Forum Spørgehjørnet: Helt generelt ud i den blå luft Hjælp til eksamensopgave – motorsportsudviklingens effekt på produktionsbiler
Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)
  • Forfatter
    Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

Takker for svar Fritzer.

Jeg undrede mig en del da jeg stak hovedet ind under en “gammel italiensk spand” og fandt en krængningsstabilisator foran, der var 4 gange større i diameter end den jeg har monteret på Golfen.

Nåh, men det tiltaler mig, at der bliver holdt fast i de gamle traditioner.

jewer
    894 Indlæg

@Peter Plys Karlsen said:
    jeg tjekker lige understellet…

Det er da ikke så mærkeligt. Understellet(enhver form for) skal da helst være i orden;>)

Niels Abild
    218 Indlæg

kom forbi mig og se skemaet til htp papirene,så får du et sjok det er virkelig piditesser man går op i,og der findes ikke en chanse at forbigå disse krav.

du tager også fejl hvis du bruger copenhagen grand prix og ligeledes århus løbet,begge løb er det rene gøjl og bilerne bliver kun kontroleret om der  er bremse pedal,tape over batteri polerne,og stoplyset fungere,plus sikerheds udstyr,de 2 forstillinger århus og kbh er bare opvisning og tæller heller ikke til noget somhelst,jeg er aldrig blevet spurgt om homoligerings atest eller vognbog,for arangørene gælder det kun om at få så mange penge ind som muligt ,uanseet om bilerne er lovlige eller ikke i forhold til apendix,så jeg ville ikke bruge byløbene som udgangspunkt

kapelmesteren

Kai
    583 Indlæg

@Claes said:
    Claus. Hvorfor er min Ferguson-ævl landet her? Passer snakken ikke bedre i den dertil indrettede Ferguson-tråd?

Der er kommet lidt rod i nogen af trådene, her i forum.

Jeg tror ikke at det er brugerne der har gjort noget, forkert.

Peter Plys Karlsen
    586 Indlæg

OK Niels  ;-) Jeg tvivler ikke.

jewer
    894 Indlæg

@Peter Plys Karlsen said:
    OK Niels  ;-) Jeg tvivler ikke.

Skiller man motorene hvis nogen tar´chancen med f.eks. slaglængde?  ;-)

Imorgen stiller Erik og jeg op i “vores” mest originale i DASU Classic. Bianchinaen…497 ccm rå saft og kraft: Alt undtagen den grønne er smadret…. vi nakker konkurrenterne – vi ses forresten Kristian.

Erik sir´at jeg skal gi´den tæsk, bare ikke i sving. Så har han iøvrigt forbudt mig at åbne døren mens vi kører….bare for at tjekke om der er bevægelse i kareten.

Jeg tror at han lige er kørt fra Århus nu….så han vil nå at være her inden kl. 21.00.

Kristian – brug lige bakspejlet…..det blir´os, der kommer i den til højre.

http://www.smok-bilsport.dk/nindhold/arkiv/2012/120623_craa/foto/pages/DSC_0779_jpg.htm

Hov, Plys! Hvad tid er det i kører i morgen? Det er da ved Metalskolen i Jørlunde, ikke? Det er lige i min baghave, så vil s’gudda’ gerne lige ud og kigge til jer:>)

Niels Abild
    218 Indlæg

ja man skiller motorene af

engang for mange år siden var der en meget hurtig lotus elan,indehaveren var stor pralene,og ganske rigtigt han kørte gang på gang forbi resten af feldtet ,med en hel omgang,idioten skulle bare hvde holdt sig inde i feltet og slået til på den sidste halve omgang,men ak han skulle absolut demonstrere sin overlegn hed,det blev for meget og de andre kørere nedlagde protest,og betalte 5000 kr som sikerhed,tekniken skilte motoren ad,og opdagede at hans indsugnings ventiler var 3% for store,han fik en bøde som dækkede den arbejdstid man havde anvendt til at skille motoren af,derefte blev hans licens tilbageholdt i 2 år,og så skulle han selv samle motoren igen,og kørene fik deres 5000 kr tilbage igen.

lotusen kører endnu,dog historisk korekt,og den er gul og køres af en meget dygtig kører,som altid er i top

kapelmesteren

jewer
    894 Indlæg

Plys. Glem blot mit tidligere spørgsmål. Har fundet ud af det :>)

Kai
    583 Indlæg

Den er bare helt skæv, med forum, i øjeblikket.

Plys kører lidt over 11, http://www.smkg.dk/metal%20classic.html

jewer
    894 Indlæg

Jøps! Takker, Kai. Triller s’gu en smut derud i morgen formiddag og ser at de kommer godt afsted.

Viser 10 indlæg - 16 til 25 (af 25 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.