-
ForfatterIndlæg
-
21. juli 2015 kl. 17:00 #105344
Jesper Mide
4 IndlægHejsa.
Jeg har købt en bil i Italien jeg vil køre hjem til Danmark i min sommerferie.
Sælger har indvilget i at lade de italienske plader sidde på bilen til hjemturen. Han har tegnet en forsikring der gælder i 5 dage fra starttidspunktet for hjemturen, men som kun gælder i Italien.Så spørgsmålene er:
1. Hvad gør jeg med forsikring af de italienske plader på distancen gennem Østrig og Tyskland?2. Kan man evt. få tyske eller østrigske prøvemærker at køre til den danske grænse på?
(Jeg ved at reglerne for tyske prøveplader pr. 1.4.2015 er lavet om så de kun kan anskaffes hvis bilen er synet i Tyskland og at danske prøveplader gælder for transport TIL Tyskland men ikke hjem fra Tyskland.)Er der nogen af jer erfarne rotter der kan svare på det? :-)
Venligst
Jesper23. juli 2015 kl. 23:25 #105426Uno
27 IndlægJesper, de Italienske plader dækker jo basalt set rent forsikringsmæssigt over hele Europa. Humlen er jo så bare at man som Dansker i med folkeregister addresse ikke må køre en udenlandsk indregistreret køretøj i DK. Men det er ikke et forsikrings issues, derimod en afgiftsissue. Så normalt skal må køre turen i DK på Danske prøveplader.
Hvad købte du så?
Hilsen Uno
26. juli 2015 kl. 21:51 #105614Jesper Mide
4 IndlægHej Uno.
En normal forsikring i Italien dækker i hele Europa, men den forsikring sælger først tilbød på de medfølgende plader var en midlertidig 5-dages forsikring, der minder om den man tidligere kunne få til tyske prøveplader.
Denne type forsikring gælder ifølge sælger kun i Italien.
Dette problem er dog løst nu, ved at sælger har tegnet en helt almindelig forsikring uden tidsbegrænsning.Idet jeg ikke har adresse eller bopæl i Danmark er jeg ude ovre problemet med manglende afgifter og kørsel i Danmark på udenlandske plader, så derfor bliver den kørt hjem på de italienske :-)
Det blev til en rød Montreal.
Du skal nok se den når jeg kommer hjem.Hilsen Jesper
Attachments:
27. juli 2015 kl. 13:13 #105651
Soren W
390 IndlægSuper fedt valg Jesper. Håber du får dit livs tur, når du kører den hjem…
27. juli 2015 kl. 17:53 #105653Jesper Mide
4 IndlægHej Søren.
Mange tak. Ja det bliver en forhåbentlig rigtig fin tur hjem.
Vi fylder kufferterne med værktøj og håber på det bedste :-)27. juli 2015 kl. 19:10 #105654
Anders Bilidt
648 IndlægUha Jesper dit heldige asen!! ;-)
Du er saa i faerd med at udleve en af mine aller vaadeste droemme.
Siden jeg var en ganske lille dreng har jeg droemt om at eje en Montreal. Dengang havde jeg en lille legetoejsbil fra SIKU – det var en solvfarvet Montreal med sorte doere. Trods at jeg havde flere legetoejsbiler end jeg overhovedet kunne taelle (ja, jeg var nok lidt forkaelet…), saa var Montreal’en min favorit. Det har saa holdt ved selv i mit voksenliv.
Ihhhhh… hvor gad jeg godt at have en Montreal staaende i garagen…Maa man mon vaere saa ublu at spoerge om man maatte se Montrealen i levende live naar den er ankommet til Danmark?
God tur Jesper!
27. juli 2015 kl. 20:30 #105655Jesper Mide
4 IndlægHej Anders.
Det lyder som en rigtig god drengedrøm (og barndom).
Ja den kan du sagtens få at se når den kommer til Danmark i August.
Så kan jeg måske se et par af dine fine 02’ere?Hilsen Jesper
27. juli 2015 kl. 21:42 #105679
Anders Bilidt
648 IndlægDet var en skoen drengedroem. Og det er en ligesaa skoen voksendroem… ;-)
Nu maa vi se om den gaar i opfyldelse en dag?Det ville vaere super om vi kunne moedes over din Montreal en dag i August. Jeg kunne naturligvis ikke finde paa andet end at ankomme i en af mine 02’ere. Jeg skal nok parkere tyskeren i respektabel afstand fra din gudesmukke Montreal… :-D
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.