Forum Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft Hjælp søges ved køb af første veteran
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Forfatter
    Kondrup
    464 Indlæg

Den blå Mini som Søren W linker til, er godt nok lidt fed…
    Pumpet motor og skyderuder i dørene er da mega KOOL….

Christian N
    42 Indlæg

Faldt lige over et par alternativer.

Den her købte jeg hvis jeg havde råd 27000 dkr så er der også lidt at få vinteren til at gå med
    http://www.blocket.se/malmo/Fiat_850_Sport_Coupe_100_57660735.htm?ca=15&w=3

Den her er endda lidt billigere
    http://www.blocket.se/vasternorrland/Fiat_124_Sport_Coupe__69_57456437.htm?ca=15&w=3

Selvfølgelig kommer der afgift og transport på. Held og lykke :)

Simca
    14 Indlæg

Lad hjertet og ikke regnearket råde. Også selvom det er i den prisklasse.

Et helt andet aspekt du kan overveje, er klublivet. Jeg kender ingen klubber så dejlige som Dansk Simca Klub – jeg er stadig medlem, selvom jeg ingen Simca har længere. Miljøet er fantastisk, bilerne billige i indkøb, nemme at skrue på, og medlemmerne er flinke til at sælge reservedele til rimelige penge, hvis du passer på din bil.

Min sidste Simca solgte jeg for langt under 10.000 kr, Rigtig fin historie, originale nummerplader, velkørende, kabine som ny. Den var synet men skulle have lavet lidt rust – og ja, det var i november, så bilen blev ekstra billig.

Man kan få meget Simca for de penge, hvis man spørger i klubben.

Det kræver bare, at du synes bilerne er noget for dig!

Simca
    14 Indlæg

I øvrigt kan jeg tilføje, at de fire klassikere jeg har indkøbt har også ligget i den prisklasse lige under 20.000 kr – tilsammen! Kun én af dem var ikke på plader.

Jens
    162 Indlæg

Jeg har personligt vanvittig stor glæde af min hverdagsklassiker. Jeg kørte nyere C5, da den skulle synes og det var en overvejelse værd at skifte bil – og så blev jeg tilbudt denne for 10k.

DET ER FANTASTISK!

Det er en af mine drømmebiler, og jeg havde i forvejen haft 4-5 stykker af dem (flest berline, dog), så jeg ved tit hvad problemet er hvis der opstår noget. Når jeg kommer ud til en parkeringsplads med 20 biler tænker jeg altid: JEG har den fedeste bil.

Og så synes jeg den kører rigtig godt og behageligt, det er også en fornøjelse med motorvej. Og man kan sove udstrakt bagi. Og transportere kummefrysere, cykler, fulde MDFplader etc. uden problem.

Berlinen er smukkere, lettere at få fat på og absolut til at elske lige så meget.

Jeg tror lidt du er ude efter noget lidt ældre, og også noget simplere. Jeg har fuld glæde af denher, det syntes jeg bare du skulle vide :-) God jul, dejlig situation du er i :-)

EDIT: Check lige Oktans link ud, hvis du er i tvivl om CX :-) https://www.viaretro.dk/forum/topic/interessante-youtube-videoer-hvis-man-en-dag-har-for-meget-tid/page/11/#post-79873

Attachments:
    jakob356
    170 Indlæg

Har det præcis som Jens, skønt min er en smule pænere og hurtigere :-P
    Bliver altid så glad, når jeg kommer ned på gaden og min bilnøgle passer i den fedeste. CX er en dejlig hverdagsklassiker!

mvh
    JAKOB

Attachments:
    Oktan
    644 Indlæg

…og så har vi CX-ejere jo landets bedste kom-sammen-og-fix-ting arrangementer ude hos mig:
    ( scroll lidt ned, og check også de næste sider )

Jeg kom sku' til at købe en bil

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Hvis jeg boede tæt på Amager, ville jeg også have en CX, så jeg kunne være med.

Jens
    162 Indlæg

Hvis du havde en CX ville Amager være tæt på :-)

jensen
    46 Indlæg

http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=175411

sådan en minor har også den rigtige gammelbil følelse, er nemme og billige og holde og hvis de er OK rustmæssigt når man køber den kan rusten også godt holdes fra den med rustbeskyttelse, men tjek dem godt for rust !

Ole Wichmann
    815 Indlæg

Arh, en CX kan trods alt ikke flyve, så selv i en CX er der langt fra Als til Amager.

Attachments:
    holmen
    456 Indlæg

Sjovt som de der CX’er tror at de er de eneste der tro de kan svæve hen over vejen …

Attachments:
    Jørn Jarnved
    52 Indlæg

Hej Christian

Du skal først købe når hjertet banker hådere og din hjerne fortæller dig at du ikke kan have en normal hverdag uden lige “bilen” som du ser foran dig står der.og kalder.
    Hvor mange af os på dette fora har ikke prøver at ligge søvnløse og være fraværende i vores familieliv når vi har haft en god bil inden for rækkevidde?
    Prøv at gå ind på http://www.angloitaliancars.de og se forhandlerens råd før man kontakter ham!!
    Det første han nævner er at man skal få godkendelsen hjemme først.
    Det kan godt være at jeg bliver kaldt tøffelhelt osv. men tro mig det er meget nemmere hvis man er godkendt først.
    Vi har jo alle været alle argumenterne igennem mht.at det er et fornuftigt køb, den falder aldrig i værdi, jeg kan altid få pengene hjem igen, der er kun lavet få stk. af lige den model, og jeg kunne blive ved:-)
    Men det er også drivkraften, når købet er gjort, at hjertet banker for lige den bil som der så skal investeres penge og tid i at det så også virkeligt gennemføres for ellers kommer der hurtigt en ny bil der lige står og kalder rundt om hjørnet og så er det måske lidt sværere at få godkendt:-)))

jensen
    46 Indlæg

her også en der ligner et rigtig godt bud, dog skal der lidt afgift til også men det kan vist sagtnes holdes indenfor budget.
    og hvis standen er så god som det ligner ..

http://www.blocket.se/sodermanland/Unik_Toyota_Corolla_veteranbil_54713796.htm?ca=8&w=3

Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

@honkx2 aka Christian, nu ved jeg ikke om du HAR været ude at kigge på den Marina, men ved et sært sammentræf stod jeg i juledagene faktisk i en hal i Give og kiggede på en i samme farve med med sort interiør, og den var ret fin. Ikke umiddelbart til salg, men heller ikke helt afvisende. Prisniveauet var nok omkring det samme, vil jeg tro. Den var RIGTIGT flot i interiøret, nysynet og ejeren var tidligere DOMIforhandler. Jeg syntes den var rigtigt interessant til dit formål.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.