Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Christian Jeppesen
    1 Indlæg

Motoren i min Citroen 2 cv har fået en sjov lidt hård lyd som jeg ikke rigtigt kan finde ud af hvor kommer fra og hvordan det kan løses. Det lyder umiddelbart som meget hård ventilklappen men tror ikke det er det. Findes der en 2 CV guru i Københavns området som kan hjælpe mig med at lytte på min motor og stille en diagnose. Bilen kan køre så jeg kommer gerne til dig.
    Hilsen Christian
    4056 8075

jakob356
    170 Indlæg
    Leo Jensen
    154 Indlæg

Min 2CV har klart hårdere motorlyd, når olieniveauet nærmer sig minimum, men jeg formoder at du har checket olien ?

Ventilerne får du ikke umiddelbart til at støje ret meget, men hvis der har været skruet i den afdeling fornylig kan det selvfølgelig være noget vippetøj der er gået løs. Det vil garanteret sige grimt…

tfaerch
    9 Indlæg

Jeg synes også vores 2CV har lidt hårde smæld, men ventilerne er ganske nyjusterede og motoren “over middel”, så jeg tror ikke på at det er mit problem.
    Skjulhøj Auto har stadig erfarent personale fra dengang hvor der var mange 2CV’er, men skal det være rigtig godt kører jeg til Tappernøje.

Leo Jensen
    154 Indlæg

Min laver kun bankelyde i tomgang, og det lyder som om det kommer fra højre cylinder. Det hjalp ikke at skifte cylindre og stempler, så det kan næsten kun være plejllejet.
    Jeg er dog ikke særlig bekymret, for den har gjort det de sidste mindst 200.000 km…

Så snart der er lidt omdrejninger på går den temmelig blidt rent mekanisk.

Kim Jensen
    30 Indlæg

Undskyld, jeg forstår det ikke helt..Der findes et hav af 2cv og Citroen grupper på Facebook, og der findes Citronik.dk..Her står eksperterne på nakken af hinanden for at hjælpe.
    Banke lyde i 2Cv kan komme mange stder fra, en overset kilde er ventildækslerne, hvis de er skæve pga de har været overspændt så kan justeringsskruerne banke imod..

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.