Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Runesten
    222 Indlæg

Udover at være helt utrolig lækker, hvad søren er det så jeg har fanget her i Tokyo? Er det en Toyota Crown? Hvornår mon den er fra?

elp
    19 Indlæg
    Claus Ebberfeld
    604 Indlæg

Jeg er helt tosset med fælgene. Og frækt med den tynde whitewall på også. De sorte ruder kunne jeg godt undvære, men som helhed er det en skøn bil.

Runesten
    222 Indlæg

Jeg tror også det er dæk og fælge der gør den så lækker. Rudearrangemenget bagerst ser måske en smule uharmonisk ud og enig at det ikke behøver være sort.

@elp
    jeg synes nu ikke rigtig at dit link viser en lignende bil?
    Er det mon en 80er bil?

holmen
    456 Indlæg

Det er en Crown fra 1988 – men det kunne tænkes at det er den sidste udgave af syvende serie af Crown ogå kaldet S120. Når man ser på bile, så kune det ligeleds tænkes at det er en udgave som hedder Super Saloon Extra. Royal udgaven kom kun som sedan. Lygtearrangementet er nok fra en US model, da de fleste kørte med rektangulare lygter, så mon ikke det, sammen med de eftermonterede fælge og dæk blot er en ‘retromod’ på denne bil – som med de tonende bagrude.
    Mindes iøvrigt netop de fælge fra min fortid i Australien – det var fælge som oftest fandt sin plads på tunede Falcon, Valiant og Holdens og så de få japanske klassikere der kørte omkring. Men fælgene er så vidt jeg kan se en udgået Enkei fælg model.
    Når det er skrevet, så er det godt at du synes om retro alufælge på en klassiker @claus, så vil jeg ikke blive udsat for diverse skældsord når du ser min Crown med et par andre fælge på end de originale ;-)

Attachments:
    Runesten
    222 Indlæg

De der fælge og tynde whitewalls synes jeg ser helt genialt ud. Er det sådan noget lignende du skal have på eller går du mere klassisk japansk tuner som du guldfarvede du har på billedet?

Den afbillede bil ser i øvrigt ikke helt så harmonisk ud lige forfra. Tror jeg har et billede et sted. Må se om jeg kan finde.

A VINTAGE RUN
    313 Indlæg

Jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig, med information omkring dette messing vedhæng. Tallene der er hugget ind nederst tænker jeg måske er årstallet: 1966
    Hvilken historie har dette vedhæng, er det fra en nøglering på værkstedet eller noget helt andet?
    Som man kan se er det tydeligt at der både er et rat og et skib i baggrunden, samt skriften A/S til sidst så det er et dansk vedhæng.

Mvh. Njal

Attachments:
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.