Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)
  • Forfatter
    Morten S
    22 Indlæg

Generelt er mekanikken i god stand, og skal monteres så hurtigt som muligt :-) Der er et par småting som koblingshovedcylinderen er groet fast under den lange tids stilstand..

Soren W
    390 Indlæg

Spændende. Jeg må ind og have et kig en gang når jeg er nede ved Ole…
    Var for øvrig til fest i går med pressechefen fra Renault i Norden. Så vi fik en bil/branche snak.
    Desværre regner han ikke med at få den nye Alpine til Danmark…

Morten S
    22 Indlæg

Nu er alle bremserør monteret.
    Jeg har været i byen at låne et ordentligt værktøj så jeg “dobbeltkrave”. Mit gamle værktøj fra Refako kan ikke klare opgaven tilfredsstillende..
    Hvad gør I i forummet når der laves bremserør?
    Dobbeltkrave VS
    Dobbeltkrave

Nu er de alle monteret så lige og symmetriske jeg kan. Jeg er ikke selv 100% tilfreds med resultatet, men det skal trods alt sidde under bilen :-)

Bremserør

I bremse projektet mangler jeg lige bremsekalibrene. De forreste er lige til.
    De bageste skulle kunne erstattes af Citroen BX GTI 16V for-kalibre. Så hvis nogen i forum har et par stykker til at ligge, så giv lige besked.

Næste projekt er at få motoren gjort klar, så den kan komme i chassiet.

Opgaverne er:

Generator lokation + remtræk
    Remstrammer til vandpumpe
    Montere Renault Espace svingjul, og evt. modificere trigger pattern.
    Skifte koblingshus på gearkasse, med plads til original Renault svinghjulsføler.
    Tændspoler
    Ledningsnet
    EFI boks (skal sources først) – Men er meget varm på boksen fra EFIgnition.
    Manifolde
    mm.

Jeg håber at kunne komme med opdateringer i et hurtigere tempo fremadrettet.

Soren W
    390 Indlæg

Hva’ dælen Morten, jeg troede at døren til garagen var gået i baglås..?

Søren L Nielsen
    41 Indlæg

Ser skisme godt ud. Tommel op.
    Mht bremserør, så har jeg dobbeltkravningsværktøj fra Biltema til brug i skruestik. DET er et dejligt stykke værktøj. :)

Morten S
    22 Indlæg

Ja Søren, der har været nogen problemer med låsen på det seneste :-D

Jeg har arbejdet med den type type til skruestikken, den burde være hvermandseje. Den jeg lånte var af professionel kvalitet, selvom den var håndholdt.

Morten S
    22 Indlæg

Lidt process billeder..

Generator lokation er ikke nemt når manifolde går den anden vej end end på bilen motoren kom fra.
    Isolerings tape er ikke det bedste til at afmåle længden til remmen, det trækker sig meget sammen – fandt jeg ud af :-D
    Plac1
    Plac2

Efter lang tids fumlen, den endelige position. Den er ikke for tæt på udstødningsmanifolden.
    Plac3

EFI forberedelsen er også i gang.
    Svinghjulet skal dog ændres fra 60-2-2-2 til 60-2. Det vil sige jeg skal bore 4 huller i svinghulet med rimelig nøjagtig afstand.
    Svinhjul

Koblingshuset på gearkassen skal skiftes. Jeg havde tilfældigvis en gammel Renault Espace gearkasse til at ligge. Sjovt nok er koblingshusene helt ens, bortset fra der er lavet hul til svinghjulsføler i Espace huset.
    Koblingshus
    Gearkasse
    samlet

Min nye boks, jeg er ultra spændt på at komme til at lege lidt med den.
    Der fulgte komplet ledningsnet og relæboks med. Der er også købt bredbåndslambdasonde og diverse..
    EFI boks

Viser 7 indlæg - 31 til 37 (af 37 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.