-
ForfatterIndlæg
-
28. juni 2013 kl. 17:31 #51738
Jon
6 IndlægHej –
28. juni 2013 kl. 20:06 #55329
jewer
894 IndlægHhmmm…gad vide om det er Stigs tidligere? Er der soltag i den? Eller har der været? Mener han solgte den til Fyn for nogle år siden. Det ligner den – men jeg er s’gu ikke helt sikker.
Dejligt stykke køretøj :>)
28. juni 2013 kl. 22:31 #55331
Jacob B
216 IndlægJeg er enig Jewer, det ligner til forveksling Brask’ gamle uoriginale (men i mine øjne lækre) Bertone, og tidslinien passer også meget godt!
28. juni 2013 kl. 22:58 #55332
jewer
894 IndlægDen Stig ejede var oprindelig en knækfront som man på et eller andet tidspunkt havde sat en nyere næse på – men om det oprindelig var en 1300 aner jeg ikke.
30. juni 2013 kl. 12:58 #55356Jon
6 IndlægTak for info og interessen. Bilen har helt klart haft soltag. Forige ejer fik det lukket, nydeligt udefra men ikke for kønt indvendigt, det må fixes når der kommer tid. Jeg er egentlig stor tilhænger af originalitet, men også af fart, så når tingene kan mødes er det perfekt for mig. Jeg må dog sige at jeg til at starte med synes 1750 modellen var den smukkeste, men knækfronten virker mere og mere rigtig, et stykke unikt designarbejde med fonurligt tvist.
Jeg glemte at fortælle lidt om mig selv. Jeg har lige rundet 40, bor i et lille hus med en temmelig stor garage hvor der er plads til et rode lidt. Jeg er arkitekt og har nok en medfødt interesse for smukke og specielle ting, særligt hvis de har hjul. Vi har to børn, den yngste på 3 lader til at have lidt benz i blodet, så det er toppen. Jeg håber at dukke op til nogle af de mange arrangementer i løbet sommer og få set nogle af de herlige køretøjer præsenteret her på siden.
30. juni 2013 kl. 13:39 #55357
jewer
894 IndlægDet må simpelthen være Stigs tidligere. Den bliver du glad for, tror jeg. Da Stig havde den, havde den en masse småissues – men holddakæft hvor kørte den godt :>). Den slog ikke en skid forkert da vi fulgtes til Oldtimer Grand Prix tilbage i 2008, mener jeg det var.
2. juli 2013 kl. 14:22 #55395
Anders Bilidt
648 IndlægSmuk lille Bertone! En knaekfront har ogsaa alle dage staaet hoejt paa min oenskeliste – men av, hvor er de dog blevet dyre…
Ogsaa en cool RX-7! Skoen farve til den og helt klart paenest med de tidlige baglygter.
26. juli 2013 kl. 23:51 #55655Jon
6 IndlægDet lyder i så fald præcist som stigs gamle, ganske rigtig en del små issues, men kører super. Nogen der ved hvor den kom fra før Stig, Stig for eksempel? Den har nok været hvid og blå selvom der kun er ganske få steder det er synligt. Der er hovedafbryder ved askebæger ved højre bagside, centermonteret batteri i bagagerum og veglia ur i midterkonsol. Det er godt nok væk nu da jeg har renoveret midterkonsolen og helst vil have det originalt. Det tyder altsammen på rimeligt seriøst brug af bilen. Er der bogen def hører klokker ringe?
27. juli 2013 kl. 16:18 #55659
Brask
27 IndlægJovist det er min gamle Bertie. En dejlig bil, som dog var MEGET langt fra original. Den er født i 68 som en 1300 junior, altså knækfront, og jeg har heller aldrig påstået andet. Den var Hawthorne white og med sort skai interiør. Siden har den været blå og rød. Iflg. Herluf har den slået sin folder som noget manøvreprøve bil i jylland og været brugt ret hårdt.
En gang midt i 90erne, kom den til Fyn, hvor en fyr gjorde rigtig meget ud af den. Ikke alt efter min smag, men han prøvede og vandt vist også årets Alfa i Alfaklubben i 95. Da jeg overtog den var det fra en gøgler i Høng som var i gang med at…. ja jeg ved ikke hvad jeg skal kalde det, fixe den. Men jeg så potentialet i bilen og slæbte den hjem til Frank Holm. Han hjalp mig med at få lavet en smule rust og nogle at de mest presserende ting. Det var også ham der fandt de fede replica fælge til den. Iøvrigt købte jeg sæderne af Herluf. Den tidligere ejer havde sat nogle afskyelige “sports”sæder i fra – ja jeg ved ikke hvad T Hansen måske.
Nå men den gode nyhed var at jeg fik den synet og bragt i en nogenlunde anstændig stand. Der manglede dog meget endnu og jeg solgte bilen efter et par år til en Ducati fyr på Fyn. Han blev vist hurtigt træt af den og solgte den til en arkitekt i Valby som satte den til salg. Jeg var faktisk inde og prøve den, men blev skuffet over at der ikke var sket anden fremgang, end at de havde lukket soltaget på de 3 år der var gået. Resten var som da jeg solgte den. Man havde ikke engang skiftet kardan støttebroen som fulgte med da jeg solgte den. Hvis det endnu ikke er gjort så være lige forsigtig over 170.
Motoren er bilens perle, eller var, jeg ved jo ikke hvordan den har det nu. Det er en 2,0 vist fra en Giulietta, som er blevet præpareret af selveste Christian Knudsen. Den går som lyn og torden og holder stadig ca. 9-10 km/l. Jeg husker stadig den dag jeg gjorde en Honda Accord ejer ked af det. Hans 2,0 var ikke meget hurtigere til 100 og Bertie var hurtigere ude af hullet. Ja Jewers Julle kunne heller ikke følge med.
Nå men konklusionen er vel at der er laaaang vej til en perfekt bil og Bertie har levet et langt, hårdt og ikke altid kælighedsfuldt liv, men at den stadig er super sjov at køre i og at den nok ikke har været mere dyr end at der er råd til fortsat at forbedre den. Jeg håber du får rigtig meget glæde den og måske ses vi derude en dag, jeg kører i en hvid Giulia som heller ikke er helt original. ;-)
27. juli 2013 kl. 18:01 #55660
jewer
894 IndlægSkidegodt, Stig:>) Så kom der en del mere historie på den.
Det dér med at Julle ikke kunne følge med, det kan jeg altså sleeet ikke huske noget som helst om………
27. juli 2013 kl. 22:51 #55665Jon
6 IndlægHej. Mange tak for det detaljerede svar, rigtig fedt at hører noget mere om den. Jeg købte den af arkitekten i Valby, så lang så godt. Der er stadig plads til forbedringer, men bilen er overordnet i fin form og temmelig frisk. Kunne være sjovt at se jeres alfaer en dag og blive lidt klogere på det hele…
28. juli 2013 kl. 00:56 #55666
jewer
894 IndlægVed ikke hvor du bor men vi er nogle stykker med gamle Alfa’er, der plejer at være på Roskilde Havn om torsdagen.
28. juli 2013 kl. 20:15 #55678
Brask
27 IndlægJa torsdag på havnen i Roskilde er ikke helt udelukket, der er vist også Alfa klub på torsdag.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.