Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kjeld Jensen
    10 Indlæg

På dette herlige billede fra Fælledvej på Nørrebro i København kører der en rød sportscoupé mod fotografen. Bilen kører som nummer fire efter to Mercedeser og en Fiat (?), og foran en mindre rød lastbil med sort kaleche. Jeg synes, det kan ligne en Porsche 356, men der er noget med forruden, der ikke rigtig passer? Hvad siger alle de kloge folk her på ViaRetro?

jewer
    894 Indlæg

Jeg synes ikke rigtigt at det kan være andet end en 356.

Erik II
    29 Indlæg

Den hvide “Fiat” ser ud til at have lodret front og mangle en kølergrill, hvilket kunne tyde på hækmotor. Mon det er en BMW 700?

Den røde “356” ser smal ud, og jeg tænkte først på Lloyd, for en 356 er 13 cm smallere end en Mercedes-Benz W110, men jeg hælder også mest til 356.

Billedet kan sendes til Veterantidende til “udredning”.

Kjeld Jensen
    10 Indlæg

Tak for indlæggene. Jeg tror nu ikke, den hvide bil kan være en BMW 700. Den er for stor, og kofangeren passer ikke. Jeg synes stadig, at det mest passer med en Fiat 1300, der kom i 1961. Jeg har i hvert fald fundet et billede af den, hvor den har enkelte forlygter. Den har også et firkantet skilt i kølergrillen, som jeg tror bilen på billedet har.
    Og så er det jo nok en 356’er. Desværre har billedet lidt for store raster til at kunne forstøres ret meget.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Fedt billede at gå på opdagelse i! Jeg mener også at den lille sportsvogn er en Porsche 356. Jeg er ligeledes overbevist om, at den nævnte hvide bil er en Hillman Super Minx, se vedhæftede billede. Hvis det er rigtigt kan det være den nyeste bil på billedet. Modellen kom først i oktober 1961. De to Mercedes kan ikke være ældre end april 1961 og både Mini’en, Jaguar Mk II, de to Opel Kapitän og den viste Chevrolet kom i 1959. Blandt andre sene modeller på billedet er, så vidt jeg kan se, den Opel P2 caravan der kører væk fra kammeraet. Den kom i sommeren 1960.

I nederste venstre hjørne står en mand i hvid kittel. Hvad er det for en bil han læner sig frem mod? Jeg kan ikke umiddelbart finde svaret, hvilket er irriterende. Hjælp!

Kjeld Jensen
    10 Indlæg

Ja, Hillman’en er et godt bud. Den hvide bil troede jeg var en Opel Rekord P1, men jeg kan godt se, at det er det vist ikke. Men jeg har ikke umiddelbart et bud.

Kjeld Jensen
    10 Indlæg

Den hvide bil må være en Ford Consul Mk. 2. Det er den model der kom i 1956.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Tror du har ret. Kølergitteret virker lavere på det gamle billede, men det er nok kameravinklen.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.