men var skrevet ud fra den situation jeg stod i på det pågældende tidspunkt. Jeg er ydermere meget tilfreds med bilen generelt og kørte en god tur i den i dag efter arbejde.
Jeg kan derfor ikke længere, som det er nu, understøtte advarsler imod Hans Bo, da han har overholdt alle forpligtelser som forhandler overfor mig.
Steffen
27. april 2019 kl. 07:21 #156144
Erik Bossing
37 IndlægGodt at læse – måske denne tråd og andre steder, hvor han omtales virker, så han overholder sine forpligtelser.
Så skal vi lige have afsluttet de 6 !! igangværende fogedsager og de 6 andre gældposter som jeg kan dokumentere er igangværende mod sønnens selskaber – herunder min egen fogedsag !!!!
Emnet 'Hans Bo Jacobsen – advarsel !!' er lukket for nye svar.