Forum Diverse: Ting der ikke hører hjemme andre steder Interessante Youtube videoer, hvis man en dag har for meget tid.
Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 177 i alt)
  • Forfatter
    Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Det her er simpelthen så “hyleren griner” !

Hvad er Turbo-Rocket Fluid ???

Jeg elsker billederne fra deres research lab’s og ivrige ingeniører.

De mangler i moderne reklamer, og når de endelig er der, er de lige så Tysker-kedelige som i Shell reklamerne.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Malcolm Campbell’s 350 hestes V12 Sunbeam er nu nyrenoveret og opstartet for offentligheden for første gang i mere end 50 år. Det var med denne udgave af “Blue Bird” at han den 23. juni 1923 kørte på stranden på Fanø og opnåede en snitfart på godt 221 km/t over den flyvende kilometer. Man sku’ ha været der :-)

jewer
    894 Indlæg

Jada! Min første bil var en Sunbeam – så vidt jeg husker var motoren ikke lige så stor som i denne:>) – til gengæld var der plads til 4.

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Tyske WDR har sendt en 45 minutters dokumentar om Nürburg Rings historie – fra de første planer, over byggeriet, løbene og rockkoncerterne, frem til krisen og det planlagte salg i 2013. Masser af gamle filmklip fra byggeriet og racerløbene, desuden interviews med mennesker der var tilknyttet banen i gamle dage. Blandet andet med idémandens datter, der som 5-årig deltog ved åbningen i 1927, og selvfølgelig også med Stuck og Lauda.
    Fokus er på banen samt dens betydning for lokalområdet, men den er alligevel meget interessant fra et ViaRetro perspektiv. De første 35 minutter, frem til 1976, er de bedste :-)

http://www.wdr.de/tv/wdrdok_af/sendungsbeitraege/2014/0131/geheimnis_nuerburgring.jsp

Christian N
    42 Indlæg

Til de historie interesserede er her historien om Cafe Racere

I fire dele af ca. 15 min stykket.

H.P Thygesen
    34 Indlæg

Malcolm Campbell blev jo beskyld for drabet af en knægt. Et løst ballon dæk !!

H.P Thygesen
    34 Indlæg

Undskyld – Ballon eller vulst dæk !

Jens Langdahl
    731 Indlæg

Det var først i 1924, at Campbell havde et løstgående dæk, der dybt beklageligt ramte en dreng blandt tilskuerne. Som bilen står på videoen er den tilsyneladende et miks mellem 1923 og 1924 versionerne. Dn mangler de plader på hjulene, der ilfg. Wiki var monteret på 1924 raceren.

H.P Thygesen
    34 Indlæg

Hvis vi skal være helt rigtige på den, så stod valget imellem vulst eller kanttråds dæk – der var nogen usikkerhed og da Sunbeamnen hade en tildens, til at slå med halen ved høje hastigheder, valgtes der een type dæk for og en anden bag, og knægten som døde på sygehuset i Esbjerg om aftenen, var een blandt tre drenge, som tjente en skilling, ved at løbe mellem tidtagerne og resultat tavlen – en anden af drengene blev også ramt og var “sygemeldt” en måned og helt rigtig mht fælge, der brugtes pladehjul – der mangle på videoen også en art “brookland” vindspejl, men videoen viser den senere mere areodynamiske form, som bliver udviklet med hjælp af en flyfabrik !!

Oktan
    644 Indlæg

Trans-Am ræs i halvfjerdserne i en
    5.3 liter V 12 Jaguar XJ-S……ooooooooooh yeah !

Skru op for lyden og nyd:

Hva’ sir du ?….vil du ha’ sårn’ en ?!
    Så er det bare frem med Dankortet og klik her:

http://www.gtc-collection-cars.com/historic-cars-for-sale/162-1978-jaguar-xj-s-group-44-trans-am-race-car.html

.

Kai
    583 Indlæg

Jeg er sikker på at denne har været postet nogen gange før:

Det hele virker bare så roligt, så afslappet.
    Han hviler nærmest hånden på gearstangen, flere gange, lidt over midtvejs.
    … og lyden!

Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Jeg har ingen anelse om, hvad de siger, men den lille Honda S800M er alene et syn værd.
    Og CBX1000’eren er heller ikke ringe.

http://youtu.be/6A7oA0Rv9Ns

Viser også lige denne lille vellydende sag :-)

Oktan
    644 Indlæg

CBX1000 !!! sir’ du ?!

Her er min ( ex- ) CBX1000 Supersport …måtte sælge den…snif snif snif
    for at del-financere en tur til Bonneville )

IB ERIK !!! ..for phanden…dine indlæg fremkalder altid tårer og fortvivlelse
    .-)

http://s184.photobucket.com/user/octane98/media/Herdemontrererjeglydenafmin6-cylind.mp4.html?sort=3&o=985

Oktan
    644 Indlæg

SnifTårerKvalmeSnifSnif:

Attachments:
    Ib Erik Söderblom
    423 Indlæg

Beklager Oktan.
    :-)
    Nostalgi :-)

Her er lidt trøst ;-)

Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 177 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.