-
ForfatterIndlæg
-
31. juli 2014 kl. 22:25 #80041
Alfetta Mads
22 IndlægHejsa… Jeg hedder Mads, det vil sige, jeg hedder Johnny Hansen, men er aldrig blevet kaldt andet end Mads!?
Født 1957, med en Volvo Amazon som den første bil. De sidste 22 år hvor bilinteressen har været et fyldigt tema, har der stået Alfa´er i garagen. Og frem til 2007 har det været biler, der har fungeret som også brugsbiler i husstanden. De senere år har Alfaer “kun” været hobby, hvilket har givet ejerskabet nogle helt andre og mere spændende tilgange.
P.t. består bilparken af en 164 3,0 årg. 1990…kørt træt af min søn, men nægter at give op! Endnu en 164 3,0 Super fra 1998, imp. fra Tyskland og står foran en Dansk reg. Og så en Alfetta Berlina fra 1984, med motor/gear fra en 75 T.spark (undskyld uoriginaliteten, men fed bil) – Ja, og så lige konens Hyundai I20, som er den bedste bil vi nogensinde har haft…siger hun! ;-)
Glæder mig til den forsatte underholdning på dette spændende sted!31. juli 2014 kl. 22:55 #80044Oktan
644 IndlægVelkommen !
31. juli 2014 kl. 23:11 #80046
Søren Navntoft
326 IndlægJa velkommen til Mads. 164 er en fabelagtig vogn. Savner stadig min 3.0 som jeg havde i næsten 10 år.
1. august 2014 kl. 17:24 #80126
jewer
894 IndlægHej Mads og velkommen til i dette skønne univers:>)
Hilsen fra en medalfist(dog helst de Alfa, der har nogle år på bagen).
1. august 2014 kl. 20:53 #80129
Ryhl
303 IndlægHej Mads, og velkommen hertil. Godt at høre fra dig, når vi nu ikke ses som før…
Alfaerne er desværre væk, og af nød må jeg “nøjes” med en Volvo, – til gengæld skal jeg bare dreje nøglen og skifte olie og sådan lidt. Men det bliver vel sjovere tider igen … :-)
Det kan da være vi ses i Odense alligevel …1. august 2014 kl. 22:33 #80133
Alfetta Mads
22 IndlægTakker for modtagelsen.. :-)
Ja Søren, en 164 med Busso V6 er en fantastisk bil, ikke mindst i de sidste Super udgaver, som kan være både limousine fløjlsbløde, og sportslig dynamiske samtidig…og så lyden ;-)
Enig Jewer…. ældre Alfaer besidder en magi, som efter min mening er gået tabt i de senere års modelprogram.
Håber også vi snart ses igen Ryhl…. selv om du nu må nøjes med en Volvo. Har skam også selv haft Volvo, som det fremgår af min præsentation. Kunne somme tider også godt få lyst til igen, at eje en Amazon. Jeg har bare i mellemtiden fået smag for det sportslige islæt, og mener derfor, at en 4-cyl. motor som minimum skal være DOHC, og helst ikke i støbejern fra entreprenørbranchen ;-)
Det var for øvrigt under ejerskabet af min Amazon, jeg fik en kollega der introducerede sin årg. 1975 Alfetta 1,8 for mig. Sikke en bil… Alu motor, dobbeltknastet, dobbelt karb. 5 gear, skiver hele vejen rundt, og så i et transaksel koncept! Må ha´ og fik min første i 1992, og har nu igen Alfetta :-)8. august 2014 kl. 13:58 #80447GTV82
9 Indlæghej Mads. Velkommen og vis da bare et par billeder af din flotte Alfetta. Jeg købte en motor af dig for et par måneder siden. Nicolaj
8. august 2014 kl. 22:10 #80484
Alfetta Mads
22 IndlægHej Nicolaj…Tak for opfordringen, som jeg her ikke vil undlade at benytte mig af. Håber du får god gavn af motoren.
Vi holder jo alle af vores klassiske biler, hvorunder tilkendegivelser er en del af glæden ved ejerskabet. Jeg får masser af tilkendegivelser hvor jeg kommer frem med min Alfetta. Senest af en Hollandsk turist, som havde noget familie der var ejere af en ældre Alfa med nordmotor. Denne motor skulle i følge hans oplysninger, yde omkring 200 HK! Hmmm ?17. august 2014 kl. 11:26 #81133
Anders Bilidt
648 IndlægVelkommen til Mads.
Og sikke en skoen lille Alfetta! Dejligt at blive mindet om, at hvis man skal udleve droemmen om en Alfa, saa behoever det ikke noedvendigvis koste en formue bare fordi den populaere Bertone efterhaanden er blevet noget pebret i anskaffelse… ;-)
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.