-
Uno commented on the post, One-off onsdag: Hai! 4 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post One-off onsdag: Hai! Jeg er kommet bagud med mine beretninger om hvad jeg har set og […] VisDen jeg har taget billeder af, og som jeg også har engang har set på Villa d’Estes, er mig bekendt den “originale”. Den er forøvrigt også med trådhjul, som dog kun kan ses på et a Manta billederne, de stor meget tæt.
-
Uno commented on the post, One-off onsdag: Hai! 4 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post One-off onsdag: Hai! Jeg er kommet bagud med mine beretninger om hvad jeg har set og […] VisEt mere
-
Uno commented on the post, One-off onsdag: Hai! 4 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post One-off onsdag: Hai! Jeg er kommet bagud med mine beretninger om hvad jeg har set og […] VisHer er den “rigtige” HAI, altså den der blev produceret i 1970. Jeg tog billederne tilbage Monterey Car week i 2012, da den kom på auktion. Samme auktion bød forøvrigt også på salget af Bizzarini Manta.
-
Uno commented on the post, Milanomandag: Malpensas bonus til bilentusiasten 6 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Milanomandag: Malpensas bonus til bilentusiasten Den norditalienske by Milano er […] Vis@tocoman Det var nu ikke på grund af nogen uenighed blandt arvingerne, men derimod på grund af svindel oppe på direktionsgangen der pludselig efterlod Lilli Bertone og Stile Bertone med en meget stor skattegæld til den Italienske stat som gjorde at de basalt set gik konkurs. Deres bilsamling blev så vurderet, og Stratos Zero, Lamborghini Marz…[Læs mere]
-
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 557 6 måneder, 1 uge siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 557 Jeg må desværre erkende, at jeg er ved at blive m […] VisLille detalje @ole-wichmann Fabio er nevø til Ferrucio Lamborghini, ikke bror.
-
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 498 1 år, 8 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 498 Med Marcello Gandinis død den 13. marts har bilverdenen […] VisHer er et mere..
-
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 498 1 år, 8 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 498 Med Marcello Gandinis død den 13. marts har bilverdenen […] VisJeg havde den store glæde, sammen med en gang andre Lamborghini nørder, at besøge Gandini i hjemmet ved Caprie tilbage i 2017. Det var helt sikkert et af mine bilmæssige højdepunkter her i livet, ikke underligt jeg ser lidt “star struck” ud.. :-)
-
Uno commented on the post, Retromobile i en nøddeskal 1 år, 9 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Retromobile i en nøddeskal Mest billeder, faktisk. Men også et virkelig godt […] VisSjovt nok var der faktisk betydeligt flere om torsdagen end om fredagen, men begge dage ret tæt besat i modsætning til onsdag. Torsdag plejede at være ca. lige så fremkommelig som onsdag.
-
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 485 1 år, 11 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 485 En kommende god forretning for dygtige unge […] VisMaserati Shamals baghjulsbue design kan nok spores tilbage til Countach LP500, men den udgave den er på Shamalen kommer faktisk fra Gandinis design concept Maserati Chubasco. Bilen, som godt nok kun er en mockup, står på Panini museet ved Modena.
-
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 476 2 år, 1 måned siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 476 Jeg vil ikke sige, at jeg er bange for projekter. Men jeg ER […] VisEnig med Claus angående P400 og P400S, de “øjenbryn” som de sparer væk på P400SV’en fjerner i min optik en del af Miuraens design. Og selv Ferruccio synes nok det samme, hans Miura SV som nu står på sønnens Toninos museum fik han leveret med “øjenbryn”, som vistnok den eneste SV der er kommet med bryn fra fabrikken.
Ved ikke hvor ordet luder/s…[Læs mere]
-
Uno commented on the post, Min nye skruestik – og de gamle 2 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Min nye skruestik – og de gamle Sommervejret er garagevejr, og i går fik jeg ny […] VisHov glemte link til auktion:
https://www.classicdriver.com/en/collectible/original-bugatti-factory-vice
Bemærk lige den er renoveret af Guild of Automotive Restorers, så bliver det ikke bedre. Det var dem der (gen)skabte Aerolithen. -
Uno commented on the post, Min nye skruestik – og de gamle 2 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Min nye skruestik – og de gamle Sommervejret er garagevejr, og i går fik jeg ny […] Vis@ce Det er helt OK, så kan du bare købe en af de originale der indimellem også kommer til salg, men så er prisen en helt anden.. :-)
-
Uno commented on the post, Min nye skruestik – og de gamle 2 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Min nye skruestik – og de gamle Sommervejret er garagevejr, og i går fik jeg ny […] VisOg i prisklassen under 1000 kr, men købt for nylig, en en gevindbakke M6x1, men specielt til kobber, som ikke lige lod sig skære med en standard en. Den nye her kører som en varm kniv gennem smør.
-
Uno commented on the post, Min nye skruestik – og de gamle 2 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Min nye skruestik – og de gamle Sommervejret er garagevejr, og i går fik jeg ny […] VisNyt værktøj, ja det er vel efterhånden et par år siden jeg købte noget i prisklassen over de 1000 kr, det var til gengæld et af mine mest brugbare køb: en induktionsvarmer.
Den har virkelig været til glæde for mig selv (, og andre af bilvennerne..) -
Uno commented on the post, Min nye skruestik – og de gamle 2 år, 3 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Min nye skruestik – og de gamle Sommervejret er garagevejr, og i går fik jeg ny […] VisDu skal vel gå “all in”, og få noget fra øverste hylde, hvad med en Bugatti workbench og tilhørende skruestik, godt nok replika, men et originalt setup kan nok heller ikke købes til de kun ca. 20.000 Euro. :-)
https://www.bonhams.com/auction/27526/lot/23/bugatti-workbench/ -
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 464 2 år, 3 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 464 Den lille luksusbil er endnu en ting vi mangler i dag. Men […] VisNår vi nu snakker om små luksusbiler, glemt ikke den Danske Fiat 127 Scandinavia som Bilen & Båden i sin tid laved ved at bygge en 127 om.
https://jyllands-posten.dk/biler/article4327176.ece -
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 460 2 år, 4 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 460 Numerologi kan sagtens blive for meget. Faktisk havde […] Vis@mslund Han kører fortsat Japaner, men dog en Mazda MX5, han har derudover en anden gammel Japaner der måske engang bliver til en racer. Jeg mener at Fairladyen desværre har forladt landet, kan dog ikke huske hvor det var den endte, måske faktisk endda Sverige.
-
Uno commented on the post, Weekend Matiné Nr. 460 2 år, 4 måneder siden
In reply to: ViaRETRO wrote a new post Weekend Matiné Nr. 460 Numerologi kan sagtens blive for meget. Faktisk havde […] Vis@mslund: Mindre detalje: Stefan i den fine Fairlady identificerer sig absolut ikke som Svensker. :-)
(han er del af vores garagefællesskab så har det first hand. Og Fairlady’en er også for længst solgt videre, der skrues nu på andre racere) -
Uno commented on the post, Skal 2023 være dit V12-år? 2 år, 11 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Det bliver ikke bedre end V12. Og det er et faktum. Dagens artikel kom sig ud af, at jeg til en kommentator til Weekend Matiné Nr. 432 gentog den eviggyldige sandhed, at enhver […] VisMin gode ven Jack i San Diego har kørt over 430.000 km i sin Lamborghini 400GT (basalt set samme motor som Espada) uden de store problemer. Selvfølgelig er den hovedrepareret undervejs et par gange som alle andre motorer fra den periode. Hans bil har været omtalt flere steder.
Jay Leno: ht…[Læs mere] -
Uno commented on the post, Modifikationsmandag: Countach LP500R 2 år, 11 måneder siden
In reply to: Claus Ebberfeld wrote a new post Man skal virkelig vide hvad man gør, hvis man modificerer en Lamborghini Countach. Jeg betragter Lamborghini Countach som den sande fadder til den moderne supersportsvogn, så b […] Vis@benjamin-n Den front spoiler er resultatet af daværende Amerikansk (tosse-)lovgivning. Tanken var at såfremt alle kofangere var i samme højde skete der ikke så meget når man stødte sammen. Det var ikke noget Lamborghini fabrikken lavede, men foregik i USA. Mener det var østkyst importøren der først fandt på den løsning.
- Hent mere